اخبار کانادااخبار

کمک هزینه های جدید کانادا

کمک هزینه های کانادا به دلیل کووید_19

کمک هزینه کانادا برای افرادی که به دلیل کووید_19 نمی توانند کار کنند

پس از اعلام قانون جدید «سه کمک هزینه موقت جهت حمایت از کانادایی هایی که به دلایل مربوط به کویید_19 قادر به کار کردن نیستند»، دولت فدرال روز جمعه گفت که این قانون روز دوشنبه، مورخ 5 اکتبر اجرا خواهد شد.

دولت در بیانیه ای اظهار کرد: «امروز قانون اقدامات واکنشی به کووید_19 (که پیش از این Bill C-4 نام داشت) موافقت سلطنتی را دریافت کرده است.»

از روز دوشنبه، 5  اکتبر، کانادایی ها می توانند از طریق آژانس درآمد کانادا (CRA) برای کمک هزینه های زیر درخواست دهند:

1. کمک هزینه CRCB، معادل 500 دلار در هفته برای حداکثر 26 هفته به ازای هر خانوار. این کمک هزینه به کارکنانی که حداقل 50 درصد از هفته را به دلایل زیر نمی توانند کار کنند، تعلق می گیرد:

  • کارکنانی که ناچارند از کودک زیر 12 سال یا عضوی از خانواده شان، به دلیل بسته شدن مدارس، مهد کودک و مراکز حمایتی مراقبت کنند.
  • کارکنانی که کودک یا عضوی از خانواده شان بیمار است یا به قرنطینه نیاز دارد.
  • کارکنانی که به دلیل کووید_19 سلامتی شان در معرض خطرات جدی است.

کمک هزینه کانادا

2. کمک هزینه CRSB، معادل 500 دلار در هفته برای حداکثر 2 هفته. این کمک هزینه به کارکنانی که حداقل 50 درصد از هفته را به دلایل زیر نمی توانند کار کنند، تعلق می گیرد:

  • کارکنانی که به کووید_19 مبتلا شده اند و خود را ایزوله کرده اند.
  • کارکنانی که تحت درمان اند یا به بیماری هایی مبتلا هستند که از نظر پزشک، اشخاص مسئول و وزارت بهداشت عمومی، فرد را مستعد ابتلا به کووید_19 می کنند.

دولت اعلام کرد این کمک هزینه ها به صورت هفتگی است، به این معنا که کانادایی ها که واجد شرایط اند باید هر هفته دوباره برای دریافت کمک هزینه درخواست دهند.

CRA از تاریخ 12 اکتبر، فرم های درخواست کمک هزینه ها را باز می کند، تا به کارکنان واجد شرایطی که شغل خود را ترک کرده اند یا برای دریافت EI واجد شرایط نیستند و یا افراد خوداشتغالی که درآمدشان به دلیل کووید_19 حداقل 50 درصد کاهش یافته است، به مدت 26 هفته، هر هفته معادل 500 دلار پرداخت شود. این کمک هزینه ها در بازه های دو هفته ای پرداخت می شود.

کمک هزینه کانادا

برای اطمینان و پشتیبانی از تحویل این کمک هزینه ها، CRA همانند روشی که برای دستیابی به پرداخت های CERB اتخاذ کرده بود، فرآیند درخواست مبتنی بر سند را فراهم کرده است. افراد واجد شرایط می توانند از طریق پورتال My Account در CRA یا با تلفن از طریق خط تلفن خودکار CRA، برای دریافت کمک هزینه درخواست دهند.

دولت گفت: «در حالیکه بسیاری از کانادایی ها این امکان را یافته اند تا با خیال راحت به محل کار خود بازگردند، همچنان کسانی هستند که به دلیل تداوم بحران بهداشت عمومی قادر به یافتن کار نیستند یا کم کار شده اند.»

«دولت همچنانکه در پاییز  امسال از کمک هزینه CERB به برنامه انعطاف پذیرتر و در دسترس تر بیمه اشتغال EI رسید، به حمایت از کارکنان نیازمندی که واجد شرایط برای دریافت EI نیستند نیز ادامه خواهد داد. دولت همچنین تدابیر حمایتی جدیدی را فراهم می آورد تا وقتی افراد بیمار شدند، بتوانند در خانه بمانند.»

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 6 میانگین: 4.3]

تحریریه مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا