اخبار کانادااخبار

10 کشور با بیشترین منابع طبیعی در جهان

کانادا سومین کشور با بیشترین منابع طبیعی در جهان

کدام کشورها دارای بیشترین منابع طبیعی در جهان هستند؟

منابع یا مواد طبیعی، ورودی های خامی هستند که برای تهیه و تولید محصولات در دنیا مورد استفاده قرار می گیرند.  این منابع، کلیه موادی را که از زمین استخراج شده و یا هنوز استخراج نشده اند و میلیاردها دلار ارزش دارند را در بر می گیرد.

در این مطلب به 10 کشور که دارای بیشترین منابع طبیعی هستند، اشاره خواهیم کرد. لازم به ذکر است ارزش تخمینی منابع آن ها بر اساس اطلس جهانی محاسبه شده است. کانادا در رتبه سوم این فهرست جای گرفته است.

ذخایر منابع طبیعی کانادا بالغ بر حدود 33.2 میلیارد دلار برآورد شده است و بعد از ونزوئلا و عربستان، رتبه سوم را در جهان کسب کرده است.

از جمله منابع طبیعی کانادا می توان به گچ، سنگ آهک، سنگ نمک، پتاس، زغال سنگ و اورانیوم اشاره کرد. منابع معدنی –  فلزی این کشور نیز شامل مس، سرب، نیکل، روی و فلزات گران بها مانند طلا، پلاتین و نقره می شود.

کانادا در زمینه تولید گاز طبیعی و فسفات از کشورهای پیشرو به شمار می رود و سومین صادرکننده عمده الوار در جهان است.

10 کشور با بیشترین منابع طبیعی در جهان

  1. چین
  2. عربستان صعودی
  3. کانادا
  4. هندوستان
  5. روسیه
  6. برزیل
  7. ایالات متحده آمریکا
  8. ونزوئلا
  9. جمهوری دموکراتیک کنگو
  10. استرالیا
چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 5 میانگین: 4.6]

تحریریه مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا