کاناداخواندنی هازندگی کانادایی

معرفی مکان های گردشگری کانادا

تفرجگاه‌های ساحلی و کوهستانی کانادا

شهرهای کوچک و بزرگ کانادا از مراکز شیک و بزرگ گرفته تا تفرجگاه‌های ساحلی و کوهستانی مکان‌های زیادی برای جذب گردشگر دارند. انتخاب این مکان‌ها به سلیقه و نوع سفر شما بستگی دارد.

به گزارش تلویزیون مهاجر، تورنتو در قلب این کشور، بزرگترین شهر کانادا و جلوه‌گاه نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی کشور کاناداست. آبشار نیاگارا، یکی از جاذبه‌های دیدنی این کشور، در نزدیکی شهر تورنتو واقع شده است. شهر مونترآل، در استان فرانسوی‌زبان کبک،شهر مد و فرهنگ و تاریخ خوانده می‌شود.

ونکوور و ویکتوریا در غرب کانادا 2 چشم‌انداز متفاوت از ساحل غربی این کشور را به نمایش می‌گذارند و هر کدام منظره‌ای منحصر‌به‌فرد دارند. شما با سفر به کوه‌های ویسلر (Whistler) و بنف (Banff) غرق تماشای مناظر کوهستانی خواهید شد و از حضور در آنجا لذت خواهید برد.

شرق کانادا نیز با آثار غنی دریانوردی و مردمان گرم و صمیمی فرهنگ خاص خود را دارد. شهرهای دیگری هم در کانادا وجود دارند که همچون جواهراتی کمیاب قابل کشف و کاوش هستند. ما در اینجا به معرفی برخی از مکان‌های دیدنی کانادا می‌پردازیم:

vancity

ونکوور

زیبایی این منطقه، آب‌وهوای عالی، فضای جالب و بسیاری چیزهای دیگر از جاذبه‌های شهر ونکوور است که شما را وادار می‌کند تا به این شهر سفر کنید. این شهر در سواحل اقیانوس آرام واقع شده و پشت آن را کوه‌های پوشیده از برف گرفته است. مردم این شهر در سراسر سال از جذابیت‌های ونکوور استفاده کنند.

گردشگران می‌توانند در فصل تابستان از سواحل زیبای این شهر و در زمستان از اسکی کردن در این منطقه لذت ببرند. در هر زمان از سال نیز می‌توان در پارک استنلی قدم زد و در حال تماشای غروب غذایی خوشمزه نوش جان کرد. با سفر به این شهر می‌توانید از بازارهای جزیره گرانویل (Granville) و مغازه‌های بی‌شمار مرکز شهر خرید کنید. اگر تصمیم دارید که برای چند روز در ونکوور بمانید حتماً سفری یک روزه به مناطق دیدنی آنجا مثل ویسلر، ویکتوریا، شهرهای کوچک کوهستانی یا مناطق نزدیک به دره فریزر (Fraser) داشته باشید.

niagara

آبشار نیاگارا

آبشار زیبای نیاگارا مشهورترین جاذبه طبیعی کاناداست. این آبشار از زمان کشف آن تاکنون بازدیدکنندگان زیادی را مبهوت خود کرده است. این دیوار عظیم آبی منظره‌ای شگفت‌انگیز را ساخته و تماشای آن برای بازدیدکنندگان حیرت‌انگیز است. وقتی که به این منطقه سفر کنید می‌توانید تا نزدیکی آبشار نیز بروید.

شهری که در این منطقه قرار دارد نیز با نام آبشار نیاگارا شناخته می‌شود و فضای آن به‌شدت تحت تأثیر وجود آبشار قرار گرفته و جوی کارناوالی دارد. آبشار نیاگارا فاصله کمی با تورنتو دارد و به‌راحتی می‌توان به این منطقه سفر کرد و یک یا 2 روز از سفر را در این شهر تفریحی گذراند.

toronto

تورنتو

تورنتو، بزرگ‌ترین شهر کانادا، با اجراهای باله، اپرا، سمفونی و نمایش‌های برادوی (Broadway) مرکز فرهنگی کشور کانادا محسوب می‌شود. برج بزرگ CN نیز در این شهر واقع شده. مرکزخرید‌های خارق‌العاده، رستوران‌های عالی، موزه‌های جالب و تفریحات تمام‌نشدنی از جاذبه‌های این شهر هستند.

اسکله تورنتو، در سال‌های اخیر، توسعه یافته و هم اکنون یکی از زیباترین مناطق برای پیاده‌روی و غذا خوردن است. در فصل تابستان نیز می‌توان از کنسرت‌های فضای باز و نمایش‌های فرهنگی که در این منطقه اجرا می‌شود لذت برد.

بیرون از شهر نیز سواحل زیبایی وجود دارد که برای گذراندن وقت در فصل تابستان بی‌نظیرند. در فصل زمستان نیز وجود فضا برای اسکیت و رخدادهای زمستانی مثل Winterlicious برای تفریح در این منطقه عالی است. شما می‌توانید در نزدیکی تورنتو مکان‌هایی را برای اسکی کردن پیدا کنید.

montreal

مونترآل

مونترآل شهری منحصربه‌فرد است و اماکن تاریخی زیبایی دارد که قدمت آنها به دهه 1600 میلادی باز می‌گردد. مونترآل قدیمی با خیابان‌های سنگ‌فرش شده و ساختمان‌های جالب گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

شهر مونترآل جایگاه طراحان لباس و بوتیک‌های لوکس در خیابان‌های تاریخی و همچنین هتل‌ها و رستوران‌های شیک است. مونترآل در استان فرانسوی‌زبان کبِک واقع شده و هویت فرهنگی خاص خود را دارد؛ اما گردشگران انگلیسی‌زبان نیز می‌توانند بدون هیچ مشکلی با صاحبان مشاغل ارتباط برقرار کنند.

banff

بنف

شهر کوهستانی و جذاب بنف که در پارک ملی بنف واقع شده، یکی از مکان‌هایی است که حتماً باید هنگام سفر به کانادا به آنجا سر بزنید تا از گشت‌وگذار در کوه‌های راکی (Rocky Mountains) و مناظر بسیار دیدنی آنجا لذت ببرید. بنف شهری توریستی است و سالانه تعداد زیادی گردشگر از سراسر نقاط دنیا به این شهر دیدنی سفر می‌کنند.

اگر کمی که از شهر خارج شوید تفرجگاه اسکی لیک لوییز (Lake Louise) و سان‌شاین ویلج (Sunshine Village) را می‌بینید که این 2 از بهترین نقاط کانادا برای اسکی کردن به شمار می‌روند. در تابستان نیز دریاچه‌های فیروزه‌ای رنگ نزدیک به این شهر مثل لیک لوییز و کوه‌های پوشیده از یخچال‌های طبیعی چشم‌اندازی باورنکردنی دارند.

اما اگر نمی‌خواهید از شهر خارج شوید، باز هم مکان‌های دیدنی بسیاری وجود دارد؛ مثلا می‌توانید سوار تله‌کابین شوید و برای صرف شام به بالای کوه بروید، از استخرهای آب گرم آنجا لذت ببرید، مغازه‌های عالی برای خرید پیدا کنید، مسیرهای پیاده‌روی جذاب را کشف کنید و شاید انواع گوزن‌ها را در آنجا ببینید که اغلب به شهر می‌آیند.

saint john

سنت جانز

این شهر تاریخی و زیبا در شرقی‌ترین قسمت کانادا و در استان نیوفوندلند (Newfoundland) و لابرادور (Labrador) قرار دارد. این شهر دروازه اصلی پروازهای هوایی مسافران به جزیره نیوفوندلند است؛ اما افراد زیادی نیز برای گردش به این شهر سفر می‌کنند. ساختمان‌های رنگارنگ در خیابان‌های شیب‌دار کنار تپه و منظره بندر ترکیب خارق‌العاده‌ای ساخته است. این شهر مکان‌های تاریخی مثل سیگنال هیل (Signal Hill) و خیابان جورج (George Street) نیز دارد؛ اما جذابیت واقعی این مکان به خاطر فضای زنده و پویا، مردم مهربان و فرهنگ دریانوردی است که سنت جانز را از سایر شهرهای کانادا متمایز کرده است.

otawa

اتاوا

اتاوا پایتخت کاناداست و موزه‌های ملی و مکان‌های تاریخی زیادی دارد. پارلمان هیل و کانال ریدو از مکان‌های دیدنی این شهرند. اتاوا شهر کوچکی است و به همین دلیل می‌توان به‌آسانی نقاط دیدنی را پیدا کرد و در این شهر به گشت‌وگذار پرداخت.

اگر می‌خواهید به این شهر سفر کنید بهتر است که در تابستان این کار را انجام دهید؛ چون در این فصل جشنواره‌های زیادی مثل جشنواره لاله‌ها و جشن اول جولای (روز ملی کانادا) برگزار می‌شود. این شهر در فصل زمستان نیز دیدنی است؛ زیرا کانال یخ می‌زند و زمینی 7.8 کیلومتری برای اسکیت کردن در ماه فوریه پدید می‌آید. جشن سالانه Winterlude نیز در این مکان برگزار می‌شود و افراد زیادی برای شرکت در این مراسم به این شهر می‌آیند. در اتاوا به هیچ‌کس بد نمی‌گذرد. این شهر تنها چند ساعت با تورنتو فاصله دارد و با قطار یا ماشین می‌توانید از تورنتو به اتاوا بروید.

victoria

ویکتوریا

ویکتوریا، مرکز بریتیش کلمبیا، جزیره‌ای است که حال‌وهوای جالبی دارد و مثل شهرهای کوچک است. این شهر در جنوبی‌ترین نقطه ونکوور قرار دارد و زمستان‌های معتدل و مرطوب و تابستان‌های گرم و شگفت‌انگیز دارد. مناظر این شهر از بندر تا جنوب تنگه خوآن دو فوکا (Juan de Fuca) و همچنین کوه‌های بریتیش کلمبیا همه دیدنی و مسحورکننده است.

گردشگرانی که به این شهر می‌آیند می‌توانند در اطراف بندر ویکتوریا که ساختمان‌های پارلمان و هتل تاریخی ایمپرس (Empress) قرار دارد گشت بزنند. پیاده‌روی در کنار آب‌نمای این شهر در یک روز تابستانی واقعاً لذت‌بخش است. کمی آن طرف‌تر از مرکز شهر ساحل و تفرجگاه‌های ساحلی بی‌نظیر و همچنین پارک و مسیرهای پیاده‌روی عالی وجود دارد.

هالیفاکس

هالیفاکس برای کسانی که به دنبال بازدید از استان‌های ساحلی کانادا هستند شهری عالی است. آب‌نمای هالیفاکس در اصلی‌ترین نقطه شهر قرار دارد و دیدن این منطقه در فصل تابستان، در کنار ساختمان‌های تاریخی و فعالیت‌های تفریحی دیگر بسیار دل‌انگیز است. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر منطقه تاریخی سیتادل (Citadel) است.

در خارج از شهر نیز تعدادی دهکده ساحلی وجود دارد که چگونگی زندگی در کنار آب را در این مناطق می‌توان به‌خوبی دریافت. یکی از معروف‌ترین این دهکده‌ها خلیج پگی (Peggy’s Cove) است که عکس‌های فانوس‌ دریایی این مکان بسیار مشهور و محبوب است. کمی آن طرف‌تر نیز لونن‌برگ (Lunenburg) و خلیج ماهون (Mahone) واقع شده که دیدن این مکان‌ها نیز خالی از لطف نیست. ما به شماسفر یک روزه به شهر هالیفاکس را توصیه می‌کنیم.

quebec

شهر کبِک

شهر کبک نیز مثل مونترآل در استان فرانسوی‌زبان کبک واقع شده و مملو از مکان‌های تاریخی است. این شهر مرکز استان کبک و شهری قدیمی است که تاریخ آن به اوایل دهه 1600 میلادی بازمی‌گردد. ساختمان‌های قدیمی و خیابان‌های سنگ‌فرش این شهر باعث شده تا کبک بسیار دیدنی شود.

شهر کبک تقریباً یک‌سوم مونترآل و شهری کوچک است. این منطقه در فصل تابستان بسیار پرتردد می‌شود. کارناوال زمستانی، کارناوالکبک (Carnaval de Quebec)، مسافران زیادی را به این شهر می‌آورد.

yukon

وایت‌هورس

بازدید از وایت‌هورس این امکان را به گردشگران می‌دهد که با زندگی مردم در شمال کانادا آشنا شوند. این شهر مرکز یوکان (Yukon) و دروازه‌ای برای سفر به مناطق شمالی دور مثل آلاسکا و پارک ملی زیبای ناهانی (Nahanni) است. تاریخچه این شهر به زمان تب طلای کلوندایک (Klondike gold-rush) باز می‌گردد که بسیاری از افراد در جست‌وجوی طلا از این منطقه می‌گذشتند و به شهر داوسون (Dawson) می‌رفتند. بسیاری از جاذبه‌های این شهر به همان زمان تب طلا برمی‌گردد. در خارج از شهر نیز مناظر طبیعی زیادی برای گشت زدن وجود دارد. اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید آسمان شب را که با نمایش سپیده شمالی تزیین می‌شود در این منطقه ببینید.

whistler

ویسلر

ویسلر زمان زیادی است که مقصد برگزاری مسابقات اسکی در سطح جهانی است. اسکی‌بازان بسیاری در المپیک زمستانی سال 2010 به این شهر سفر کردند. ویسلر در کنار تجهیزات عالی برای اسکی، مسیرهای پیاده‌روی شگفت‌انگیز، امکانات دوچرخه‌سواری، گلف و سایر فعالیت‌ها را نیز دارد و در طول تابستان هم مثل زمستان بی‌نظیر و لذت‌بخش است.

این دهکده در طول سالیان متمادی رشد شگفت‌انگیزی داشته و امروزه دارای هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید عالی است. کوه‌های ویسلربلک‌کوم (Whistler-Blackcomb) به خاطر زمین‌های فوق‌العاده‌ای که برای اسکی دارد بسیار مشهور شده است. تله‌کابینی که در این کوه‌ها ساخته شده حدود 11 دقیقه طول می‌کشد که شما را از یک کوه به کوه دیگر ببرد و طول آن حدود 4.4 کیلومتر است. سوار شدن بر این وسیله و تماشای مناظر دیدنی بسیار لذت‌بخش است و برای اسکی‌بازان و مردم عادی قابل استفاده است.

prince ed

شارلوت‌تاون و جزیره پرینس ادوارد

اگر قصد دارید که از شارلوت‌‌تاون دیدن کنید، توصیه می‌کنیم که زمانی را هم برای گشتن در استان پرینس ادوارد اختصاص دهید. پرینس ادوارد آیلند (Prince Edward Island) برای گردش در فصل تابستان عالی است. این منطقه سواحل زیبا  و مکان‌های تاریخی جالبی مثل خانه Anne of Green Gables دارد که در پارک ملی واقع شده است.

شارلوت‌تاون مرکز استان است؛ اما فضایی مثل شهرهای کوچک دارد. ساختمان‌های قدیمی مدل ویکتوریایی در این منطقه به چشم می‌خورد. پرینس ادوارد آنقدر کوچک است که می‌توانید تمام جاهای دیدنی آن را در طول تعطیلات چند روزه‌تان به آنجا ببینید. بسیاری از گردشگران، به خصوص خانواده‌ها، برای اقامت خود در طول تابستان خانه‌های ساحلی یا کلبه اجاره می‌کنند.

tofino

توفینو

این مکان به صورت غیررسمی پایتخت موج‌سواری کانادا شناخته شده. توفینو شهر کوچکی در ونکوور آیلند و یکی از زیباترین مناطق کاناداست که همواره گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. مردم برای موج‌سواری، پیاده‌روی در جنگل‌های قدیمی، لذت بردن از سواحل پسیفیک ریم (Pacific Rim)، تماشای حیات‌ وحش، توفان در ماه نوامبر و استراحت در یکی از لژهای رو به اقیانوس به این منطقه سفر می‌کنند.

این شهر چندان بزرگ نیست؛ اما مناطق زیادی برای گشت‌زنی دارد. اگر می‌خواهید به این منطقه سفر کنید دست کم چند روز در آنجا بمانید. ناگفته نماند که آنقدر جاذبه‌های دیدنی شهر زیاد است که می‌توانید یک هفته یا بیشتر سرگرم باشید. نزدیک توفینو شهری به نام یوکلولت (Ucluelet) قرار دارد که می‌توانید از این شهر کوچک نیز دیدن کنید.

kelowna

کلونا

شهر کلونا (Kelowna) در بریتیش کلمبیا واقع شده و یکی از شهرهای مورد علاقه کانادایی‌هاست؛ اما هنوز در سطح بین‌المللی شناخته نشده است. کلونا در ساحل دریاچه اوکاناگان (Okanagan) واقع شده و کوه‌های زیبایی این منطقه را احاطه کرده‌اند. این شهر در فصل تابستان بسیار شلوغ می‌شود و مردم برای پیاده‌روی، بازی گلف یا لذت بردن از دریاچه به این مکان می‌آیند.

اجاره خانه قایقی در فصل تابستان در این منطقه بسیار مرسوم است. در زمستان نیز کوه‌های اطراف این شهر برای اسکی کردن بسیار مناسب است و تفرجگاه‌های اسکی بیگ وایت و سیلور استار با دسترسی آسان برای اسکی‌بازان فراهم شده است.

revel

روِل‌استوک

شهر رِوِل‌استوک (Revelstoke) یکی از بهترین مناطق کانادا برای سفرهای ماجراجویانه است. با وجود اینکه رول‌استوک بین آلبرتا و بریتیش کلمبیا قرار گرفته؛ اما هنوز در سطح بین‌المللی شناخته شده نیست. این شهر مکان خوبی برای فرار از شهرهای شلوغی چون بنف و لوییز لیک است. این شهر کوچک مناظر کوهستانی حیرت‌انگیزی دارد؛ اما بیشتر برای تفریحات فضای باز مشهور است.

اسکی‌بازان در فصل زمستان به تفرجگاه کوهستانی رول‌استوک می‌روند و از هلی‌اسکی (heli-skiing) در کوه‌های پورسل لذت می‌برند. در تابستان نیز دوچرخه‌سواری در کوهستان و کوه‎‌نوردی از تفریحات جالب این منطقه به شمار می‌رود. حیات شبانه در این شهر رواج یافته و تفریحات زیادی برای گردشگرانی که از اسکی یا پیاده‌روی بازمی‌گردند فراهم آمده است.

winnip

وینی‌پگ

شاید تصویر این شهر با چمنزارهایی که دارد برای گردشگران قابل تصور نباشد؛ اما سفر به وینی‌پگ در تابستان تجربه‌ای لذت‌بخش را به همراه می‌آورد. این شهر مزارع زیادی دارد که در فصل تابستان مملو از کانولا یا آفتاب‌گردان می‌شوند و در جوار رودخانه رد اند اسینی‌بوین (Red and Assiniboine) صحنه‌های خارق‌العاده‌ای را پدید می‌آورد.

فورکس محل تلاقی 2 رودخانه و یکی از اماکن گردشگری این منطقه است که گردشگران حتماً باید از بازارهای بزرگ، رستوران‌ها و مسیرهای پیاده‌روی آن (اسکیت در زمستان) دیدن کنند. موزه حقوق بشر کانادا نیز در این منطقه واقع است. چند ساعت دورتر از این مکان گرند بیچ (Grand Beach) قرار دارد که ساحل بزرگ و زیبایی دارد. دریاچه وینی‌پگ و پارک وایت‌شل از جاهای دیدنی این منطقه است که برای پیک‌نیک یا گذراندن وقت در کلبه‌های جنگلی بسیار عالی است.

 

عضو کانال تگرام مهاجر تی وی شوید.
کانال یوتیوب تلویزیون مهاجر را دنبال نمایید.
کانال اینستاگرام آسانترین راه ارتباط

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 1 میانگین: 4]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا