تحصیل در کانادااخبار کانادا

وضعیت بازگشایی دانشگاه‌ های کانادا چگونه خواهد بود؟

مسئولان کشور کانادا وعده داده‌اند که تا پایان سپتامبر امسال تمام مردم کشور واکسینه شوند، به همین دلیل برخی از دانشگاه ها اطمینان دادند که بازگشایی و بازگشت حضوری به کلاس‌ها برای ترم پاییز در سلامت کامل برگزار می‌شود.

به گزارش تلویزیون مهاجر، به نقل از «cicnews»، بازگشت آموزش حضوری به مقامات بهداشتی و همچنین سازمان‌های اجرایی وابسته است. در این مقطع دانشگاه‌هایی که رسماً اعلام کردند ترم پاییز حضوری انجام می‌شود گفته‌اند که خطرات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را کنترل خواهند کرد و اقداماتی را انجام خواهند دادتا دانش‌آموزان و کارمندان از خطر ابتلا دور بمانند.

دانشجویان بین‌المللی، بر اساس محدودیت‌هایی که برای سفر اعمال شده، اجازه دارند به دانشگاه‌هایی که برنامه‌ای برای مقابله با کووید-19 دارند بروند. انتظار می‌رود که محدودیت‌های سفر برای شهروندان امریکا در اواخر این ماه و برای مردم کشورهای دیگر تا اواسط آوریل به‌روز گردد.

در گزارشی که سازمان آمار کانادا در نوامبر 2020 منتشر کرد مشخص شد که دوسوم ثبت نام دانشجویان بین‌المللی مرتبط به تحصیلات تکمیلی کانادا در سال تحصیلی 19-2018 در دانشگاه‌های این کشور انجام شده است. در این مطلب می‌‌خواهیم نگاهی به برخی از دانشگاه‌های کانادا بیندازیم که برای ورود دانشجویان به دانشگاه برنامه‌های مشخصی دارند و بعضی از آنها نیز به زودی بیانیه‌هایی را در این رابطه منتشر خواهند کرد.

ubc

بریتیش کلمبیا

وزیر بهداشت بریتیش کلمبیا در روز 8 مارس به دانشجویان اعلام کرد که برای بازگشت به دانشگاه در ترم پاییز آماده شوند. بسیاری از دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا در پی این بیانیه اعلام کردند که برای برگزاری کلاس‌های حضوری برنامه‌هایی دارند و سلامت دانشجویان و کارمندان دانشگاه را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا تأکید کرد که قصد بازگرداندن کلاس‌های حضوری و افزایش تحقیقات حضوری در فصل پاییز را دارند. این دانشگاه در تلاش است تا در صورت لزوم برنامه‌هایی را برای قرنطینه دانشجویان بین‌المللی در نظر گیرد و گزینه‌هایی را برای ایمن‌سازی در محل تعبیه کند.

دانشگاه ویکتوریا نیز قصد دارد در ماه سپتامبر کلاس‌های حضوری را برگزار کند. دانشگاه‌های زیر نیز برنامه‌هایی را برای برگزاری کلاس‌های حضوری اعلام کرده‌اند: دانشگاه ونکوور آیلند، تامپسون ریور، سیمون فریزر، بریتیش کلمبیای شمالی، کاپیلانو و دانشگاه ترینیتی وسترن.

آلبرتا

دانشگاه آلبرتا در نظر دارد تا در ترم جدید با تکیه بر ترکیبی از مدل حضوری و مجازی تعداد بیشتری از دانشجویان و کارمندان دانشگاه را بپذیرد. سخنگوی دانشگاه کالگری به سی‌آی‌سی نیوز گفت: «دانشگاه کالگری هنوز درباره نحوه برگزاری کلاس‌های پاییز 2021 (حضوری یا مجازی) تصمیمی نگرفته. این تصمیم در ماه آوریل 2021 اتخاذ می‌شود و سپس به دانشجویان و دانشگاهیان اعلام خواهد شد.»

دانشگاه لث‌بریج برای بازگشت دانشجویانبه دانشگاه برنامه‌ریزی کرده؛ اما می‌گوید احتمالاً بعضی از دستورالعمل‌های بهداشتی مثل استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی همچنان برقرار باشد.

edu

ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان قصد دارد تا از پاییز امسال در برخی از مقاطع آموزش حضوری را دوباره برگزار کند. رئیس این دانشگاه، پیتر استویچف (Peter Stoicheff)، گفت که به خاطر عدم اطمینان از چگونگی روند تزریق واکسن، بسیار زود است که درباره آنچه که قرار است به صورت حضوری انجام شود اظهار نظر کنیم. با وجود این، او انتظار دارد که تمام کلاس‌ها در ترم زمستانی سال 2022 حضوری برگزار گردد.

مانیتوبا

دانشگاه برندن (Brandon University) هنوز هیچ جزئیاتی درباره دستورالعمل‌های بازگشت حضوری به کلاس‌ها را اعلام نکرده است. آندریا مک‌دنیل (Andrea McDaniel)، برنامه‌ریز دروس این دانشگاه، گفت: «هدف ما این است که دوره‌ای برای پاییز 2021 اعلام کنیم که بدون آنکه نیاز به لغو یا تغییر در اواسط ترم باشد بتوانیم به آن عمل کنیم.» هنوز از دانشگاه مانیتوبا و وینی‌پگ اعلامیه‌ای رسمی منتشر نشده است.

انتاریو

دانشگاه تورنتو قصد دارد که دستورالعمل‌های برگزاری کلاس‌های حضوری در ترم پاییز را برای دانشجویان اعلام کند. احتمالاً استادان دانشگاه، کارمندان و کتابداران به دانشگاه بازگردند. دانشجویان می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی به انجام تحقیق در دانشگاه بپردازند.

دانشگاه بروک (Brock University) در نظر دارد تا جایی که ممکن است تمام دوره‌ها از جمله آزمایشگاه‌ها، آموزش‌های تجربی، سمینارها و کلاس‌های مربوط به تحصیلات تکمیلی را به صورت حضوری برگزار کند.

دانشگاه اوتاوا نیز با ارائه ترکیبی از مدل حضوری و آنلاین قصد دارد تمام کلاس‌ها را برگزار کند. سی‌بی‌سی گزارش داد که این دانشگاه با تکنولوژی‌‌هایی تجهیز می‌شود که همزمان امکان ویدئو کنفرانس و شرکت حضوری در کلاس فراهم باشد.

دانشگاه وسترن هم برای بازگشت به کلاس‌های حضوری و فعالیت‌های دانشگاهی برنامه‌هایی دارد.

دانشگاه وینزور (Windsor) نیز برای بازگشت به دانشگاه و انجام فعالیت‌های حضوریدر پاییز 2021 برنامه‌ریزی کرده است.

کبک

کبک پیش‌تر اعلام کرده بود که دانشگاه‌ها و کالج‌های کبک می‌توانند کم‌کم به صورت یک روز در هفته آموزش حضوری داشته باشند. حفظ فاصله اجتماعی در داخل و بیرون از کلاس‌ها الزامی است و دانشجویان و کارمندان می‌بایست طبق پروتکل‌های مصوب دولت تمام وقت از ماسک استفاده کنند.

دانشگاه مک‌گیل نیز قصد دارد در ماه سپتامبر کلاس‌های حضوری برگزار کند. بعضی از دوره‌ها همچنان به صورت آنلاین انجام می‌شوند؛ اما این دانشگاه می‌گوید که دانشجویان و کارمندان باید برای بازگشت به روال عادی آماده باشند.

گلوبال گزارش کرد که دانشگاه کنکوردیا در ماه مه بیانیه‌ای را درباره ترم پاییز منتشر کرده که کلاس‌ها ترکیبی از حضوری و آنلاین خواهد بود.

mask

نیو برانزویک

دانشگاه سنت توماس در نظر دارد تا در پاییز 2021 کلاس‌ها را به صورت حضوری و آنلاین برگزار کند. این دانشگاه تا ماه مه و ژوئن تصمیم نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

نوا اسکوشیا

دانشگاه آکادیا قصد دارد در پاییز امسال تمام کلاس‌ها را حضوری برگزار کند. از کارمندان و دانشجویان خواسته شده تا برای آموزش حضوری آماده باشند. ممکن است بعضی از دوره‌ها به صورت مجازی یا ترکیبی انجام شود و کلاس‌های حضوری در پایان ترم برقرار شوند.

دانشگاه دالهاوزی (Dalhousie) تصمیم دارد که کلاس‌های پرجمعیت را به صورت آنلاین برگزار کند. این دانشگاه در رسانه‌ها اعلام کرده که امیدوار است تا فعالیت‌های آموزشی زیر 100 نفر مثل آزمایشگاه‌ها و کلاس‌های کم‌جمعیت و متوسط را حضوری کند.

جزیره پرنس ادوارد

سی‌بی‌سی گزارش داد که دانشگاه پرنس ادوارد قصد دارد تا از پاییز کلاس‌ها را به وضعیت نرمال خود نزدیک کند.

نیوفاندلند و لابرادور

دانشگاه مموریال (Memorial) پس از تغییر تصمیم خود برای آموزش حضوری کامل در فوریه گذشته در حال انجام کارهای تحقیقاتی به صورت حضوری است. سخنگوی این دانشگاه به سی‌آی‌سی نیوز گفت که دانشگاه مموریال در نظر دارد به زودی بیانیه‌ای را اعلام کند و در آن مشخص کند که کلاس‌ها از پاییز امسال به صورت حضوری برگزار می‌شود یا خیر.

 

عضو کانال تگرام مهاجر تی وی شوید.
کانال یوتیوب تلویزیون مهاجر را دنبال نمایید.
کانال اینستاگرام آسانترین راه ارتباط

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 1 میانگین: 5]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا