مهاجرت کانادا

اخذ تابعیت برای فرزند شهروندان کانادا

اگر والدین شما از شهروندان کانادا باشند، شما نیز می‌توانید شهروند کانادا شوید. فرزندان شهروندان کانادایی که خارج از کانادا به دنیا می‌آیند می‌توانند تابعیت کانادا را داشته باشند.

به گزارش تلویزیون مهاجر به نقل از cicnews، سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا به اولین نسل متولد شده در خارج از کشور اجازه تابعیت می‌دهد.

اگر یکی از والدین شما کانادایی باشد، شما نیز می‌توانید تابعیت کانادا را بگیرید که ازآن به عنوان گواهی شهروندی کانادا نیز یاد می‌شود. اگر بتوانید تابعیت کانادا (گواهی شهروندی) را بگیرید، از مزایای کانادایی بودن بهره مند خواهید شد. کانادا یکی از کشورهایی است که درصد بالایی از مهاجران تابعیت می‌گیرند.

چرا شهروند شویم و تابعیت بگیریم؟

تابعیت داشتن و شهروند شدن(Citizenship)  امکان رای دادن و ورود به سیاست را برای شما فراهم می‌کند و شانس شما را برای استخدام و یافتن شغل مناسب افزایش می‌دهد. شهروندان کانادایی می‌توانند پاسپورت داشته باشند چرا که داشتن پاسپورت باعث می‌شود تا بتوانید بدون ویزا به راحتی به بسیاری از کشورها سفر کنید و حتی درصورت لزوم، گرفتن ویزا را نیز برای شما ساده‌تر می‌کند.

mother

علاوه بر این، داشتن تابعیت دوگانه و تابعیت چندگانه در قانون کانادا مجاز است به این معنا که برای دریافت تابعیت کانادا لازم نیست از تابعیت قبلی خود دست بکشید.

شهروندان کانادا، همچون ساکنان این کشور که اقامت دائم دارند می‌توانند از خدماتبهداشتی و درمانی عمومی و رایگان و از مزایای اجتماعی کانادا بهره مند شوند و تحت قوانین حمایتی کانادا قرار بگیرند.

چگونه می‌توان تابعیت گرفت؟

برای اخذ تابعیت کانادا، شما باید شناسنامه خود را که در کشور خودتان صادر شده است و نام والدین شما درآن مشخص است، ارائه دهید.

اگر نام والدینتان در شناسنامه مشخص نباشد، شما باید شناسنامه والدینتان یا مدارک و سوابق تولدتان را که نام پدر ومادرتان را هنگام تولدتان تایید کند، در دست داشته باشید و ارائه دهید. نمونه‌هایی از مدارکی که می‌توانید ارائه دهید شامل: اسناد قبل از تولد، اسناد دادگاه، توافق نامه رحم اجاره‌ای و یا سوابق بیمارستان. همچنین باید عکس، سند هویتی مثل پاسپورت را نیز ارائه دهید.

همچنین باید درمورد اینکه چرا نام والدین کانادایی خود در شناسنامه‌تان ذکر نشده و یا چرا شناسنامه‌تان تغییر کرده یا برای آن المثنی صادر شده، توضیح دهید.

باید ثابت کنید که هنگام تولدتان حداقل یکی از والدین شما شهروند کانادا بوده و تابعیت کانادا را داشته است و مدرکی دال بر این موضوع ارائه دهید. مدارکی از جمله گواهی تولدشان، مدارک تابعیت و یا حتی مدارک دیگر که این موضوع را ثابت کند. اطمینان حاصل کنید که مدارک واضح، خوانا و رنگی باشند.

هنگامی که تمام مدارک را ارسال کردید، IRCC (سازمان مهاجرت، پناهندگان و تابعیت کانادا) برای شما”تایید دریافت” را ارسال خواهد کرد. اگر مدارک شما ناقص باشد، این سازمان مدارک را باز می‌گرداند تا بتوانید نواقص را برطرف کنید. هنگامی که مدارک شما از سوی این سازمانIRCC تایید شود، شما مدرک تابعیت خود را دریافت خواهید کرد.

 

عضو کانال تگرام مهاجر تی وی شوید.
کانال یوتیوب تلویزیون مهاجر را دنبال نمایید.
کانال اینستاگرام آسانترین راه ارتباط

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 1 میانگین: 1]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا