کانادااخبار کانادا

امضای ۵۷ وزیر خارجه پای طرح پیشنهادی وزیرخارجه کانادا در حمایت از اتباع خارجی

کانادا  اعلام کرد که با همکاری ۵۷ کشور از جمله آمریکا و آلمان، برای جلوگیری از (بازداشت خودسرانه) اتباع خارجی با اهداف دیپلماتیک اقداماتی را در دستور کار قرار داده است.
به گزارش تلویزیون مهاجر و به نقل از خبرگزاری رویترز وزیران خارجه ۵۸ کشور، بیانیه‌ای (غیرالزام‌آور) را در تقبیح آن‌چه که مارک گارنو، وزیر خارجه کانادا، (رفتار غیرقابل قبول) خوانده است، امضا کردند.
متن این بیانیه، کشور خاصی را خطاب قرار نداده و جزئیات اقدامات آینده این دولت‌ها نامشخص است اما به گفته یک مقام کانادایی، بازداشت اتباع خارجی توسط برخی کشور ها بیش از پیش به نگرانی‌های بین‌المللی در این زمینه دامن زده است.

وزیر امور خارجه کانادا در مصاحبه با رویترز، بازداشت اتباع خارجی با اهداف دیپلماتیک و سوءاستفاده از آن‌ها به عنوان اهرم فشار و ابزار باج‌گیری را اقدامی غیرقانونی و غیراخلاقی تلقی کرد.
همه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا همراه با ژاپن، بریتانیا و استرالیا از دیگر امضا‌کنندگان این بیانیه هستند.
هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، نیز به عنوان یکی از امضاکنندگان بیانیه اخیر اظهار داشت: اختلاف بین دولت‌ها هرگز نباید زندگی افراد را به بازی بگیرد و بازداشت خودسرانه اتباع خارجی با هنجارهای بین‌المللی در تناقض است.

عضو کانال تگرام مهاجر تی وی شوید.
کانال یوتیوب تلویزیون مهاجر را دنبال نمایید.
کانال اینستاگرام آسانترین راه ارتباط

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 2 میانگین: 3]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا