زندگی کانادایی

مزایای زندگی در کانادا

کانادا کشوری است که برای سطح زندگی شهروندان خود اهمیت زیادی قائل است. دولت مجموعه‌ای از مزایا و برنامه‌ها را برای ایجاد آسایش و سلامت شهروندان ارائه کرده است.

به گزارش تلویزیون مهاجر، به نقل از «Canada immigrate» کشور کانادا علاوه بر ارائه برنامه رایگان مراقبت‌های بهداشتی و طرح آموزش رایگان تا کلاس دوازدهم برای همه کودکان، برنامه‌های زیر را نیز ارائه می‌کند:

بیمه بیکاری

شهروندان کانادا حق دارند در صورتی که حدود 6 ماه قبل از ترک کار در کانادا کار کرده باشند 60 درصد از آخرین حقوق خود رادریافت کنند.

برنامه یارانه سلامت اجتماعی

child

شهروندان کانادا حق دارند در مواقعی استثنایی که توانایی تأمین هزینه‌‌های خود را ندارند یا نمی‌توانند شغلی پیدا کنند از دولت یارانه کمکی دریافت کنند.

برنامه‌های بازنشستگی

کانادایی‌ها در راستای طرح بازنشستگی می‌توانند حقوق بازنشستگی دریافت کنند. هر فرد می‌تواند طرحی را که مناسب سن اوست انتخاب کند. سن مطلوب برای بازنشستگی 65 سال است.

بازنشستگی در سنین بالا

شهروندان در کانادا می‌توانند حقوق بازنشستگی در سنین بالا دریافت کنند. میزان حقوق به این مسئله بستگی دارد که چند سال در این کشور زندگی کرده‌ باشند. اگر فردی بعد از 18 سالگی به مدت 40 سال در کانادا زندگی کرده باشد بازنشسته محسوب می‌شود و برای هر یک سالی که کمتر از این مقدار باشد میزان حقوق به میزان یک‌چهلم کسر خواهد شد.

مزایای طرح‌های حمایت از کودکان

دولت فدرال و استانی میزان مشخصی را برای تربیت و رشد هر کودک در نظر گرفته‌اند. این میزان به درآمدی که والدین کودک در طول یک سال کسب کرده‌اند بستگی دارد.

سیستم آموزشی

امروزه کسب تحصیلات عالی بیش از همیشه حائز اهمیت است. این کار یکی از بهترین اقداماتی است که به منظور ساخت آینده بهتر برای خود و فرزندانتان می‌توانید انجام دهید. تحصیل در مدارس دولتی کانادا تا کلاس دوازدهم رایگان است.

healthh

نظام سلامت

کانادا یکی از بهترین نظام‌های درمانی جهان را دارد. بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌های متعدد در اکثر مناطق کانادا یافت می‌شود. خدمات درمانی عموماً برای تمام شهروندان کانادا که تحت پوشش برنامه بیمه سلامت قرار دارند رایگان است.

 

عضو کانال تگرام مهاجر تی وی شوید.
کانال یوتیوب تلویزیون مهاجر را دنبال نمایید.
کانال اینستاگرام آسانترین راه ارتباط

 

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 0 میانگین: 0]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا