اخبار اروپا
موضوعات داغ

بیماری عفونی جدید با گرم شدن هوا

تکثیر باکتری ها در اروپا با گرم شدن هوا

با اینکه اروپا این روزها شدیدا درگیر بیماری کرونا است. دانشمندان اروپایی از احتمال شیوع بیماری عفونی جدید، بدلیل گرم شدن آب و هوا خبر دادند. دکتر سمنتزا از مرکز پیشگیری و کنترل بیماریهای اروپا گفت: در این شرایط که همه در اروپا نگران ویروس کرونا هستند، گرم شدن غیر طبیعی آب وهوا باعث گرم شدن دریای بالتیک شده و رشد و تکثیر باکتریهای عفونی را بشدت افزایش داده است.

دکتر سمنتزا که سامانه ای هشدار دهنده برای بیماری زایی دریای بالتیک ساخته اند، افزود بیماریهایی مانند: ویروس زیکا، تب دنگی، درد های مفصلی، ویروس چیکون گونیا، همه بیماریهای مناطق گرمسیری بوده اند که این روزهای با گرم شدن آب و هوا در اروپا نیز مشاهده میشوند. پشه ببری، عامل اصلی انتقال بسیاری از بیماریهای عفونی در اروپا معرفی شده است.

پشه ببری بیماری زا اروپا
پشه ببری عامل انتقال بیماری های عفونی در اروپا

باکتری ویبریو با گرم شدن آب و هوا در دریای بالتیک بسرعت تکثیر می گردد. در صورتیکه فرد، زخمی در بدن داشته باشد و وارد آب شود، باکتری به راحتی وارد بدن وی شده و عفونت گوش و روده را باعث خواهد شد. پس از چند روز عفونت گسترش پیدا کرده و وارد خون میشود و نهایتا به مرگ منتهی خواهد شد.

پشه ها، بخصوص پشه ببری عامل بعدی انتقال این باکتری هستند. پس اگر نمیخواهید به این بیماری مبتلا شوید، از شنا کردن از آبهایی که باکتری آنها بالاست بپرهیزید و از پشه ها دور بمانید.

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 0 میانگین: 0]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا