کاریابی در کانادا و آمریکا

پر طرفدارترین مهارت‌های مورد نیاز برای افراد جویای کار

از آنجایی که بازار کار حین همه گیری ویروس کرونا به تحول و تکامل خود ادامه می‌دهد، گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که کارفرمایان به دنبال افرادی با مهارت‌هایی هستند که تا قبل از سال 2020 چندان ضروری نبوده‌اند مانند داشتن تجربه در ارائه خدمات رسانی به مشتری به صورت مجازی.

به گزارش تلویزیون مهاجر به نقل از پیش بینی شغلی Randstad کانادا در سال 2020، کووید-19 تنها عامل تاثیر گذار براولویت‌های کارفرمایان برای استخدام کارکنان جدید نیست.

به نقل از خدمات منابع انسانی فشارهای اقتصادی، تغییر اولویت‌های مشتری،بازارهای رقابتی، الزامات و ملاحظات نظارتی و مدیریتی شرکت‌ها را وادار کرده است تا کارآمدتر شوند  و مدل‌های کسب و کار خود را مجدد ارزیابی کنند.

1

آقای پاتریک پولین، رئیس گروهRandstad کانادا در بیانیه‌ مطبوعاتی خود گفت: ما امسال انتظار داریم که افراد جویای کار در صورت داشتن مهارت‌های مورد نیاز کارفرمایان گزینه‌های بسیار زیادی پیش رو داشته باشند.

آقای پولین در ادامه گفت: مهارت‌هایی از قبیل بودجه بندی، حسابداری و کنترل کیفیت برای کارفرمایانی که تلاش می‌کنند تا یک کسب و کار موفق حین همه گیری ویروس کرونا راه اندازی کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

بر اساس این گزارش، مشاغلی که در سال گذشته بیشترین طرفدار و تقاضاها را خواهند داشت عبارتند از نماینده خدمات مشتریان، فروشندگان و کارشناسان برنامه ریزی و شغل‌های حسابداری و بودجه بندی هستند.

لیست کامل Randstadا از مهم ترین شغل‌هایی رشد سریعی داشته‌اند به صورت زیر است:

  1. نماینده خدمات مشتری
  2. کارشناس برنامه ریزی
  3. نماینده فروش
  4. کارشناس نظافت
  5. کارگر تعمیر و نگهداری
  6. کارشناس بودجه
  7. مدیریت پروژه
  8. کارشناس کنترل کیفیت
  9. دستیار اجرایی
  10. حسابدار

طبق این گزارش، در حالیکه کارکنان خرده فروشی‌ها و صندوقداران در سال 2021 تقاضای زیادی داشته‌اند، اما اکنون نماینده خدمات مشتری نماینده خدمات مشتری بیش از هر زمان دیگر برای کسب و کارها از اهمیت برخوردار است . با توجه به افزایش خرید آنلاین از سوی مردم، شرکت‌ها به این موضوع پی برده‌‍اند که تجربه بد با یک برند خریدار را به سراغ فروشندگان دیگر می‌کشاند.

در این گزارش آمده است: «به همین دلیل است که مشاغلی مانند نماینده خدمات مشتری و دستیاران اجرایی در خط مقدم مشاغل قرار گرفته‌اند.»

آقای پولین خاطر نشان کرد که کارشناس برنامه ریزی یکی از شغل‌های جدیدی است که به دلیل افزایش نیاز کسب و کارها به رسیدگی به پروتکل‌های ایمنی حین همه گیری کووید-19 به لیست امسال اضافه شده است.

بنابر این گزارش برای اطمینان از ایمنی محیط کار، کارفرمایان بیشتری از «نرم‌افزار برنامه ریزی هوشمند» استفاده می‌کنند تا در حالیکه بهداشت عمومی را اجرا می‌کنند به نیاز مصرف کنندگان خود نیز پاسخ دهند.

پولین در ادامه گفت:« در ابتدا، سازمان‌ها بر فناوری و امنیت لازم برای ادامه کار خود تمرکز کرده بودند اما اکنون تمرکز آن‌ها بر نیاز طولانی مدت برای افزایش فروش، ارائه بهترین خدمات به مشتری، ایجاد محیط کار سالم برای کارمندان و مشتریان و مدیریت بودجه‌شان است.»

او در ادامه افزود: « از دید کارمندان، این شرایط فرصت را برای کانادایی‌ها فراهم می‌کند تا مهارت‌های خود را ارتقا دهند، اصلاح کنند.

بنا بر آخرین نظر سنجی جستجوی شغل، سهم کانادایی‌های جویای کار در ماه دسامبر افزایش یافته است و افراد شاغل و بیکار بخش بزرگی از این آمار را تشکیل می‌دهند.

از میان کانادایی‌ها که در نظر سنجی شرکت داشته‌اند، 34 درصد گفته‌اند که فعالانه به دنبال کارمی‌گردند. که براندون برنارد، اقتصاد دان آن را «افزایش آماری قابل توجه» نسبت به ماه نوامبر خواند.

طبق این نظر سنجی، افراد شاغل و بیکار جویای کار اخیرا به مهارت‌های خود برای یافتن سریع شغل بیشتر اطمینان داشتند.

 

 

عضو کانال تگرام مهاجر تی وی شوید.
کانال یوتیوب تلویزیون مهاجر را دنبال نمایید.
کانال اینستاگرام آسانترین راه ارتباط

 

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 0 میانگین: 0]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا