کار کانادامهاجرت کانادا

یافتن شغل مناسب قبل از مهاجرت به کانادا

یافتن شغل مناسب از جمله اقداماتی است که تازه واردان به کانادا در اولویت زندگی جدیدشان قرار می‌دهند. بیشتر این افراد پس از جابجایی و استقرار بر تلاش خود برای پیدا کردن کار می‌افزایند. اما آیا می‌دانید برای جستجوی شغل مجبور نیستید صبر کنید تا وارد کانادا شوید؟ شما حتی قبل از ورود به این کشور می‌توانید به دنبال کار بگردید.

به گزارش تلویزیون مهاجر به نقل از Arrivein اگر شما ویزای اقامت دائم دارید، مدیران و استخدام کنندگان تمایل بیشتری به مصاحبه با شما دارند تا ببینند که برای شغل مورد نظر مناسب هستید یا خیر.

resume

یافتن شغل جدید فرایندی زمانبر است. در این مقاله قصد داریم با به اشتراک گذاشتن راهکارهای مناسب به شما کمک کنیم که قبل از ورود به کانادا یافتن شغل را تسریع ببخشید و بتوانید به محض ورود به این کشور از فرصت‌های شغلی استفاده کنید.

گواهینامه و مدرک معتبر بگیرید

در حالت کلی مشاغل در کشور کانادا به دو دسته طبقه بندی می‌شوند: مشاغل (Regulated)طبقه بندی شده و نظام مند که قانونا نیازمند کسب مجوز است و بدون مجوز نمی‌توانید در کانادا فعالیت کنید و مشاغل ( non-regulated) غیر نظام مند که به هیچ‌گونه مدرک یا گواهینامه‌ای نیاز ندارید. بیشتر مشاغل نظام مند در ارتباط با سلامت و بهداشت، مهندسی، حسابداری و قانون است که نیازمند مدرک وگواهینامه معتبر هستید تا بتوانید در این زمینه‌های شغلی فعالیت کنید.

برای مشاغل خاصمی‌توانید قبل از ورود به کانادا مراحل گرفتن گواهینامه و مدرک را شروع کنید. برای اطلاع از اینکه آیا به گواهینامه و مجوز احتیاج دارید، کد طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) و استان و قلمرو خود را در وب سایت مرکز اطلاعات کانادا برای مدارک بین المللی (CICIC) وارد کنید و یابه وبسایت بانک مشاغل کانادا مراجعه کنید.

نکته: درنظر داشته باشید که گواهینامه‌ها و مجوزها برای مشاغل خاص ممکن است در هر منطقه متفاوت باشد.بنابراین زمانیکه در حال جستجو و تحقیق هستید به یاد داشته باشید که به دنبال اطلاعات مربوط به استان مورد نظر خود باشید.

search

مهارت جدید یاد بگیرید یا مهارت موجود خود را تقویت کنید

بازار کار در کانادا رقابتی است. بنابراین بسیار حائز اهمیت است که دوره‌های مختلف آنلاین را برای تقویت دانش و یا یادگیری مهارت جدید بگذرانید. این کار به شما کمک می‌کند تا در بازار کار آمادگی بیشتری داشته باشید و شانس شما را در این رقابت افزایش می‌دهد.برخی از ارائه دهندگان دوره‌های آنلاین  که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید عبارتند از: Lynda, Coursera, Udemy، Microsoft Office Certifications, Microsoft Technical Certifications و Hubspot Academy

نمونه کار داشته باشید

راه اندازی یک وبلاگ روش خوبی برای نشان دادن مهارت‌های ارتباطی، پیشه، دانش فنی و موضوعاتی است که شما علاقه به آن‌ها دارید. پلتفرم‌های وبلاگ نویسی همچون WordPress, Blogger و Wix به شما امکان می‌دهند وبلاگ نویسی را بصورت رایگان شروع کنید.

برای افرادی که در زمینه طراحی و هنر فعالیت دارند داشتن نمونه کار نیاز است. ساخت نمونه کاردیجیتالی در جذب کارفرمایان بسیار کمک کننده است. نمونه کار و یا راه اندازی وبلاگ راهکاری عالی برای متمایز بودن از دیگران است. برخی از سایت‌های معروف برای ساخت و نمایش نمونه کارهای دیجیتالی عبارتند از: Behance, Dribble, Adobe Portfolio, Crevado, Flickr, Coroflot و PortfolioBox

کارهای داوطلبانه و فریلنس (آزادکاری) انجام دهید و از فرصت‌های کار داوطلبانه غافل نشوید

روش دیگر برای تکمیل رزومه خود انجام کارهای داوطلبانه است. این کار به شما کمک می‌کند حتی قبل از ورود به این کشور تجربه کانادایی به دست آورید. وب سایت‌هایی همچون UpWork, Fiverr, Jobboom, Jobilico و Jobspresso وب سایت‌های کاریابی کانادا هستند.

نکته: در نظر داشته باشید که اطلاعات پروفایل لینکدین خود را همزمان با گذراندن دوره‌های آنلاین به روز کنید، مدارک و گواهینامه‌های مختلف بگیرید و همچنین وبلاگ و پرونده کاری خود را به روز رسانی کنید و پروژه‌های نیمه تمام را کامل کنید.

social

سیستم اطلاع رسانی و اعلان مشاغل را فعال کنید

در رابطه با موقعیت‌های شغلی مورد نظرخود که متناسب با تجربه و مهارت‌هایتان استشفاف و صریح باشید.لیستی از عناوین مشاغل مورد نظر خود تهیه کرده و جستجوی آنلاین خود را آغاز کنید. بیشتر وب سایت‌های کاریابی دارای ویژگی خبررسانی از طریق ایمیل یا تلفن همراه و یا هردو هستند. با انجام این کار می‌توانید درزمان خود برای جستجوی هر شغلی صرفه جویی کنید. با فعال کردن اعلان مشاغل می‌توانید آگهی‎های جدید شغلی مورد نظر خود را مستقیما در صندوق ورودی ایمیل خود دریافت کنید.

نکته: هنگامی‌که اطلاع رسانی مشاغل را فعال می‌کنید به فاکتورهای مختلف همچون موقعیت و محل کار، دفعات اطلاع رسانی، و تاریخ ارسال شده توجه کنید که بسیار مهم است و نباید ازآن غافل شد.

چند نسخه مختلف از رزومه و نامه کتبی (cover letter)به سبک کانادایی تنظیم کنید

داشتن رزومه و یا توصیه نامه(نوشته‌ای که همراه رزومه آن را می‌فرستید)به سبک کانادایی یک امر ضروری است. اما فقط به یک نسخه اکتفا نکنید در عوض، چند نسخه مختلف متناسب با شغل مورد نظر خود داشته باشید. با این کار می‌توانید روند درخواست شغل مورد نظر را سرعت ببخشید.

در لینکدین فعال باشید و شبکه ارتباطی برقرار کنید

لینکدین وبسایت محبوب جستجوی شغل در کانادا است. هم برای افرادی که استخدام می‌کنند و هم برای افرادی که جویای کار هستند. بنابراین پروفایل و مشخصات خود را به روز کنید و آن را برای شغل مورد نظر خودبهینه کنید. لایک کنید، نظر دهید و پست‌های مرتبط را به اشتراک بگذارید و شرکت‌هایی را که علاقمند به همکاری با آن‌ها هستید، دنبال کنید. انجام هریک از این کار‌ها و فعالیت‌ها باعث می‌شود که مورد توجه استخدام کنندگان و مدیرانی که به دنبال افرادی با مهارت و تجربه‌های شما هستند قرار بگیرید.

نکته: برای دانستن نکات مفید در خصوص پروفایل لینکدین و ارتباط شبکه ای موثر پیشنهاد می‌کنیم 10 نکته برتر برای بهینه سازی پروفایل لینکدین برای جستجوی شغل در کانادا را مطالعه کنید.

ایجاد شبکه ارتباطی یک روش زندگی درکانادا است و برای پیدا کردن شغل موردنظرفرد بسیار مهم است. برای ساختن ارتباط شبکه‌ای و توسعه ارتباطات لینکدین شروع بسیار مناسبی است. در دوران قبل از شیوع کووید افراد برای ارتباط با یکدیگر مصاحبه ارتباطی و رودررو انجام می‌دادند و در مورد بازار کار اطلاعات کسب می‌کردند و این ارتباطات باعث می‌شد با فرهنگ کانادا خو بگیرند. اما امروزه به دلیل پاندمی این ارتباط شبکه‌ای مجازی شده است. بنابراین به عنوان یک تازه وارد که می‌خواهد ارتباط شبکه‌ای بسازد بهتر است که این ارتباط را با متخصصان به صورت مجازی انجام دهد حتی زمانیکه هنوز به کانادا وارد نشده‌است. کافی است که با مقدمه‌ای جذاب شروع کنید ودر طول جلسه سوالات معنی‌دار بپرسید.

ment

یک مشاور در کانادا پیدا کنید

به عنوان یک تازه وارد در کانادا پیدا کردن یک مشاور گزینه خوبی برای یادگیری چگونگی تطبیق مهارت‌ها و تجربیات خود برای بازار کار و یافتن فرصت‌های شغلی مناسب است. پیدا کردن مشاور می‌تواند زمانبر باشد و بهتر است که هرچه سریعتر شروع کنید.

قبل از ورود به کانادا برای پیدا کردن مشاور می‌توانید به سایت لینکدین مراجعه کنید. این وبسایت می‌تواند پروفایل شما را به عنوان فردی که به دنبال کارشناس و مشاوره شغلی است معرفی کند. شما با انجام این کار می‌توانید پروفایل کارشناسان با تجربه، متخصصان و مشاوران شغلی که تمایل به کمک به دیگران را دارند مشاهده کنید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

وبسایت دیگری که می‌توانید از آن کمک بگیرید Ten Thousands Coffees است که به شما اجازه می‌دهدکهمشخصات خود را وارد کنید و متخصصانی را که علاقمند به  مشاوره و ارتباط شبکه‌ای هستند پیدا کنید. می‌توانید با افرادی که به آنها تمایل دارید تماس بگیرید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. این سایت به صورت “هاب” سازماندهی شده است و می‌توانید افراد را با توجه به مهارت‌ها، پیشه و هنرشان، دانشگاه، کالج پیدا کنید.‌

جستجوی شغل در وبسایت بانک کار دولت کانادا نقطه شروع خوبی است. زیرا که این سایت لیستی از شغل‌های مرتبط با مهارت شما، شغل‌های پرطرفدار بازار کار و تجزیه و تحلیل مشاغل را ارائه می‌دهد. دیگر وبسایت‌هایی که می‌توانید به آن‌ها رجوع کنید LinkedIn Jobs, Indeed, Monster, Glassdoor, Workopolis, CareerBuilder و SimplyHired است.

 

عضو کانال تگرام مهاجر تی وی شوید.
کانال یوتیوب تلویزیون مهاجر را دنبال نمایید.
کانال اینستاگرام آسانترین راه ارتباط

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 1 میانگین: 5]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا