خواندنی هامعرفی سرگرمی

چرا ولنتاین مهم است؟

روز ولنتاین در کانادا

ولنتاین فرصتی است برای مردم در اقصی نقاط جهان تا بتوانند به کسانی که دوستشان دارند ابراز علاقه کنند. این روز را در 14 فوریه جشن می‌گیرند و به نام 2 فرد مقدس یعنی سنت ولنتاینِ رم و سنت ولنتاین ترنی (Terni) نام گذاری شده است.

به گزارش تلویزیون مهاجر، به نقل از «Time and Date»،پیش از مسیحیت نیز در اواسط فوریه جشن باروری غیرمسیحیان در اروپا برگزار می‌شد و گویا آن جشن در زمانی بوده که پرندگان جفت‌گیری می‌کردند.

valen

روز ولنتاین تعطیلی عمومی است؟

روز ولنتاین در کشور کانادا تعطیلی عمومی اعلام نشده. روز یکشنبه 14 فوریه 2021 روز ولنتاین است و بیشتر مشاغل در ساعت‌هایی که طبق معمول یکشنبه‌ها کار می‌کردند مشغول فعالیت‌اند.

مردم در این روز چه می‌کنند؟

بسیاری از مردم برای معشوق خود یا کسی که می‌خواهند با او وارد رابطه عاشقانه شوند نامه، کارت پستال یا هدیه می‌فرستند. کارت پستال‌هایی که در این روز فروخته می‌شود معمولاً قرمز یا صورتی هستند و با تصاویری از قلب، گل، رز قرمز، عروسک خرسی، کادو یا زوج‌های عاشق تزیین شده‌اند. شاید این نامه‌ها را در پاکت‌هایی با رنگ روشن مثلاً صورتی یا قرمز قرار دهند.

بسیاری از مردم در روز ولنتاین به عزیزان خود هدیه‌های عاشقانه می‌دهند. هدایای معمول این روز عبارت‌اند از: گل (خصوصاً گل سرخ)، شکلات و یا آبنبات، عروسک خرسی، قلب پارچه‌ای، شراب، لوازم آرایش، لباس و طلا.

بعضی از مردم این روز را بسیار مفصل جشن می‌گیرند. این افراد ممکن است شریک زندگی خود را به یک شام عالی در رستورانی درجه یک یا هتلی مجلل دعوت کنند. شاید برخی بخواهند در این روز به استراحت بپردازند یا مرخصی بگیرند.

روز ولنتاین برای برخی از افراد فرصتی است تا عشق و قدردانی خود را به کسانی که دوستشان دارند ابراز کنند. کودکان در این روز کلاس‌های خود را تزیین می‌کنند و فروشگاه‌ها سعی می‌کنند با ارائه کالا‌های عاشقانه مختص ولنتاین کالاهایشان را بفروشند. برخی نیز در این روز مهمانی ترتیب می‌دهند و در کنار هم جشن می‌گیرند.

زندگی اجتماعی

روز ولنتاین تعطیل رسمی نیست. در این روز مدارس، مشاغل، سازمان‌ها، دفاتر پستی و فروشگاه‌ها معمولاً باز هستند و خدمات حمل‌ونقل عمومی طبق معمول هر روز هفته انجام می‌شود. ممکن است که رستوران‌ها و هتل‌ها در این روز شلوغ شوند؛ چون افراد زیادی سعی می‌کنند در خارج از خانه شبی عاشقانه برای معشوق فراهم کنند.

تاریخچه

تاریخچه دقیق روز ولنتاین مشخص نیست. برخی می‌گویند که پیش از مسیحیت در اروپا جشن‌های مربوط به باروری برگزار می‌شد. این جشن‌ها عموماً در اوایل فوریه برپا می‌گشت. همچنین عده زیادی این طور گمان می‌کردند که پرندگان در این موقع از سال جفت‌گیری می‌کنند. چاسر، شاعر انگلیسی، در حدود سال 1380 به مناسبت اولین سالگرد نامزدی ریچارد دوم با ملکه بوهمیا شعری سرود. همین امر موجب شد تا بسیاری گمان کنند که اولین ارتباط بین جشن یک عشق و روز سنت ولنتاین در 14 فوریه صورت گرفته است.

محبوبیت روز 14 فوریه در اواسط قرن 19 میلادی در امریکا و کانادا افزایش یافت. فروشندگان کالاهایی چون کاغذ کادو و کارت پستال نیز به این علاقه مردم دامن زدند. کم‌کم این روز به فرصتی تبدیل شد تا عاشقان به معشوق خود ابراز علاقه کنند و به آنها هدیه دهند. همچنین بسیاری از عشاق به یکدیگر نامه می‌دادند که اکنون دیگر این نامه‌ها جای خود را پیام‌های اینترنتی داده است.

pexels photo 236287

نمادهای این روز

رایج‌ترین نماد روز ولنتاین قلب است که از آن برای تزیین کالاهایی چون کارت پستال، کاغذ کادو، کلوچه و جعبه‌های هدیه استفاده می‌کنند. نمادهای دیگری که با روز ولنتاین گره خورده عروسک‌های خرسی بامزه، پرندگان جفت، فرشته و تیرش و همچنین زوج‌هایی است که در حال بوسیدن یا در آغوش گرفتن یکدیگرند. رنگ‌های قرمز و صورتی نیز از نمادهای این روز هستند.

 

عضو کانال تگرام مهاجر تی وی شوید.
کانال یوتیوب تلویزیون مهاجر را دنبال نمایید.
کانال اینستاگرام آسانترین راه ارتباط

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 1 میانگین: 5]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا