خواندنی ها

کشورهای شاد در سال 2021

آیا شما شاد و خوشحال هستید؟

به گزارش تلویزیون مهاجر به نقل از visualcapitalist، به طور کلی داشتن پول کافی برای تامین نیازها و خواسته‌هایتان می‌تواند به شما در داشتن یک زندگی نسبتاً شاد و راحت کمک ‌کند و تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که افزایش میزان درآمد رابطه‌ای مستقیم با افزایش میزان شادی دارد.

با این حال موارد بسیاری در خوشبختی و خوشحالی افراد دخیل است. میزان شادی نه تنها به امنیت مالی بلکه به حمایت اجتماعی، آزادی فردی و موارد دیگر هم بستگی دارد.

تمرکز گزارش جهانی شادی در سال 2021  بیشتر بر تاثیرات پاندمی کووید-19 و نحوه تاب‌آوری مردم دنیا بوده است. این مقاله داده‌های گزارش جهانی شادی را در بین 149 کشور بین سالهای 2018-2020 در اختیار ما می‌گذارد و خوشحال‌ترین و غمگین‌ترین کشور جهان را به ما نشان می‌دهد.

mood

چگونه شادی اندازه گیری می‌شود؟

درابتدا، بیایید نگاهی به عوامل مورد استفاده برای محاسبه میزان شادی در دنیا بیندازیم. برخی از شاخص‌های واضح سلامتی و ثروت است و این دو شاخص به طور پیوسته و مدام درجهان در حال افزایش است. این گزارش همچنین سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP)  و امید به زندگی را نیز درنظر می‌گیرد و نیز توجهی به جنبه‌های نامشهود دارد از جمله:

  • حمایت اجتماعی
  • آزادی انتخاب زندگی
  • سخاوت و بخشش
  • فعالیت‌های خیر خواهانه
  • و نبود فساد دولتی

حال نگاهی به میزان شادی و خوشحالی درهر منطقه بیندازیم:

آمریکای شمالی:

وضعیت فعلی: شاد (6.1)

کشور کانادا جایگاه خودش را به عنوان شادترین کشور در آمریکای شمالی حفظ کرده است، اگرچه که رتبه جهانی این کشور طی سال‌ها کاهش یافته است. در سال 2019، در جایگاه 9 جهان قرار گرفت و درسال 2020 با چند پله سقوط به جایگاه 11ام رسید و در سال 2021 رتبه 14 ام را از آن خود کرد.

هائیتی همچنان با مقدار تولید ناخالص داخلی تنها 1.3 درصد طی 20 سال وضعیت خوبی ندارد و به عنوان غمگین‌ترین کشور منطقه شناخته می‌شود. اقتصاد ضعیف و بی ثباتی سیاسی همزمان با همه گیری کووید 19 اوضاع را بدتر کرده است.

آمریکای جنوبی

وضعیت فعلی: راضی و خشنود (5.9)

اروگوئه با کمترین میزان فقر خوشحال‌ترین کشور آمریکای جنوبی است. این کشور همچنین به خدمات اولیه، از آموزش و تحصیل گرفته تا برق و الکتریسیته دست یافته است.

سه کشور کلمبیا، اکوادور و ونزوئلا سطوح مختلف شادی را تجربه می‌کنند، اما رابطه اقتصادی آن‌ها بسیار به هم وابسته است.

ونزوئلا و اکوادور با چالش‌های اقتصادی مشابه و افت شدید قیمت نفت روبرو هستند. علاوه بر این ونزوئلا به شدت تحت تاثیر ناآرامی‌های سیاسی-اجتماعی است و این امر باعث مهاجرت گسترده شهروندانش به اکوادور و کلمبیا شده است. هجوم مهاجران ونزوئلایی با تحصیلات بالا ممکن است 2% تولید ناخالص داخلی را فراهم کند.

کلمبیا، دردهه‌ گذشته میزان فقر را به نصف کاهش داده است. علاوه براین، از ماه دسامبر 2020 پذیرای 2 میلیون مهاجر ونزوئلایی بوده است و قصد دارد تا 10 سال از آن‌ها حمایت کند.

اروپا

وضعیت فعلی: خوشحال (6.4)

فنلاند به عنوان خوشبخت‌ترین کشور جهان در صدر قرار دارد.

به نظر می‌رسد که بحران کووید-19 در کرواسی که بسیار رشد داشته است، کوتاه مدت باشد. این امر تا حدودی به دلیل دستاوردهای اقتصادی قبل از این همه گیری است.

اوکراین که ناخشنودترین و ناراضی‌ترین کشور اروپا است، درگیری‌های موجود در اوکراین بر سیاست، امنیت و اقتصاد این کشور تاثیر گذاشته است و فساد دولت همچنان معضلی بزرگ به حساب می‌آید.

m

خاورمیانه و آسیای میانه

وضعیت فعلی: پیچیده  (5.3)

عربستان سعودی کشوری پیشرفته در این منطقه به حساب می‌آید چرا که به کاهش وابستگی به نفت، متنوع سازی فعالیت‌های اقتصادی و تقویت خدمات عمومی خودش ادامه می‌دهد. همچنین در زمینه برابری جنسیتی نیز پیشرفت‌هایی داشته است.

صنعت گردشگری و صنعت هتلداری تقریباً 20 درصد از تولید ناخالص داخلی اردن را تشکیل می‌دهند و شیوع ویروس کرونا باعث افت شدید تولید ناخالص داخلی در این کشور شده است.

اگرچه افغانستان در برخی مسائل همچون دسترسی به خدمات اولیه و اقتصاد زراعتی به پیشرفت‌هایی رسیده است اما همچنان درگیری و خشونت در این کشور ادامه دارد. بهبودی پس از همه گیری کرونا در ناراضی‌ترین و ناخشنودترین کشور جهان ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد.

آسیای شرقی و اقیانوسیه

وضعیت فعلی: خنثی (5.5)

نیوزلند و تایوان هر دو در کنترل کووید19- موفق عمل کردند و توانستند جایگاه خود را در رتبه بندی جهانی افزایش دهند.در واقع، نیوزلند تنها کشورغیراروپایی است که در لیست 10 کشور خوشبخت و شاد و خوشحال جهان قرار گرفت.

اگرچه هند عنوان ناخشنودترین کشور منطقه را از آن خود کرده است اما در مجموع به علت افزایش دسترسی به خدمات اساسی و اولیه بیشترین پیشرفت و رشد را از خود نشان داده است. همه گیری ویروس کرونا باعث رکود اقتصادی شدید در تولید ناخالص داخلی با 23.9 درصد نسبت به سال گذشته شده است.

sad

آفریقا

وضعیت فعلی: غمگین (4.5)

در جولای 2020، جزیره موریس به مجمع الجزایر سیشل پیوست و به دومین کشور پر درآمد آفریقا تبدیل شد و عنوان خوشبخت‌ترین کشور منطقه را از آن خود کرد.

زامبیا که بیشترین پیشرفت را از خود نشان داده است، یکی از جوانترین جمعیت‌های جهان را دارد که فرصت‌های شغلی برای افرادایجاد کرده است.

از طرف دیگر، کشور بنین که متکی به کشاورزی است با فقر بسیار شدید دست و پنجه نرم می‌کند. نزدیک 40 درصد از جمعیت این کشور کمتر از 1.90 دلار در روز درآمد دارند.

زیمباوه، ناراضی‌ترین کشور، نه تنها گرفتار بلایایی طیبعی شده است بلکه بلایای مالی را نیز تجربه کرده است. در ماه می 2020 با تورم 786 درصدی روبرو شد که افزایش شدید قیمت مواد غذایی را به همراه داشت.

اگرچه این رتبه بندی تحت تاثیر کووید-19 انجام گرفت باید دید که رتبه بندی‌های آینده در دوران پسا کرونا چگونه خواهد بود؟

 

عضو کانال تگرام مهاجر تی وی شوید.
کانال یوتیوب تلویزیون مهاجر را دنبال نمایید.
کانال اینستاگرام آسانترین راه ارتباط

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 1 میانگین: 4]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا