کانادازندگی کانادایی

معرفی کامل 5 شهر محبوب کانادا

بهترین شهر ها برای زندگی در کانادا

اگر می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید، بهتر است بدانید که چه شهر هایی برای زندگی مهاجران بهتر است. کانادا کشور عظیمی است و برای هر نوع سبک زندگی مناسب است. از مناظر کوهستانی و زیبای پارک ملی بنف گرفته تا زندگی شبانه در تورنتو، همه و همه جالب توجه است. بنابراین جای تعجب ندارد که این کشور یکی از بالاترین سرانه‌های مهاجرت در دنیا را داشته باشد.

به گزارش تلویزیون مهاجر، به نقل از «internations»، محبوب‌ترین شهرهای کانادا ونکوور، تورنتو، کلگری، مونترال و اتاوا است. این پنج شهر از لحاظ کیفیت زندگی در سطح بالایی قرار دارند. کشور کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت است و مردم اغلب پس از اتفاقاتی مثل تغییرات سیاسی در کشورشان به کانادا مهاجرت می‌کنند که نمونه آن بعد از انتخابات سال 2019 در انگلیس است که جست‌وجوی آنلاین «مهاجرت به کانادا» در این کشور 49 برابر شد.

van

ونکوور

ونکوور به خاطر طبیعت و فرهنگی که دارد یکی از بهترین و محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجران محسوب می‌گردد. این شهر با کوه‌های زیبا و اقیانوس آرام احاطه شده است. ونکوور برای ورزش‌هایی چون اسکی، اسکیت روی یخ، موج‌سواری و دیگر فعالیت‌ها عالی است.

این شهر از لحاظ خدمات بهداشتی، آموزش، فرهنگ و محیط زیست در رتبه بالایی قرار دارد. در شهر ونکوور تنوع فرهنگی زیادی دیده می‌شود که همین امر باعث شده تا این شهر مکانی ایدئال برای مهاجران گردد. نزدیک به نیمی از مردم این شهر به زبانی غیر از انگلیسی سخن می‌گویند.

فرهنگ

وست کوست (West Coast) مکانی است که تنوع فرهنگی در آن بسیار زیاد است و همین موضوع باعث شده تا این منطقه برای اسکان مهاجران عالی باشد. مردم با یکدیگر رفتاری از سر مهربانی دارند و حتی اجتماعی LGBTQ نیز در این منطقه تشکیل شده است. استفاده از ماری‌جوآنا در این شهر عادی و مصرف آن در کانادا قانونی است.

مساحت شهر

ونکوور مساحتی در حدود 115 کیلومتر مربع و جمعیتی در حدود 675 هزار و 218 نفر دارد. این شهر در ایالت بریتیش کلمبیا در وست کوست واقع شده است.

فرصت‌های شغلی

ونکوور به خاطر اقتصاد قوی‌ای که دارد در میان بهترین شهرها برای مهاجرت قرار گرفته و فرصت‌های شغلی زیادی را در اختیار مهاجران گذاشته است. کسانی که به این شهر مهاجرت کرده‌اند می‌توانند در صنایعی چون خدمات، فیلم و سینما، امور مالی، تکنولوژی، مخابرات، جنگل‌داری، معدن، ساخت‌وساز، گردشگری و ماهیگیری فعالیت کنند.متوسط حقوق کارگران در این شهر معمولاً سالی 56 هزار و 603 دلار کاناداست.

هزینه زندگی

ونکوور یکی از گران‌ترین شهرهای کاناداست. میانگین هزینه زندگی در این شهر سالی 40 هزار و 680 دلار کانادا تخمین زده می‌شود. شما می‌توانید آپارتمانی یک خوابه را با ماهی 2 هزار و 80 دلار کانادا اجاره کنید. قیمت خانه نیز بسیار گران است. شما قادر خواهید بود با میانگین قیمت یک میلیون و 92 هزار دلار صاحب خانه شوید.

قیمت کارت حمل‌ونقل شهری 75 و 95 دلار کاناداست. برای یک ساعت کرایه تاکسی ممکن است 34 دلار از شما بگیرند. میانگین قیمت تلفن حدود 75 دلار در ماه خواهد بود. برای خرید مواد غذایی نیز به بودجه‌ای نزدیک به 315 دلار در ماه احتیاج دارید.

اگر خارج از خانه غذا می‌خورید، مبلغی را نیز برای انعام اختصاص دهید. انتظار می‎رود که حدود 15 تا 20 درصد از مبلغ صورت‌حساب را انعام بدهید. برای یک لیوان آبجو باید بین 5 تا 8 دلار کانادا بپردازید.

toronto 1

تورنتو

تورنتو نیز مانند ونکوور شهری چندفرهنگی است و به دلیل تنوع موجود در آن شهر مناسبی برای مهاجرانی است که هر کدام پیشینه‌ای مختلف دارند. در این شهر از هر ملتی اجتماعاتی وجود دارد و نزدیک به نیمی از ساکنان تورنتو خارج از کانادا متولد شده‌اند. شهر تورنتو بیش از 230 ملیت مختلف را در خود جای داده و این شهر را به متنوع‌ترین شهر کانادا تبدیل کرده است.

فرهنگ

ورود مهاجران به تورنتو قطعاً فرهنگ این شهر را تحت تأثیر قرار داده است. موزه‌ها، فعالیت‌های فرهنگی، جشنواره‌هاو رویدادهای ورزشی در این شهر رونق دارند.

مساحت شهر

مساحت تورنتو 630.2 کیلومتر مربع و جمعیت آن 2.93 میلیون نفر گزارش شده است. تورنتو بزرگ‌ترین شهر کاناداست و در استان انتاریو واقع شده است.

فرصت‌های شغلی

در این شهر فرصت‌های زیادی برای یافتن شغل وجود دارد. بهترین بخش‌ها برای کار در تورنتو عبارت‌اند از: امور مالی، فیلم و سینما، تکنولوژی زیستی، تجارت، رسانه، آی‌تی، مهندسی.

هزینه زندگی

تورنتو از لحاظ هزینه زندگی یکی از گران‌ترین شهرهای کانادا محسوب می‌شود. مخارج زندگی به طور میانگین سالیانه 45 هزار و 380 دلار کاناداست. میانگین اجاره برای خانه‌ای یک خوابه ماهیانه 2 هزار و 270 دلار کانادا تخمین زده می‌شود. اگر می‌خواهید در این شهر خانه بخرید به حدود 766 هزار دلار کانادا پول احتیاج دارید.

کارت سیستم حمل‌ونقل شهری 146 دلار کاناداست و برای کرایه یک ساعت تاکسی 31 دلار باید پرداخت کنید. اگر بخواهید فرزندتان را در مدرسه‌ای بین‌المللی ثبت نام کنید، باید ماهیانه 1977 دلار شهریه پرداخت کنید.

cal

کلگری

کلگری با توجه به آموزه‌های محافظه‌کارانه، سیاست‌های اجتماعی و شخصیت گاوچرانی امریکایی‌ترین شهر کانادا شناخته شده است. کلگری مثل ونکوور و تورنتو نیست؛ زیرا تنوع فرهنگی در این شهر کم است. البته مسئولان شهر در صددند تا این تصویر موجود را که از شهر پاک کنند.

فرهنگ

افراد با پیشینه‌های فرهنگی مختلفی در این شهر زندگی می‌کنند. مهاجران در تمام طول سال می‌توانند از هنر، غذا، مد، جشنواره‌های متنوع و همچنین رویدادهای ادبی و فرهنگی بهره گیرند.

مساحت شهر

مساحت کلگری 825.3 کیلومتر مربع است. این شهر حدود 1.3 میلیون نفر جمعیت دارد و در ایالت آلبرتا واقع شده است.

فرصت‌های شغلی

افرادی که در زمینه‌های مختلف تخصص دارند برای یافتن کار در این شهر با مشکل مواجه نخواهند شد. مهاجران می‌توانند در زمینه‌های زیر کار کنند: خدمات مالی، نفت، گاز و پالایشگاه، کشاورزی، آی‌تی، زیست‌شناسی، گردشگری، معماری، آموزش، خدمات درمانی، ساخت‌وساز، نقشه‌کشی شهری، رسانه و هنر، تولید و مهندسی.

هزینه زندگی

هزینه‌های زندگی در شهر کلگری نیز بالاست. میانگین مخارج زندگی در سال حدود 33 هزار و 855 دلار کاناداست. اگر می‌خواهید خانه بخرید، به حدود 431 هزار دلار نیاز دارید. برای اجاره خانه نیز می‌بایست بین 750 تا هزار دلار در ماه اجاره بپردازید. شما می‌توانید با 200 تا 250 دلار کانادا در ماه قبض برق و وسایل گرمایشی را بپردازید. هزینه اینترنت نیز حدود 50 تا 70 دلار کاناداست. هزینه حمل‌ونقل شهری حدود 106 دلار است و کرایه تاکسی برای یک ساعت 29 دلار برای شما آب می‌خورد.

mon

مونترال

مونترال پنجمین شهر برتر دنیا برای مهاجران نام گرفته است. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید این شهر را جزو گزینه‌های اول خود قرار دهید. مهاجران در این شهر از تعادلی که بین کار و هزینه مسکن وجود دارد راضی‌اند و این 2 مورد به ‌راحتی در این شهر بدست می‌آید. عموم مردم عقیده دارند که سطح کیفیت زندگی در این شهر بالاست.

فرهنگ

مونترال شهری دوزبانه است و شما می‌توانید هم به انگیسی و هم فرانسوی با دیگران ارتباط برقرار کنید. با وجود این، زبان رسمی این شهر فرانسوی است و حدود 65 درصد از جمعیت این شهر را فرانسوی‌زبان‌ها تشکیل می‌دهند. بنا به دلایلی انگلیسی‌زبان‌ها کمتر می‌توانند وارد انجمن‌های محلی شوند.

مساحت شهر

مونترال دومین شهر پرجمعیت کانادا و پرجمعیت‌ترین شهر کبِک است. این شهر مساحتی در حدود 431 کیلومتر مربع و 1.7 میلیون نفر جمعیت دارد. با وجود اینکه مونترال کوچک است؛ اما دومین شهر کاناداست که بیشترین کنسولگری‌ها را در خود جای داده است.

فرصت‌های شغلی

صنایع مهم مونترال عبارت‌اند از: بازرگانی، حمل‌ونقل، مواد دارویی، تکنولوژی، طراحی، آموزش، هنر و فیلم و فرهنگ، گردشگری، غذا، مد، بازی. به دلیل تعداد زیاد فرانسوی‌زبان‌ها در این شهر، انگلیسی‌زبان‌ها نمی‌توانند فرصت‌های شغلی برابر با این افراد پیدا کنند. در ایالت کبِک، برخلاف سایر شهرهای کانادا، لازم است تا سطح قابل قبولی فرانسوی را یاد بگیرید.

هزینه زندگی

هزینه زندگی برای یک نفر در شهر مونترال سالانه حدود 28 هزار دلار کاناداست. بدون پرداخت اجاره می‌توان با هزار دلار نیز روزگار گذراند. قیمت‌ها در این شهر متفاوت است؛ اما برای آپارتمانی یک خوابه حدود 1200 هزار دلار و برای آپارتمان سه خوابه نزدیک شهر حدود 2 هزار دلار کانادا ماهیانه باید بپردازید. برای نواحی دور از مرکز شهر این عدد به ترتیب به 800 تا 1300 می‌رسد و هزینه تجهیزات حدود 90 دلار به علاوه 45 دلار هزینه اینترنت نیز محاسبه می‌گردد. اگر می‌خواهید از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید 86.5 دلار نیز به صورت ماهیانه برای رفت‌وآمد کنار بگذارید.

ota

اتاوا

پایتخت کانادا تمام ویژگی‌های لازم برای یک پایتخت خوب را دارد. این شهر به اندازه شهرهای دیگر کانادا پویانیست، اما باز هم یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت است. فرصت‌های شغلی فراوان، قیمت مناسب خانه، نرخ پایین بزهکاری، فرهنگویژه و فضای سبز فراوان برای پیک نیک و دوچرخه سواری تفریحیرا می‌توانید در این شهر بیابید.

فرهنگ

ممکن است اتاوا در مقایسه با مونترال، تورنتو یا ونکوور پرجنب و جوش یا مدرن به نظر نرسد، اما مطمئناً کسل کننده نیز نخواهد بود.این شهر با داشتن تعداد زیادی رستوران، گالری، تئاتر و موزه شهری سرگرم‌کننده است. وجود پارک‌های متعدد در این شهر فرصت‌های زیادیرا به منظور لذت بردن از فضای باز برای شهروندان فراهم می‌کنند.

مساحت شهر

اتاوا چهارمین شهر پرجمعیت کانادا است.با این حال از نظر مساحت از تورنتو، مونترال، ونکوور و کلگری در مجموع بزرگ‌تر است. این شهر در استان انتاریو واقع شده و 934 هزار نفر جمعیت در مساحت 2 هزار و 790 کیلومتر مربع دارد.

فرصت‌هایشغلی

صنایع برتر در اتاوا عبارت‌اند از: تکنولوژی، کار در دولت فدرال، امور مالی، بیمه، مشاور املاک، تجارت، خدمات درمانی، آموزش.

بخشتکنولوژی در اتاوا بسیار پیشرفته است و این شهر را به یکی از اصلی‌ترین مراکز فناوری پیشرفته آمریکای شمالیبدل کرده است. بیش از 70 هزار شغل در این زمینه موجود است. میانگین حقوق در اتاوا سالانه بین 60 تا 70 هزار دلار کاناداست.

هزینه زندگی

اتاوا سومین شهر گران کاناداست. یک فرد مجرد در این شهر باید ماهانه تقریباً2 هزار و 700 دلار هزینه کند. اجاره آپارتمان در یک منطقه گران ماهیانه حدود 2 هزار دلاراست.علاوه بر این 130 دلار هزینه تجهیزات و 50 دلار هزینه اینترنت را نیز باید بپردازید. خانه در این منطقه بسیار گران است. قیمت خانه در اتاوا بسته به منطقه و نزدیکی به مرکز شهر متری 3 تا 5 هزار دلار است.

اگر می‌خواهید در شهر رانندگی کنید، می‌توانید با 23 هزار دلار یک ماشین متوسط بخرید. هزینه گاز 1.17 دلار در لیتر و حمل‌ونقل عمومی ماهیانه حدود 117 دلار کاناداست.

 

عضو کانال تگرام مهاجر تی وی شوید.
کانال یوتیوب تلویزیون مهاجر را دنبال نمایید.
کانال اینستاگرام آسانترین راه ارتباط

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 1 میانگین: 5]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

‫4 نظر از خوانندگان

  1. عرض سلام و خداقوت
    لطفا کلماتی مثل کلگری که تلفظ آن مبهم هست را به انگلیسی هم تایپ کنید.
    با تشکر از مطالب آموزنده و مفیدتون.🤍💎

  2. مقاله ی خوب و کاربردی و جالبی بود، ممنون از زحمات شما. فقط یک نکته اینکه در انتهای مقاله به هزینت ی گاز برای حمل و نقل اشاره شد که بهتر بود از کلمه ی بنزین استفاده شود، اینجا به بنزین میگن گاز!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا