نرخ ها

قیمت روز دلار و یورو در بازار تهران

نرخ لحظه ای ارزهای خارجی در بازار آزاد

قیمت روز دلار کانادا، دلار آمریکا، یورو و … در بازار تهران 

قیمت روز ارزهای رایج در بازار تهران را در این صفحه ببینید. ما در جدول زیر نرخ لحظه ای یورو، دلار آمریکا، کانادا و استرالیا را صرفا برای اطلاع شما قرار داده ایم. نرخ ارز در این صفحه مرتب به روز رسانی میشود و هر گاه نیاز به اطلاعات قیمت ارز داشتید، همین صفحه را ببینید. اگر قصد خرید یا فروش یورو یا دلار را دارید با صرافی های معتبر در ایران یا کانادا در تماس باشید. برای دیدن آخرین تغییرات نرخ ارز صفحه را بروزرسانی (رفرش کنید).

نرخ جهانی تبدیل ارزهای مختلف

جدول تبدیل قیمت تبدیل ارزهای مختلف جهان با استخراج از نرخ بانک ملی کانادا به. ما این لیست را هر ۱۵ دقیقه بروزرسانی میکنیم. نرخ تبدیل بین دلار آمریکا و یورو ، دلار کانادا ، دلار استرالیا ، پوند انگلیس، بیت کوین، ین ژاپن و یوان چین خواهد بود.

نرخ تبدیل ارزهای جهان

آشنایی با دلار آمریکا و انواع سکه و اسکناس

تاریخچه دلار آمریکا

دلار آمریکا که با نماد USD نمایش داده میشود، اولین بار در سال ۱۷۸۵ میلادی توسط کنگره آمریکا بعنوان واحد پول ایالات متحده قرار گرفت. قبل از استقلال آمریکا واحد پول این کشوره لیره انگلیس بود. اما پس از جنگ های داخلی و استقلال این کشور واحد پول به سکه نقره اسپانیایی که آنزمان در مکزیک رایج بود و دلار نام داشت، تغییر پیدا کرد. بعد ها نام دلار هم از همین سکه های نقره اسپانیایی الهام گرفته شد. علامت $ که سمبل دلار است دارای منشا خیلی مشخصی نیست و افسانه ها و داستان های زیادی بر سر دلیل انتخاب این نماد ذکر شده است. اما تا تا آنجا که تاریخ مشخص کرده است، در قرن هیجدهم نماد واحد پول کشور های تحت سلطه اسپانیا Ps یعنی پزو بود. و با ترکیب و روی هم گذاشتن دو حرف P , S و کمی تغییر علامت دلار امروزی ظاهر شد.

انواع سکه دلار آمریکا

ارزش پول اسم پول عکس سکه
۱ سنت پنی سکه 1 سنت آمریکا
۵ سنت نیکل سکه 5 سنتی آمریکا
۱۰ سنت دایم سکه 10 سنتی آمریکا
۲۵ سنت کوارتر سکه 25 سنت آمریکا
۵۰ سنت نیم دلار سکه نیم دلاری آمریکا
۱ دلار سکه دلار سکه یک دلاری

انواع اسکناس دلار آمریکا

ارزش پول عکس اسکناس
۱ دلار اسکناس یک دلاری
۲ دلار اسکناس دو دلاری
۵ دلار اسکناس 5 دلاری
۱۰ دلار اسکناس 10 دلاری
۲۰ دلار اسکناس 20 دلاری
۵۰ دلار اسکناس 50 دلاری
۱۰۰ دلار اسکناس صد دلاری

راه های شناخت اسکناس دلار تقلبی

یورو و انواع سکه و اسکناس

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 80 میانگین: 4.2]

دکمه بازگشت به بالا