اخبار کانادااخبار

کلاهبرداری سایت های همسریابی در کانادا

کانادایی ها قربانی سایت های همسر یابی

همسریابی در کانادا

این روزها همه چیز آنلاین شده، حتی همسریابی. وبسایت های زیادی هستند که عکس های خوش رنگ و لعاب از دختر ها و پسر های جوون نمایش میدن و وقتی واردشون میشی، میبینی میگه یکی از این دخترای جوون اتفاقا در همسایگی شماست ولطفا برای آشنایی با اون فرم زیر رو کامل کنید. اینجاست که داستان شروع میشه.

کلاهبرداری های آنلاین در بستر وب هر روز بیشر میشه. به این دلیل که مردم بیشتر از اینترنت استفاده میکنند و کلاهبرداران هم با تکنولوژی بیشتر آشنا میشوند. کانادا مقصد اصلی بیش از نیمی از مهاجران جهان هست و یکی از روش هایی که بکمک اون میشه اقامت کانادا رو دریافت کرد، اسپانسرشیپ همسر میباشد. حال برخی از این فرصت استفاده کرده و با ایجاد یک وبسایت متقاضیان عشق یا اقامت کانادا رو سر کیسه میکنند.

مرکز مبارزه با کلاهبرداری های کانادا اعلام کرد، کلاهبرداران عشقی در سال 2018 مبلغ 25 میلیون دلار از کانادایی های کلاهبرداری کرده اند. این رقم در مقایسه با سال قبل 4 میلیون دلار افزایش داشته است، پس باید حسابی مراقب بود. بیشتر این وبسایت ها از خارج از کانادا اداره میشوند و برداشت پول از کردیت کارت قربانیان انجام میگیرد. بنابراین خیلی نمیتوان انتظار پیدا کردن و دستگیری مجرمان را داشت.

کلاهبرداری مهاجرتی
کلاهبرداران عشقی در سال 2018 مبلغ 25 میلیون دلار از کانادایی های کلاهبرداری کرده اند

روش کار کلاهبرداران سایت همسریابی در کانادا

  • ابتدا در تبلیغات، سایت آنها را میبینید. معمولا بعد از چند کلیک به سایت های دیگر مشابه هدایت خواهید شد. ولی شما متوجه این موضوع نمیشوید.
  • حال با شناسایی اتوماتیک مکان شما و پرسش اینکه دختر هستید یا پسر به شما عکس های جنس مخالف را نشان داده و نام شهر شما را که اتوماتیک از آی پی شما برداشت کرده بجای مکان زندگی شخص مذکور می گذارد.
  • شما هم خرسند از اینکه نیمه گمشده تان را در فاصله چند صد متری خود پیدا کرده اید. دست از پا گم کرده و سریعا پیام می دهید.
  • اما وبسایت این اجازه را نمیدهد و از شما میخواهد که اول نام نویسی کنید.
  • بعد از نام نویسی اعلام می کند هزینه 2 دلار بابت خدمات وبسایت همسر یابی باید با کردیت کارت شما پرداخت شود.
  • شما هم که میخواهید موانع کنار بروند و زودتر به آن نیمه گمشده برسید، اطلاعات کردیت کارت را وارد میکنید.
  • هه چیز خوب پیش رفته و شما پیامتان همراه با شماره تلفن را برای نیمه گمشده از طریق سایت ارسال میکنید و میخواهید که در اولین فرصت با تلفن شما تماس بگیرد تا قرار بیرون رفتن را تنظیم کنید.
  • صبح روز بعد با صدای تلفن از خواب بیدار میشوید. بله چقدر هم سریع زنگ زد. دل تو دلتون نیست و صداتون رو صاف می کنید تا با نیمه گمشده حرف بزنید.
  • میگید بله؟ اونور خط میگه از بانکتون تماس میگیرم دیشب 5000 دلار  از کردیت کارتتون استفاه کردید؟ … بقیش رو حدس بزنید.

این مطلب توسط تلویزیون مهاجر برای شما آماده شده تا قربانی نشوید. شما هم لینک این مطلب رو برای دوستانتون بفرستید یا با اونها به اشتراک بگذارید. درصورتی که قربانی کلاهبرداری شدید، ابتدا با بانک خود تماس بگیرید و کردیت کارت را مسدود کنید، سپس به این لینک یعنی مرکز مبارزه با کلاهبرداری های کانادا رفته و گکلاهبرداری را گزارش کنید.

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 17 میانگین: 4.3]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا