اخبار کانادااخبار

افزایش نرخ اشتغال مهاجران کانادا

استخدام اغلب مهاجران کانادا در ماه سپتامبر

نرخ اشتغال مهاجران کانادا در ماه سپتامبر افزایش یافت

تعداد مهاجرانی که در ماه سپتامبر جذب بازار کار کانادا شدند با افزایش همراه بوده است. بر اساس آخرین ارزیابی از نیروی کار کانادا، نرخ اشتغال در ماه سپتامبر 2.1 افزایش یافته است و در مقایسه با جهش 1.4 درصدی در ماه آگوست، شتاب بیشتری گرفته است. داده های این گزارش بین تاریخ 13 تا 19 سپتامبر از بازار کار کانادا جمع آوری شده است. در حال حاضر نرخ اشتغال در کانادا در حدود  3.7 درصد(یا 720،000 شغل) نرخ پیش از کرونا است. نرخ اشتغال در بخش خدمات اقامتی، تغذیه و خرده فروشی، نسبت به سایر بخش ها پایین تر است.

لازم به ذکر است نرخ اشتغال در میان مهاجران تاززه وارد که کمتر از 5 سال پیش به کانادا مهاجرت کرده اند، با 63.6 درصد، تغییر کمی داشته است. دلیل رشد کند نرخ اشتغال در میان مهاجران تازه وارد، این است که از زمان اعمال محدودیت های سفر تعداد کمی از این مهاجران به کانادا آمده اند.

نرخ اشتغال مهاجران

نرخ اشتغال مهاجرانی که از بیش از 5 سال پیش به کانادا مهاجرت کرده اند، 1.7 درصد افزایش یافته است و این میزان در ماه سپتامبر به 57.8 درصد ارتقاء پیدا کرده است. نیروهای کار متولد کانادا شاهد افزایش 0.5 درصدی بوده اند و نرخ اشتغال در میان این گروه به 60 درصد رسیده است.

«مهاجرانی که از بیش از 5 سال پیش در کانادا اقامت گزیده اند، بیشتر از مهاجران تازه وارد در صنایعی که نسبتاً کمتر تحت تأثیر کویید_19 قرار گرفته اند، استخدام می شوند.» اداره آمار کانادا در این گزارش بخش های متداولی را که مهاجران در آن استخدام می شوند را ذکر کرد که شامل بخش مراقبت های بهداشتی، کمک های اجتماعی، مدیریت دولتی، و همچنین امور مالی، بیمه، املاک و مستغلات و اجاره خانه می شود.

گزارش اخیر اداره آمار کانادا نشان داد که مهاجران تازه وارد به دلیل اینکه بازار از شغل کم درآمدشان اشباع شده است، احتمالاً در ماه های مارس و آوریل شغل خود را از دست داده اند. آن ها همچنین به طور معمول تازه کار بودند و در نتیجه بیشتر در معرض اخراج شدن قرار داشتند.

نرخ اشتغال مهاجران

نرخ بیکاری در آمریکا و کانادا یکسان است

با مقایسه نرخ بیکاری کانادا و آمریکا، مشخص شد نرخ بیکاری در هر دوی این کشورهای در ماه سپتامبر 7.9 درصد بوده است. نرخ بیکاری کانادا در ماه سپتامبر همچنان 3.3 درصد بیشتر از دوران پیش از کووید_19 بوده است. نرخ بیکاری آمریکا نیز 4.4 درصد بیشتر بود. نرخ اشتغال در کانادا در ماه سپتامبر در مقایسه با آمریکا بیشتر بوده است.

منظور از نرخ اشتغال، تعداد افراد شاغل به عنوان درصدی از جمعیت فعال در سن کار است. نرخ اشتغال کانادا با 59.7 درصد، نسبت به ماه فوریه 2.7 درصد پایین تر بود، درحالیکه نرخ اشتغال در آمریکا با 56.6 درصد، نسبت به ماه فوریه با 2درصد کاهش همراه بوده است.

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 12 میانگین: 3.6]

تحریریه مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا