تحصیل در کانادا

چگونه یک مدرسه کانادایی مناسب برای کودکان خود انتخاب کنیم؟

­کشور کانادا در زمینه تحصیل و آموزش دستاوردهای بسیاری دارد. مدسه های کانادا به دلیل کیفیت فوق‌العاده آموزشی در سراسر جهان شناخته شده‌اند.

به گزارش تلویزیون مهاجر به نقل از arrivein، کانادا خاستگاه مدارس ممتاز برای کودکان در هر سنی است.از مدارس دولتی گرفته تا مدارس خصوصی و مستقل، مدارس مذهبی و مدارس فرانسوی برای انتخاب در این کشور وجود دارد.

در کانادا، بیشتر کودکان از سن 4 یا 5 سالگی مهد کودک را شروع می‌کنند و مدرسه رفتن حدوداً از 6 سالگی اجباری می‌شود.نوجوانان بسته به استان و منطقه خود باید تا سن 16 تا 18 سالگی به مدرسه بروند و تحصیلاتشان را ادامه دهند. اکثریت کودکان کانادایی مقطع دبیرستان خود را به پایان می‌رسانندو بسیاری از آن‌ها تحصیلات خود را در دانشگاه‌ها و کالج‌ها ادامه می‌دهند.

سال تحصیلی در کانادا معمولاً از سپتامبر شروع می‌شود و تا ژوئن ادامه دارد و روزهای مدرسه از دوشنبه تا جمعه است. تعطیلات کوتاه مدتی نیز در زمستان و اواسط بهار وجود دارد.

تمام آنچه که نیاز است در مورد انواع مختلف مدرسه در کانادا و نحوه انتخاب مدرسه مناسب برای فرزندانتان را بدانید، در این مقاله آورده شده است.

انواع مدارس در کانادا و شرایط پذیرش در این مدارس

مدارس دولتی

مدارس دولتی در تمام استان‌ها و مناطق کانادا وجود دارد. تمام کودکان در کانادااز آموزش عمومی رایگان برخوردار هستندو شما برای ثبت‌نام در این مدارس شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنید. این مدارس به دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسه در دسترس‌اند. نظارت بر این مدارس از طریق انجمن‌های استانی صورت می‌گیرد. مدارس دولتی درکانادا به صورت منطقه‌ای و شهری، به کودکان واجد شرایط در همان محدوده پذیرش تحصیلی داده و آن‌ها را ثبت‌نام می‌کنند؛ به این معنا که تعیین مدرسه فرزندتان، با توجه به آدرس محل زندگی شما انجام می‌شود و این شرط پذیرش کودک شما در مدارس دولتی است.

برای ثبت‌نام فرزندتان در مدارس دولتی، شما باید با هیئت مدیره مدارس دولتی (school board)  تماس بگیرید. بعضی مدارس نسبت به مدارس دیگر تقاضای بیشتری برای ثبت‌نام دارند؛ بنابراین خوب است به این نکته توجه کنید و قبل از ثبت‌نام با آن‌ها صحبت کنید. سطح کلاس دانش آموزان به‌وسیله هیئت مدیره و خود مدرسه تعیین می‌شود.

مدارس فرانسوی

به مدارس دولتی که زبان فرانسه را به دانش آموزان غیر بومی فرانسوی آموزش می‌دهند و دانش آموزان را تشویق می‌کنند که به زبان فرانسه صحبت کنند مدارس“French immersion” می‌گویند. از آنجا که کانادا دارای دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسه است، همه افراد  صرف نظر از زبانی که در خانه صحبت می‌کنند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام کنند.

انتظار می‌رود کودکانی که در این مدارس ثبت نام می‌کنند به مرور زمان به زبان فرانسه مسلط شوند و حداقل نیمی ازتحصیلات خود را به زبان فرانسوی بگذرانند. این مدارس بهترین راه برای دو زبانه کردن فرزندانتان است، اما می‌توانند برای افرادی که از مهارت زبانی کمتری برخوردارند و یا دارای اختلال یادگیری هستند چالش بر‌انگیز باشند. تقاضا برای تحصیل در این مدارس بسیار بالا است و لازم است برای ثبت‌نام فرزندتان در این مدارس با هیئت مدیره مدرسه تماس بگیرید.

مدارس کاتولیک

مدارس دولتی کاتولیک در استان‌های انتاریو، آلبرتا، ساسکاچوان و هر سه منطقه کانادا وجود دارد. خارج از این مناطق ذکر شده، مدارس کاتولیک فقط خصوصی هستند که باید شهریه پرداخت کنید. بعضی از مدارس دولتی کاتولیک کودکان غیر کاتولیک را نیز می‌پذیرند؛ اما شرط برخی دیگر از این مدارس برای ثبت نام این است که حداقل یک والد یا مادربزرگ و پدربزرگ باید کاتولیک باشد و یا دانش آموزبرخی از آیین‌ها و یا مراسم مخصوص کاتولیک‌ها را انجام داده باشد.

مدارس کاتولیک علاوه بر تدریس برنامه درسی استاندارد، مطالعات مذهبی و دینی را که بیشتر بر سیستم اعتقادی کاتولیک متمرکز است، تدریس می‌کنند. مدارس کاتولیک ممکن است دانش آموزان را ملزم به پوشیدن لباس فرم کنند که باید آن را از مدرسه تهیه کنید.

برای ثبت‌نام فرزند خود در مدرسه دولتی کاتولیک باید با هیئت مدیرهکاتولیک محلی خود تماس بگیرید و برای ثبت‌نام فرزند خود در یک مدرسه خصوصی کاتولیک باید مستقیماً با مدرسه تماس بگیرید.

مدارس خصوصی و مستقل

طیف گسترده‌ای از مدارس خصوصی و مستقل در کانادا وجود دارد. مهم‌ترین تفاوت مدارس خصوصی در کانادا با مدارس دولتی، شهریه و فعالیت‌های فوق برنامه آن‌ها است. این مدارس شهریه را به صورت سالانه و یا به صورت ترمی دریافت می‌کنند. با این حال، برخی از مدارس خصوصی برای دانش آموزانی که بودجه‌ای برای ثبت‌نام ندارند و یا دارای مهارت‌ها و استعدادهای خاص و یا توانایی‌های علمی، هنری ورزشی هستند بورس تحصیلی ارائه می‌دهد.

برخی از مدارس خصوصی روزانه هستند در حالیکه برخی دیگر شبانه روزی هستند که به دانش آموزان اجازه می‌دهند که کل سال تحصیلی را با همسالان خود در داخل مدرسه اقامت داشته باشند. دانش آموزان در این مدارس طول روز را در سر کلاس و شب‌ها در خوابگاه زندگی می‌کنند.

به یاد داشته باشید که مدارس خصوصی و مستقل لزوماً بهتر از مدارس دولتی نیستند. اگر علاقه‌مند هستید که فرزندتان را در یک مدرسه خصوصی ثبت نام کنید، این امر حائز اهمیت است که قبل از ثبت‌نام درباره شهرت مدرسه مورد نظر تحقیق کنید و ببینید که آیا می‌توانند نیازهای فرزند شما را برآورده کنند یا خیر. نظارت چندانی از سوی دولت‌های استانی و منطقه‌ای برمدارس خصوصی و مستقل نیست و این مدارس اختیار و آزادی عملی بیشتری برای ایجاد استانداردها و برنامه‌های درسی خودشان دارند.

شهریه مدارس خصوصی در کانادا بین 9000 تا 35000 دلار در سال برای دانش آموزان مدارس روزانه و تا 65.000 دلار برای دانش آموزان مدارس شبانه روزیاست. این مبالغخدمات اضافی از جمله سرویس مدرسه، گردش علمی، فعالیت‌های فوق برنامه یا مراقبت از کودکان بعد مدرسه را شامل نمی‌شود. برای ثبت‌نام فرزندتان در مدارس خصوصی، باید مستقیماً با مدرسه تماس بگیرید. برخی از این مدارس قبل از ثبت‌نام و پذیرش از دانش آموزان آزمون می‌گیرند و یا با آن‌ها مصاحبه انجام می‌دهند.

آموزش در منزل

آموزش در منزل گزینه‌ای قانونی برای کودکان و نوجوانان در هر استان و منطقه است. هر ناحیه و منطقه قوانین خاص خود را در رابطه با آموزش در منزل دارد و حتی برخی از مناطق بودجه‌ای برای آن در نظر می‌گیرند. در این نوع آموزش برخی از استان‌ها خواستار گزارش منظم و بازدید از منزلهستند. از آنجا که قوانین و شرایط آموزش در منزل در هر منطقه و استان متفاوت است، بهتر است قبل از انتخاب این گزینه تحقیقات کافی و لازم را در این زمینه انجام دهید.

آموزش زود هنگام از کودکی

در کانادا انتخاب‌ها و گزینه‌های زیادی برای شروع آموزش فرزندتان قبل از 6 سالگی وجود دارد.از خدمات مراقبت و نگهداری از کودک در مهد کودک گرفته تا مهد کودک تمام وقت در مدارس دولتی. در حالیکه مهد کودک دولتی رایگان است، اما سایر خدمات آموزشی معمولاً با هزینه همراه است.

شما ممکن است با مدارس مونته سوری به عنوان یکی از گزینه‌های محبوب آموزش زود هنگام در کانادا مواجه شوید. مدارس مونته سوری مدارس پیش دبستان یا مهد کودک‌های خصوصی هستند و بر این باورند که یادگیری مبتنی بر بازی بهترین روش تحصیل است. هدف اصلی این شیوه کمک به کودک برای دستیابی به تقویت و تکامل مهارت‌های اجتماعی و استقلال شخصی و اعتماد به نفس و شناخت علایق کودک است. برنامه‌های مونته سوری به جای ارائه برنامه درسی یا روش تدریس، به کودکان این امکان را می‌دهد که بین یادگیری شفاهی، دیداری، لمسی و کلامی یکی را انتخاب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر یا برای ثبت‌نام، باید مستقیماً بامدرسه تماس بگیرید.

یادتان باشد که برای پیدا کردن مدرسه مناسب برای فرزندتان ارزش آن را دارد که با انواع مدارس درکانادا، شرایط پذیرش و هزینه مدارس آشنا شوید.

 

 

عضو کانال تگرام مهاجر تی وی شوید.
کانال یوتیوب تلویزیون مهاجر را دنبال نمایید.
کانال اینستاگرام آسانترین راه ارتباط

 

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 0 میانگین: 0]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا