تحصیل در کانادا

معرفی کامل 10 دانشگاه‌ برتر کانادا

دلیل انتخاب کانادا برای تحصیل

کانادا به دلایل زیادی به یکی از مقاصد برتر برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. به گزارش تلویزیون مهاجربه نقل از arrivein، بسیاری از دانشگاه‌ های کانادا شهرتی جهانی دارند و درمیان بهترین دانشگاه‌های جهان جای دارند و از اعتباربالایی برخوردارند. همچنین در کانادا دانشگاه‌هایی وجود دارد که فرصت تحصیل به دو زبان فرانسه و انگلیسی را برای شما فراهم می‎ کنند. در واقع، کانادا درحال حاضر سومین مقصد برای دانشجویان بین المللی (بعد از ایالات متحده و استرالیا) است.

در این مقاله می‌خوانید:

  • دلیل انتخاب کانادا برای تحصیل
  • 10 دانشگاه برتر کانادا
  • دانشگاه‌های برتر کانادا از نظر رشته تحصیلی

canada

دلیل انتخاب کانادا برای تحصیل

بسیاری از دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل دریک محیط چند فرهنگی کانادا را انتخاب می‌کنند.

  • بیش از 90 دانشگاه دولتی درکانادا 15000 رشته تحصیلی ارائه می‌دهند.
  • طبقQS World University Ranking 202110 دانشگاه از 250 دانشگاه برتر جهان درکانادا قرار دارد.
  • طبق QS Best Student Cities 2019 تورنتو، مونترال و ونکوور درمیان بهترین شهرهای دانشجویی درجهان قرار گرفتند.
  • کانادا در تحقیق و نوآوری جهانی پیشتاز است.
  • متوسط هزینه در مقطع کارشناسی تقریبا 32.000 دلار کانادا است.
  • بورس تحصیلی بین المللی برای غیرکانادایی‌ها در دسترس است.
  • طبق نظرسنجی انجام شده 95 درصد دانشجویان بین المللی کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی پیشنهاد می‌کنند.

10 دانشگاه برتر کانادا

بالای 90 دانشگاه دولتی در کانادا وجود داردبر اساس رتبه بندی مجله Macleans و رتبه بندی جهانی  Times Higher Education در اینجا به معرفی 10 تا از بهترین دانشگاه‌های کانادا و خصوصیت بارز هرکدام می‌پردازیم.

  1. دانشگاه تورنتو، انتاریو(University of Toronto, Ontario)

این دانشگاه در سال 1827 بنا نهاده شد. دانشگاه تورنتو( معروف بهUofT) به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های تحقیقاتی جهان شناخته می‌شود و همچنین به دلیل بناهای تاریخی و رشته پزشکی در جهان معروف است.

رتبه این دانشگاه در کانادا: رتبه 1

رتبه جهانی این دانشگاه در سال 2021: رتبه 18

این دانشگاه دارای سه پردیس دانشگاهی Mississauga, St. George و Scarborough است. دانشجویان دانشگاه  St . Georg  وابسته به یکی از هفت دانشکده این دانشگاه هستند.(سیستمی مشابه دانشگاه کمبریج) بیش از 93000 دانشجو در سال تحصیلی 2019-2020 در این دانشگاه ثبت نام کردند.

در حال حاضر بیش از 200 رشته تکمیلی و بیش از 700 رشته کارشناسی به دانشجویان در این دانشگاه ارائه می‌شود. این دانشگاه در زمینه کارآفرینی درمیان موسسات برتر جهان قرار دارد.

فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه: نویسنده  Margaret Attwood و Michael Ondaatje، کارگردان Norman Jewison و نخست وزیر پیشین Lester B. Pearson

toronto

  1. دانشگاه بریتیش کلمبیا، ونکوور(University of British Columbia,Vancouver,B.C.)

این دانشگاه که ازآن به عنوان UBC نیز یاد می‌شود قدیمی‌ترین دانشگاه استان است ویکی از برترین و رقابتی‌ترین موسسات آموزشی به شمار می‌آیدو به عنوان یک مرکز جهانی برای تحقیق و آموزش شهرت دارد.

رتبه این دانشگاه در کانادا در سال 2021: رتبه 2

رتبه جهانی این دانشگاه در سال 2021: رتبه 34

این دانشگاه دارای دو پردیس دانشگاهی می‌باشد یکی در مرکز شهر ونکوور نزدیک به ساحل ودیگری درکلونا در دره اوکاناگان واقع است. دانشگاه بریتیش کلمبیا یک دفتر کار منطقه‌ای در هنگ کنگ و در دهلی نو برای تسهیل مشارکت و همکاری‌های آموزشی و تحقیقاتی و حمایت از فارغ التحصیلان دارد. این دانشگاه بالای 66000 دانشجو دارد که 18000 دانشجوی خارجی از 166 کشور مختلف در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

این دانشگاه بالای 40 رشته کارشناسی و رشته‌های تکمیلی به دانشجویان ارائه می‌کند.

فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه: نخست وزیر فعلی Justin Trudeau  و حامی محیط زیست David Suzuki. لازم به ذکر است که 8 برنده جایزه نوبل و 65 دارنده مدال المپیک و بیش از 70 دانشمند و پژوهشگر Rhodes با این دانشگاه در ارتباط بوده‌اند.

  1. دانشگاه مک گیل، مونترال، کبک(McGill University, Montreal, Quebec)

دانشگاه مک گیل به تازگی 200امین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت و تنها موسسه آموزشی کانادایی است که در مجمع جهانی رهبران اقتصادی دانشگاه‌های جهان که از روسای 26 موسسه آموزشی برتر دنیا تشکیل شده، حضور دارد.

رتبه این دانشگاه در کانادا درسال 2021: رتبه 4

رتبه جهانی این دانشگاه در سال 2021: رتبه 40

این دانشگاه سه پردیس دانشگاهیدارد که پردیس اصلی آن در در Mount Royal در مرکز مونترال واقع است. و دو پردیس دیگر MacDonaldو Gault Nature Reserve است. دانشجویان از 150 کشور مختلف در سرتاسر جهان برای تحصیل به این دانشگاه می‌آیند و این دانشگاه به یک دانشگاه متنوع بین المللی تبدیل شده است و درحال حاضر بیش از 39000 دانشجو در آن ثبت نام کرده‌اند.

این دانشگاه با بودجه عمومی بالای 400 رشته تحصیلی را دربیش از 80 دپارتمان ارائه می‌کند. این دانشگاه همچنین برای رشته پزشکی شناخته شده است و نخستین دانشکده پزشکی کانادا به حساب می‌آید که در سال 1829 تاسیس شد.

فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه: بازیگر William Shatner، خواننده Grimes و ترانه سرا Leonard Cohen. این موسسه همچنین از145 دانشمند معتبر Rhodesبهره مند است.

  1. دانشگاه مک مستر، همیلتون (McMaster University, Hamilton, Ontario)

این دانشگاه تحقیقاتی که در همیلتون، انتاریو نزدیک به مرکز شهر تورنتو قرار دارد در سال 1887 تاسیس شد. این دانشگاه به دلیل دانشکده پزشکی، دانشکده‌های مهندسی، علوم انسانی و علوم اجتماعی در جهان مشهور است. دانشکده پزشکی این دانشگاه همه ساله در لیست برترین دانشگاه‌های کانادا قرار دارد.

رتبه این دانشگاه درکانادا در سال2021: رتبه 5

رتبه جهانی این دانشگاه در سال 2021: رتبه 69

این دانشگاه دارای 4 پردیس دانشگاهی است که پردیس اصلی در همیلتون در نزدیکی Royal Botanical Garden (باغ گیاه شناسی سلطنتی) واقع است. و سه پردیس دانشگاهی دیگر Burlington, Kitchener-Waterloo و Niagara است. بالای 33000 دانشجو از جمله دانشجویان بین المللی از 120 کشور مختلف در این دانشگاه ثبت نام کرده‌اند.

این دانشگاه 25 رشته تحصیلی مختلف از هنرو علوم گرفته تا مهندسی، پزشکی، علوم کامپیوتر، مامایی و … ارائه می‌دهد.

فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه: کمدین Eugene Levy، بازیگرCammychiang و کارآفرین Michael Lee-Chin. این دانشگاه تعدادی از برندگان نوبل را تحویل جامعه داده است.

  1. دانشگاه مونترال، کبک (University of Montreal, Quebec)

دانشگاه مونترال واقع در کبک، دانشگاهی فرانسوی زبان است که به تیم‌های ورزشی و فارغ التحصیلانش معروف است و ورزش در این دانشگاه بسیارمحبوب است. و به دلیل پیشتازی در تحقیقات علمی و تجارت شناخته شده است.

رتبه این دانشگاه در کانادا در سال 2021: رتبه 9

رتبه جهانی این دانشگاه در سال 2021: رتبه 73

پردیس دانشگاهی اصلی درMount Royal  واقع در مونترال می‌باشد. این دانشگاه همچنین دارای دو موسسه وابسته- پلی تکنیک مونترال(Polytechnique Montreal) و دانشکده تجارت (HEC Montreal) می‌باشد.بیش از 67500 دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کرده‌اند که 10000 دانشجو از کشورهای مختلف در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که دانشگاه مونترال سومین دانشگاه بین المللی در کانادا به حساب می‌آید.

600 رشته تحصیلی درمقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به زبان فرانسه در این دانشگاه ارائه می‌شود. دانشجویان متقاضی در مقطع  کارشناسی باید شرط پذیرش (فرانسه) را داشته باشند.

فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه: فرماندار سابق کانادا Michaelle Jean، فیلم ساز Denys Arcand و تاجر Pierre KarkPelaeau.

  1. دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

دانشگاه آلبرتا معروف به UAlberta درسال 1908 در ادمونتون آلبرتا تاسیس شد که پیشرو در زمینه تحقیقات فشرده است. پردیس دانشگاهی تاریخی آن در حاشیه دره رودخانه ساسکاچوان شمالی قرار دارد.

رتبه این دانشگاه در کانادا در سال 2021: رتبه 6

رتبه جهانی این دانشگاه در سال 2021: رتبه 131

این دانشگاه دارای4 پردیس دانشگاهی در ادمونتون، یک پردیس درCamroseو یک پردیس دانشگاهی درAlberta می‌باشد که این دانشگاه را به 5امین دانشگاه بزرگ کانادا تبدیل کرده است. درحال حاضر 3800 دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کرده‌اند.

این دانشگاه بیش از 200 رشته کارشناسی و بیش از 500 رشته تکمیلی را در 18 دانشکده ارائه می‌کند و بیش از 800 قرارداد آموزشی و پژوهشی با 50 کشور دارد.

فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه: نخست وزیر پیشین Joe Clark، محقق  پزشکی TakWahMak و رئیس سابق دادگستری کانادا Beverly McLachin.

  1. دانشگاه کویینز، کینگستون، انتاریو(Queen’s University, Kingston, Ontario)

دانشگاه کویینز معروف به  Queen’s در سال 1841 در کینگستون، انتاریو تاسیس شد و یکی از دانشگاه‌های پیشرو در زمینه تحقیقات است و دارای رتبه اول برای فعالیت‌های فوق برنامه است.

رتبه این دانشگاه درکانادا درسال 2021: رتبه 7

رتبه جهانی این دانشگاه در سال 2021: رتبه 250-300

پردیس اصلی این دانشگاه در 99 هکتار در شهر کینگستون قرار دارد و از جنوب با دریاچه انتاریو مرز دارد. درحال حاضر 26000 دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کرده‌اند که بیش از 19000 در مقطع کارشناسی و بیش از 3000 در مقطع کارشناسی ارشد درحال تحصیل هستند و محل تحصیل دانشجویان از 100 کشور جهان است.

این دانشگاه رشته‌های کارشناسی و بیش از 125 رشته تکمیلی را در 7 دانشکده ارائه می‌کند.

فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه: تاجر Elon Musk، دانشمند Shirley M.Tilgham و بازیگر Andrea So.

  1. دانشگاه کلگری، آلبرتا (University of Calgary, Alberta)

دانشگاه کلگری معروف به UCalgary در سال 1966 تاسیس شد ویکی ازبرترین دانشگاه‌های تحقیقاتی کانادا به حساب می‌آید. که در استان آلبرتا واقع شده است وبه عنوان یکی از 5 دانشگاه تحقیقاتی برتر این کشور شناخته می‌شود.

رتبه این دانشگاه در کانادا در سال2021: رتبه  11

رتبه جهانی این دانشگاه در سال 2021: رتبه 200

این دانشگاه 5 پردیس دانشگاهی دارد: Main، Downtown، Foothills، Spyhill وQatar. پردیس اصلی این دانشگاه بیش از 200 هکتار وسعت  دارد و کوه‌های راکی در دید شما قرار دارد. درحال حاضر بیش از33000 دانشجو اعم از تقریباً26000 دانشجوی کارشناسی و بیش از 6000 دانشجوی تکمیلی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه کلگری دارای 14 دانشکده، 53 دپارتمان و بیش از 200 رشته تحصیلی اکادمیک است.

فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه: فضانورد Robert Thirsk، سیاستمدارNaheedNenshhi و اسکیت باز سرعتی Kristina Groves.

  1. Dalhousie, Halifax, Nova Scotia

دانشگاه دالهاوزی نوااسکوشیا که به Dal نیز معروف است درسال 1818 تاسیس شد ویکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادا به حساب می‌آید. و در ساحل شرقی شهر هالیفاکس واقع است. این دانشگاه رشته‌های تحصیلی منحصر به فردی را ارائه می‌کند.

رتبه این دانشگاه در کانادا درسال 2021: رتبه 12

رتبه جهانی این دانشگاه درسال 2021: رتبه 250-300

این دانشگاه دارای سه پردیس دانشگاهی در هالیفاکس، پردیس کشاورزی نزدیک Truro و Dalhousie Medicine در نیوبرانزویک است. این دانشگاه بیش از 9000 دانشجو را از سرتاسر جهان در خود جای داده است.

دانشگاه دالهاوزی بیشاز 200 رشته تحصیلی را در13 دانشکده ارائه می‌کند.

فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه: متخصص فیزیک نجومی Arthur B. McDonal، رمان نویس ManjuKapur، Maud Montgomery  نویسنده کتاب Anne of Green Gables

ottawa

  1. دانشگاه اتاوا، انتاریو (University of Ottawa, Ontario)

دانشگاه اتاوا معروف به UOttawa بزرگترین دانشگاه دوزبانه درجهان است و در بین 10 دانشگاه تحقیقاتی برتر کانادا قرار دارد.

رتبه این دانشگاه در کانادا در سال2021: رتبه 18

رتبه جهانی این دانشگاه در سال 2021: رتبه 145

این دانشگاه دارای سه پردیس است که پردیس اصلی این دانشگاه در قلب مرکز شهر اتاوا پایتخت کانادا قرار دارد. پردیس دیگر در تورنتو و دیگریدر ویندزور انتاریو واقع است. بیش از37000 دانشجوی لیسانس و بیش از 7000 دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه وجود دارد که در 10 رشته دانشگاهی مشغول تحصیل هستند.

این دانشگاه در مجموع 500 رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد و همچنین برای دانشجویانی که می‌خواهند بخشی از تحصیلات خود را به زبان فرانسه ادامه دهند، امکان تحصیل به این زبان را برای آن‌ها فرام می‌کند.

فارغ التحصیلان برجسته از این دانشگاه: کمدین Samatha Bee، وکیل Louise Arbourو سیاستمدار Rahim Jaffer

دانشگاه‌های برتر کانادا از نظر رشته تحصیلی

جدول زیر بهترین دانشگاه‌ها و موسسات کانادا را از نظر رشته تحصیلی نشان می‌دهد:

رشته تحصیلی 5 دانشگاه برتر
Business دانشگاه کویینز

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه تورنتو

دانشگاه وسترن

اقتصاد دانشگاه آلبرتا

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه مونترال

دانشگاه تورنتو

دانشگاه یورک

مهندسی دانشگاه مک گیل

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه تورنتو

دانشگاه واترلو

علوم کامپیوتر دانشگاه مک گیل

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه تورنتو

دانشگاه واترلو

روانشناسی دانشگاه مک گیل

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه وسترن

دانشگاه یورک

علوم سیاسی دانشگاه کارلتون

دانشگاه مک گیل

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه مونترال

دانشگاه تورنتو

علوم سیاسی دانشگاه کارلتون

دانشگاه مک گیل

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه مونترال

دانشگاه تورنتو

زیست شناسی دانشگاه گوئلف

دانشگاه مک گیل

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه تورنتو

تاریخ دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک مستر

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه مونترال

دانشگاه تورنتو

پزشکی دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک مستر

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه مونترال

دانشگاه تورنتو

هنر دانشگاه کنکوردیا

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مونترال

دانشگاه تورنتو

دانشگاه یورک

student

بهتر است قبل از تصمیم گیری و درخواست به دانشگاه مورد نظر با این موسسات و دانشگاه‌ها آشنا شوید. در این صورت انتخاب آگاهانه تری درمورد دانشگاه مورد نظر خود برای تحصیل خواهید داشت.

 

عضو کانال تگرام مهاجر تی وی شوید.
کانال یوتیوب تلویزیون مهاجر را دنبال نمایید.
کانال اینستاگرام آسانترین راه ارتباط

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 1 میانگین: 5]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا