اخبار کانادااخبار
موضوعات داغ

برنامه مهاجرت والدین کانادا باز شد + جزئیات

بازگشایی برنامه اسپانسرشیپ پدر و مادر

خبر مهم – بازگشایی برنامه مهاجرت والدین

شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم به زودی می توانند برای حمایت از والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود جهت مهاجرت به کانادا اقدام نمایند.

اداره مهاجرت کانادا اظهار کرد فرم های اولیه اسپانسرشیپ والدین برای حمایت از والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها (PGP) را به وقت شرق کانادا ، بین ساعت 12 ظهر در تاریخ 13 اکتبر تا ساعت 12 ظهر در تاریخ 3 نوامبر خواهد پذیرفت. لازم به ذکر است این ها اپلیکیشن ها فرم های اولیه هستند و PGP محسوب نمیشوند، بلکه فرصتی هستند تا افراد بتوانند علاقه خود را به حمایت از اعضای خانواده شان جهت مهاجرت به کانادا ابراز کنند.

سپس اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) به صورت تصادفی و با قرعه کشی اسپانسرهای بالقوه را انتخاب کرده و برای آن ها دعوتنامه ای جهت ارائه درخواست ارسال می کند. متقاضیان انتخاب شده حداکثر 60 روز فرصت دارند تا فرم درخواست اسپانسرشیپ را تکمیل و ارسال نمایند.

IRCC حداکثر 10،000 اپلیکیشن را در سال 2020 خواهد پذیرفت. این موضوع روند جدیدی برای پروسه ابزار علاقه جهت اسپانسر شدن را در سال 2021 باز خواهد کرد، تا جاییکه منجر به پذیرش 30،000 اپلیکیشن خواهد شد که قبلا در مهاجرت اعضای خانواده به کانادا به آن اشاره کردیم.

درآمد لازم برای اسپانسر شدن پدر و مادر کاهش یافت

IRCC همچنین سیاست عمومی موقتی را تعریف کرده است که بر طبق آن میزان درآمد لازم در سال 2020 کاهش خواهد یافت، زیرا سابق بر این، میزان درآمد لازم به علاوه 30 درصد مبلغ اضافی مورد نیاز بوده است. این امر برای سهولت کار افرادی است که در اثر شیوع ویروس کرونا از نظر مالی تحت تأثیر قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است که در ابتدا قرار بود ثبت نام در اوایل امسال انجام شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به تأخیر افتاد. IRCC در سال جاری قصد دارد از طریق برنامه والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها 21،000 مهاجر جدید بپذیرد. این اهداف فقط چند روز پیش از اعمال محدودیت های سفر در اثر ویروس کرونا در ماه مارس اعلام شد. از آن زمان سطح مهاجرت کانادا به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

برنامه مهاجرت والدین

روش اقدام برای اسپانسر شیپ والدین 2020

مرحله اول: اسپانسرهای بالقوه علاقه خود را نشان می دهند

IRCC فرم های درخواست اولیه را به مدت 3 هفته بین تاریخ 13 اکتبر، ساعت 12 ظهر تا 3 نوامبر 2020، ساعت 12 ظهر، روی وبسایت خواهد گذاشت. افراد دارای معلولیت نیز می توانند فرم علاقمندی خود را در قالب نسخه کاغذی، بریل یا کاغذ چاپی سایز بزرگ به IRCC ارائه دهند. آن ها می توانند از طریق شماره 1-888-242-2100 با IRCC تماس بگیرند و یا تا تاریخ 3 نوامبر درخواست خود را به آدرس ایمیل زیر ارسال کنند: IRCC.PGP.CORRECTION-CORRECTION.PGP.IRCC@cic.gc.ca

سپس از فرآیند انتخاب تصادفی یا قرعه کشی برای اطمینان از عادلانه بودن پروسه استفاده می شود و همه اسپانسرهای علاقمند، فرصت برابر برای ارسال فرم ابراز علاقه برای اسپانسر شدن و نیز شانس دعوت شدن جهت درخواست را خواهند داشت.

مرحله دوم: دعوتنامه ها برای درخواست به اسپانسرهای بالقوه ارسال می شود

IRCC تمام موارد ارسالی را بررسی می کند، ورودی های تکراری را حذف می کند و فرم ها را به صورت تصادفی درمی آورد. IRCC در سال 2020  یک دور دعوتنامه جهت درخواست ارسال خواهد کرد که در نتیجه آن حداکثر 10،000 فرم درخواست برای پردازش، پذیرفته خواهند شد. لازم به ذکر است دعوتنامه های ارسال شده توسط IRCC غیر قابل انتقال است.

مرحله سوم: فرم های درخواست ارسال می شوند

اسپانسرهای بالقوه که دعوتنامه جهت درخواست را دریافت می کنند، 60 روز فرصت دارند فرم درخواست تکمیل شده خود را ارسال نمایند.

برنامه مهاجرت والدین

چه کسانی برای اسپانسر شدن پدر و مادر واجد شرایط اند ؟

بر اساس اظهار دولت، شهروندان کانادایی، دارندگان اقامت دائم و بومیان کانادا (اقوام اولیه) که دارای هویت ثبت شده قانونی هستند، می توانند اسپانسر والدین و پدربزرگ یا مادر بزرگ خود شوند.

اسپانسرها باید حداقل 18 سال سن داشته باشند، در کانادا زندگی کنند، و پول کافی برای حمایت از افرادی که می خواهند اسپانسر آن ها شوند، داشته باشند.

معیارهای صلاحیت برای اسپانسرهای ساکن کبک متفاوت است. افراد در سایر نقاط کانادا باید از زمانیکه افراد تحت حمایت آن ها مقیم دائم کانادا می شوند، به مدت 20 سال از آن ها حمایت کنند. در حالیکه این زمان برای استان کبک 10 سال است و دولت نیز میزان درآمد فرد را کنترل می کند.

در هر صورت، اسپانسرها باید تعهدی را نزد دولت امضا کنند، بدین معنا که آن ها نیازهای اساسی اعضای خانواده تحت حمایت خود را تأمین خواهند کرد و شخص اسپانسر تمام تلاش خود را برای تأمین هزینه های زندگی آن ها انجام خواهد داد.

موارد خاصی نیز وجود دارد که منجر به این می شود که افراد برای حمایت از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود واجد شرایط تشخیص داده نشوند که از این قرار است: افرادی که در زندان هستند؛ افرادی که وام های مهاجرتی، اوراق قرضه عملکرد یا مبالغی را که به حکم دادگاه باید به خانواده خود بپردازند، پس نداده اند؛ یا کسانی که اعلام ورشکستگی کرده اند و قرض های خود را هنوز پرداخت نکرده اند.

برنامه مهاجرت والدین

شرایط پدر و مادر ها برای مهاجرت به کانادا

والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها (چه فرد اسپانسر نسبت خونی با آن ها داشته باشد یا اینکه فرزندخوانده آن ها باشد) برای اینکه تحت حمایت قرار گیرند واجد شرایط اند. همچنین والدین ناتنی در موارد طلاق یا جدایی نیز واجد شرایط هستند. برادران، خواهران، و برادران و خواهران ناتنی تنها در صورتی که فرزند تحت تکفل زیر 22 سال باشند، برای اینکه مورد حمایت قرار گیرند، واجد شرایط خواهند بود.

در صورتیکه متقاضیان می خواهند بیش از یک فرد یا زوج را حمایت کنند، باید میزان درآمد لازم برای هر کدام از افرادی که در اپلیکیشن قید می شوند را داشته باشند. اعضای خانواده اسپانسرشده باید تمام مدارک مورد نیاز برای اپلیکیشن و هرگونه اطلاعات اضافی از قبیل آزمایشات پزشکی، عدم سوء پیشینه و بیومتریک را ارائه دهند.

کانادایی ها نمی توانند از PGP برای حمایت از کسانی که نسبت سببی با آن ها دارند، اقدام نمایند، گرچه این افراد محدودیتی برای امضای اپلیکیشن ندارند. والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ هایی که مجاز به ورود به کانادا نیستند نمی توانند از این طریق مورد حمایت قرار گیرند.

پاسخ به سوالات درباره اسپانسرشیپ والدین

سوال و پرسش و پاسخ های رایگان درباره برنامه اسپانسرینگ والدین را در وبسایت مهاجر گپ (انجمن های پرسش و پاسخ مهاجرتی) دنبال کنید. اسپانسرشیپ پدر و مادر به کانادا

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 37 میانگین: 3.8]

تحریریه مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا