خواندنی ها

معرفی 10 مکان در کانادا که باید از آن بازدید کنید

کانادا سرزمینی پر از مکان‌های جذاب، شگفت انگیز و خیره کننده است. زیبایی‌های کانادا به حدی متنوع و بیشمار است که تصمیم گیری درباره اینکه از کجا باید شروع کرد کمی دشوار است.

به گزارش تلویزیون مهاجر به نقل از «readersdigest»، در این مقاله 10 مورد از بهترین مکان‌های کانادا برای بازدید آورده شده است.

  1. پارک ملی بنف و دریاچه لوییس، آلبرتا

پارک ملی بنف یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های کانادا است و یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در کانادا به حساب می‌آید. کوه‌های راکی، دریاچه‌های یخی فیروزه‌ای رنگ، آبشارها، حیات وحش غنی (از گوزن شمالی گرفته تا گوسفند کوهی آمریکایی و خرس گریزلی)، شکوه و عظمت خیره کننده را در این مکان مشاهده خواهید کرد.

در بنف،کانون شلوغ منطقه و خاستگاه هتل‌های کلاسیک مانندFairmont Bnaff Spring(یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های کانادا) بمانید و خلوت کرده و از سکوت بی‌نظیر دریاچه لوییس نهایت استفاده را ببرید.

 

پارک ملی کلوان، یوکان

بلندترین قله کانادا (کوه لوگان با ارتفاع 19.551 فوت) در این منطقه قرار دارد، این پارک ملی بسیار بزرگ با 22000 کیلومتر مربع یخچال طبیعی و دره‌های سرسبز در غرب یوکان واقع است و می‌توان این مکان را از آسمان سوار بر هلیکوپتر یا هواپیمای مجهز به اسکی ( که امکان فرود در ارتفاعات بالا را فراهم می‌کند) مشاهده کرد.می‌توانید از طریق مسیرهای تعیین شده در پارک پیاده روی کنید و حتی روزها بدون دیدن شخص دیگری به راه رفتن خود ادامه دهید.

  1. پارک ملی گروس مورن، نیوفاندلند

پارک کوهستانی گروس مورن که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد در ساحل غربی نیوفاندلند واقع است و بدون شک یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در کانادا است. این پارک واقعا منحصر به فرد است و مکانی است که از تنوع شگفت انگیز زمین شناسی ( دشت ساحلی، قله‌های سر به فلک کشیده، صخره‌های با شیب تند، دریاچه‌های بکر، آبشارها و حتی آبدره ) برخوردار است و شما می‌توانید در عرض چند روز از آن بازدید کنید. گروس مورن همچنین یک شگفتی زمین شناسی است، منطقه‌ای است که گوشته زمین (حد فاصل پوسته و هسته زمین) نمایان است و در معرض دید قرار دارد و به وضوح روند رانش قاره (نظریه‌ای که اذعان دارد که قاره‌ها به آهستگی در حال جابجایی هستند) را نشان می‌دهد.

  1. ساحل لانگ بیچ، توفینو، بریتیش کلمبیا

توفینو که از سوی مجله Outside بهترین شهر موج سواری در آمریکای شمالی نامگذاری شده است، یک شهر ساحلی زیبا است که به ساحل غربی جزیره ونکوور چسبیده است. علیرغم موقعیت مکانی نسبتا دور آن، سال‌هاست علاقمندان به موج سواری و عاشقان طبیعت این مکان را انتخاب می‌کنند. لانگ بیچ که در جنوب شهر قرار دارد، مکانی مرموز است، ساحلی وسیع و طولانی با امواج بزرگ و خیره کننده دارد.

  1. ساحل کاوندییش، جزیره پرنس ادوارد

در جزیره پرنس ادوارد در کانادا یکی از دیدنی‌ترین سواحل شنی جهان قرار دارد. شن‌های مایل به رنگ قرمز در حاشیه آب‌های اقیانوس اطلس همراه با تپه‌های شنی و سبز رنگ این مکان را به یکی از بهترین مناطق جزیره پرنس ادوارد تبدیل کرده است و مکان‌های بهتر از این مکان برای بازدید در کانادا بسیار انگشت شمارند.در حالیکه ماندن به مدت طولانی در این ساحل وسوسه انگیز است اما سفر به این ساحل بدون بازدید از مکان‌های تاریخی اطراف از جمله گرین گیبلز کامل نخواهد بود.

  1. خلیج فاندی، نیوبرانزویک

خلیج فاندی در سواحل اقیانوس اطلس و بین استان‌های نیوبرانزویک و نوااسکوشیا واقع شده است و به تازگی در رقابت بین الملی به عنوان یکی از عجایب هفتگانه دنیای طبیعی انتخاب شده است. خلیج فاندی دارای بالاترین میزان جزر و مد در جهان است و این مکان را به یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در کانادا تبدیل کرده است. این خلیج دارای بالاترین اختلاف ارتفاع آب بین جزر و مد در دنیاست که آب در بعضی مناطق بیش از 50 فوت بالا و پایین می‌رود. این صحنه‌های چشمگیر را می‌توان از صخره‌های Hopewell مشاهده کرد. ساختارهای سنگی که هنگام پایین رفتن آب و جزر همچون برج‌هایی در خشکی دیده می‌شوند و هنگام بالا آمدن آب و مد به جزایری واقعی تبدیل می‌شوند.

  1. چرچیل، مانیتوبا

چرچیل در شمال استان مانیتوبا، شهری در خلیج هادسون است. این شهر نیمه قطبی، شهرت جهانی خود را به دلیل وجود خرس‌های قطبی به دست آورده است و به راستی به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در کانادا شناخته می‌شود. خرس‌های قطبی به حدی در این منطقه زیاد هستند که شهر یک «زندان خرس‌های قطبی» دارد به این معنا که خرس‌های سرگردانی که در شهر سرگردان هستند، در این مکان از آن‌ها نگهداری می‌کنند تا زمانی که بتوانند دوباره به طبیعت بازگردند. مواجهه با خرس قطبی در طبیعت با پای پیاده، از آسمان یا از روی قایق تجربه‌ای فراموش نشدنی است.

  1. دریاچه‌های موسکوکا، انتاریو

این منطقهزمانیبه عنوان یکی از بهترین مکان‌های گردشگری از سوی نشنال جیوگرافی انتخاب شد. دریاچه‌های موسکوکا مقصدی مناسب برای گذراندن تعطیلات آخر هفته هستند. در گذشته گذراندن بیش از یک روز در این منطقه محدود به افرادی بود که مکانی برای اقامت داشتند اما اخیرا با اضافه شدن اقامتگاه‌های لوکس از جمله JW Marriot امکان گذراندن روزهای بیشتر برای افراد بیشتر فراهم شده است. در دهکده‌های زیبا و جذاب منطقه بگردید، خرید کنید و غذا بخورید و سپس در یکی از دریاچه‌های این منطقه Joseph، Rosseau، Muskoka یا دریاچه‌های کوچکتر دیگر وقت بگذرانید.

  1. برج CN، تورنتو

اگرچه جلوه این برج در مقایسه با برج‌های خاورمیانه تا حدودی کم شده است اما این جاذبه اصلی تورنتو (که قبلا بلندترین سازه مستقل روی زمین بود) با ارتفاع 1815 فوت هنوز یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در کانادا است. در واقع، بازدید از این مکان و پیاده روی روی کف شیشه‌ای برج که به Edge Walkمعروف است( پیاده روی بر روی سکویی با عرض 1.5 متر در اطراف لبه خارجی برج در ارتفاع 365 متری و 116 طبقه بالاتر از سطح زمین) برای افراد شجاع و نترس که دنبال ماجراجویی هستند،تجربه‌ای فوق العاده است.

ان 1

  1. شهر کبک

شهر کبک، شهر فرانسوی زبان کانادا است و قدیمی‌ترین شهر محصور در آمریکای شمالی است. کبک جذابیت اروپایی را در کنار ویژگی فرانسوی-کانادایی خود دارد.همانطور که افراد تاریخ کانادا را می‌دانند،Wolfe در دشت آبراهام Montcalm را شکست داد و کانادا را برای امپراطوری بریتانیا آماده کرد. این شهر خاستگاه نمادین هتل Chateau Frontenac (هتلی که میزبان مهمان‌‌های سلطنتی است)، پوتین (غذای مشهور کانادا) و جشنواره زمستانی معروف در جهان است.در مرکز استان La Belleهمیشه کارهای زیادی برای انجام دادن، مکان‌های زیادی برای دیدن و خوراکی‌های بسیاری برای خوردن وجود دارد.

 

عضو کانال تگرام مهاجر تی وی شوید.
کانال یوتیوب تلویزیون مهاجر را دنبال نمایید.
کانال اینستاگرام آسانترین راه ارتباط

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 0 میانگین: 0]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا