اخبار کانادااخبار

نرخ تورم کانادا منفی شد

از سال 2009 نرخ تورم منفی نشده بود

نرخ تورم در کانادا بندرت از 4 درصد در سال فراتر میرود. اقتصاد کانادا که همواره یک از سالمترین و کم فساد ترین اقتصاد های دنیاست، سالیان سال است که توانسته اسب سرکش تورم را مهار کند. از مزایای مهار تورم می توان به کاهش قابل توجه نرخ بهره بانکی کانادا به زیر 3 درصد در سال اشاره کرد.

اما شیوع بیماری کرونا اثرات قابل ملاحظه ای در نرخ تورم کانادا داشته که نتیجه آن در گزارش اقتصادی ماه آوریل 2020 مشهود است. بر اساس این گزارش برای اولین بار از سال 2009 نرخ تورم کانادا به زیر صفر و عدد 0/2- درصد رسیده است. این بدان مفهوم است که بطور میانگین شاخص قیمت مصرف کننده در کانادا CPI نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش داشته است.

عوامل موثر بر کاهش تورم در کانادا

بعد از ژانویه 2020 قیمت بنزین در کانادا کاهش یافت. در ماه آوریل 2020 کاهش قیمت بنزین به 40% رسید. کارشناسان اقتصادی کانادا معتقدند، قیمت بنزین بیشترین نقش را در کاهش تورم این کشور بازی کرده است.

بعد از بنزین بیشترین کاهش مربوط به خدمات مسافرتی و اقامتی مانند هتل ها با بیش از 9% کاهش بوده است. گرچه برخی از اقلام مانند گوشت خوک، مواد ضدعفونی بدلیل عدم توازن عرضه و تقاضا افزایش قیمتی تا سقف 6% را نیز تجربه کرده اند.

با عضویت در

کانال تلگرام تلویزیون مهاجر

اولین نفر باشید که اخبار را دریافت می کنید.

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 2 میانگین: 3]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.
دکمه بازگشت به بالا