زندگی کاناداییمهاجرت کانادا

چگونه حیوان خانگی خود را به کانادا بیاوریم

صاحبان حیوانات خانگی، حیوان خود را جزیی از اعضای خانواده خود به حساب می‌آورند، بنابراین تعجبی ندارد که هنگام مهاجرت به کانادا و شروع یک زندگی جدید بخواهند که حیوان خود را نیز با خود به کانادا بیاورند.

به گزارش تلویزیون مهاجر به نقل از arrivein، کانادا قوانین، سیاست و محدودیت خاصی برای ورود حیوانات خانگی به این کشور دارد. تازمانی که حیوان شما سلامت باشد و تمام مدارک را داشته باشید، آوردن حیوان خانگی خود به کانادا نسبتاً آسان است.

catt

بررسی اجمالی مقررات ورود حیوانات خانگی مختلف به کانادا

به عنوان یک تازه وارد به کانادا، اگر قصد دارید که حیوان خانگی خود را نیز با همراه خود بیاورید، سازمان بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA)اظهار داشته است که تمام حیواناتی که وارد خاک این کشور می‌شوند باید تمام شرایط ورود به کانادا را داشته باشند.

انواع حیواناتی که تحت این حکم قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • حیوانات خانگی اهلی و نامتعارف
  • حیوانات نامتعارف شامل حیوانات عجیب و غریب، حیوانات پرورشی و حیواناتی نظیر خوک‌ها، گوسفندان، بزها و طیور شامل اردک و کبوتر (نه فقط محدود به این دو مورد)

شرایط ورود حیوانات خانگی به خاک کانادا

  • آزمایش و قرنطینه قبل از ورود به کانادا: حیوان شما ممکن است قبل از ورود به درمان احتیاج داشته باشد وتمام هزینه‌های درمان نیز بر عهده شما است.
  • دستور العمل‌های خاصی برای سگ‌ها، گربه‌ها، دوزیستان و خزندگان، پرندگان، ماهی‌ها، روباه‌ها، راسوها (گندراسو)، راکن‌ها و موش خرماها، اسب‌ها (ازآمریکا)، نخستی سانان (پستانداران بزرگ)، خوک‌ها، ماکیان (انواع پرندگان اهلی)، خرگوش‌ها، جوندگان (خوکچه‌های هندی، جربیل‌ها که نوعی موش است، موش‌های صحرایی، چینچیلاها، همسترها و …) عقرب‌ها، عنکبوت‌ها وجود دارد. موجودات دیگری که مجوز ورود احتیاج ندارند، گوسفندها و بزها.
  • اگر حیوان مورد نظرشما در لیست وجود نداردبا استفاده از سیستم مرجع واردات خودکار(AIRS) از جزئیات با خبر شوید.
  • به خاطر داشته باشید که آژانس خدمات مرزی کانادا(CBSA) ممکن است که در مرز حیوان را برای بازرسی ثانویه به سازمان بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA) ارجاع دهد چرا که این سازمان مسئولیت واردات حیوانات مخصوصاً حیوانات خانگی اهلی را بر عهده دارد و می‌تواند مجوز ورود به حیوان را صادر نکند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد واردات انواع حیوان خانگی به سایت CFIA مراجعه کنید. نوع حیوان خانگی خود را انتخاب کنید، به چند سوال پاسخ دهید و از جزئیات و دستورالعمل‌ها و نحوه آوردن حیوان خانگی خود به خاک کانادا مطلع شوید.

نکته اول:

فقط سگ‌ها و گربه‌ها به عنوان حیوان خانگی می‌توانند بدون مجوز ورود به کانادا آورده شوند اما در صورتی که به عنوان حیوان اهلی (همراه با صاحب خود) وارد کانادا شوند نه برای اهداف تجارتی مانند: واگذاری حیوان، تحقیقات علمی و به نمایش گذاشتن حیوان

نکته دوم: با مراجعه به سایت CFIA و انتخاب نوع حیوان خانگی خود می‌توانید مطلع شوید که آیا اجازه ورود دارید.

نکته سوم: حیوانات خاص، ناشناخته و عجیب وغریب: واردات و صادرات گونه‌های لیست شده در کنوانسیون تجارت بین المللی گونه‌های جانوران و گیاهان وحشی در معرض خطر (CITES) از طریق پرمیت سیستم کنترل می‌شود. اگر شما به همراه حیوان خاص خود که درCITES قید شده است سفر می‌کنید، نیاز به مجوز دارید و آوردن حیوان از طریق مرزهای کانادا و بسیاری از مرزهای بین المللی بدون مجوز CITES غیرقانونی است.

dogg

نحوه درخواست مجوز ورود برای حیوان خانگی خود

اگر برای ورود حیوان خانگی خود به مجوز نیاز دارید، می‌توانید به صورت آنلاین از طریق  MY CFIAاقدام کنید- روشی راحت و ایمن برای اشخاص و مشاغل برای مدیریت و پیگیری غذا، حیوان و درخواست‌های آنلاین برای حیوانات خانگی از جمله: گواهی خروج و ورود، اعطای مجوز و ثبت آن

آوردن غذای حیوانات خانگی به کانادا

سازمان بازرسی مواد غذایی کانادا CFIA برای جلوگیری از بیماری‌های حیوانات قوانینی درخصوص واردات غذای حیوانات خانگی وضع کرده است. محصولات زیرتحت مقررات بهداشت حیوانات اجازه ورود به کانادا را دارند:

  • غذای حیوان خانگی شامل غذای گربه و سگ
  • تریت تشویقی حیوانات خانگی
  • بعضی از جویدنی‌ها

مسافرانی که از آمریکا به کانادا سفر می‌کنند، می‌توانند حداکثر 20 کیلوگرم غذای حیوان با خودشان همراه بیاورند اما در صورتی که تمام شرایط زیر را داشته باشند:

  • غذا و یا محصولات مربوط به حیوان خانگی از ایالات متحده باشد و به صورت تجاری بسته بندی شده باشد.
  • غذا و یا محصولات مربوط به حیوان خانگی هنگام ورود باید در تصرف و مالکیت مسافر باشد.
  • حیوان خانگی که قرار است از این محصولات استفاده کند باید هنگام ورود به کانادا همراه صاحبش باشد.
  • و فقط حیوان همراه مسافر باید از محصولات آورده شده، تغذیه کند.

هزینه بردن حیوان خانگی به کانادا چقدر است؟

هزینه حمل حیوان خانگی به کانادا بسته به خطوط هوایی، وزن و قد حیوان متفاوت است. حال بیایید نگاهی کلی به هزینه‌ها در سال 2021 بیاندازیم:

  • هزینه بازرسی مدارک قبل از ورود به کانادا: پرداخت17.89 دلار کانادا برای بازرسی مدارک مرتبط با ارسال حیوان قبل از ورود به کانادا.
  • هزینه های بازرسی: پرداخت 30.66 دلار کانادا هنگام ورود به کانادا برای اولین سگ‌ها و گربه‌ها و موش خرماهاو و پرداخت 5.11 دلار کانادا برای هر حیوان اضافی. این مبالغ باید هنگام بازرسی پرداخت شود. اگر بازرس دستور واکسیناسیون برای سگ ویا گربه را صادر کند شما باید مبلغ 56.21 دلار کانادا برای اولین حیوان و 30.66 دلار کانادا برای هر حیوان اضافی بپردازید.
  • هزینه‌های باکس حیوان:بسته به خط هوایی و وزن حیوان متفاوت است.
  • هزینه واکسن هاری: هزینه واکسن هاری از 7 دلار تا 20 دلار است.اولین واکسن یادآوری booster shot بعد از یک سال و واکسن‌های بعدی به طور معمول هر سه سال یک بار مورد نیاز است.
  • هزینه ورود به کانادا: برای اطلاع از هزینه و شرایط ورود به سایت CFIA مراجعه کنید.

نکاتی درمورد مهاجرت به کانادا با حیوان خانگی خود

  • بررسی سلامت: قبل از هر سفر طولانی سلامتی حیوان خانگی خود را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که سفر برای سلامتی حیوان خطری ندارد. ممکن است گواهی سلامت یا مدارک دیگر برای ورود حیوان به هواپیما مورد نیاز باشد. از قبل مدارک مورد نیازرا بررسی کنید.
  • باکس مخصوص حمل حیوان: باکس مورد استفاده برای حمل حیوان باید متناسب با سایز حیوان باشد و باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا حیوان بتواند به راحتی دراز بکشد، بچرخد و حیوان درآن حالت طبیعی داشته باشد. باکس حیوان باید ایمن باشد تا حیوان فرار نکند و صدمه نبیند و تهویه مناسب داشته باشد. اگر نمی‌دانید از چه نوع باکسی برای حیوان استفاده کنید حتما با دامپزشک مشورت کنید.
  • غذا وآب را برای حیوان فراهم کنید: در سفرهای طولانی، حتما برای حیوان خود آب و غذا فراهم کنید اگر به طور منظم توقف می‌کنید حیوان را بیرون برده و کمی راه ببرید.
  • در داخل هواپیما: بسیاری از خطوط هواپیمایی شرایط خاصی برای حمل ونقل حیوانات دارند. وقوانین و دستورالعمل‌های حمل در هر ایرلاین متفاوت است. توصیه می‌کنیم که قبل از سفر با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید و به آن‌ها اطلاع دهید که حیوان خانگی خود را همراه خود میاورید و بپرسید که آیا باید کار خاصی انجام دهید.

مهاجرت به کانادا به همراه حیوان خانگی‌تان به مقداری آمادگی احتیاج دارد. ازهزینه‌های مربوط به حمل حیوان آگاهی پیدا کنید، تمام شرایط را بسنجید، مدارک مورد نیاز را همراه خود داشته باشید و با مرور دستورالعمل‌ها سعی کنید چیزی را از قلم نندازید.

 

عضو کانال تگرام مهاجر تی وی شوید.
کانال یوتیوب تلویزیون مهاجر را دنبال نمایید.
کانال اینستاگرام آسانترین راه ارتباط

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 0 میانگین: 0]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا