خواندنی ها

سریع‌ترین و کندترین اینترنت متعلق به کدام کشورهاست؟

چند ثانیه طول کشید تا این صفحه برای شما ظاهر شود؟ پاسخ این سؤال به دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید و مکانی که در آن قرار دارید بستگی دارد. میانگین سرعت اینترنت از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

کدام کشورها سریع‌ترین اینترنت را دارند؟ با استفاده از داده‌هایی که از شاخص جهانی سرعت اینترنت (Speedtest Global Index) بدست آمده، نقشه سرعت اینترنت در اقصی نقاط جهان رتبه‌بندی شده است و پهنای باند ثابت و موبایل در این نقشه مورد مقایسه قرار گرفته است.

سریع

چه عواملی بر سرعت اینترنت تأثیر می‌گذارند؟

قبل از اینکه بگوییم چه عواملی در این مسئله دخیل‌اند، باید بدانیم که عوامل اصلی که بر اینترنت کشورها تأثیر می‌گذارند کدام‌اند. به طور کلی سرعت اینترنت به عوامل زیر بستگی دارد:

1-زیرساخت‌ها یا نوع کابل‌ها (مسی یا فیبر نوری) که هر کشور برای پشتیبانی خدمات اینترنت خود از آن استفاده می‌کند. معمولاً هر چه زیرساخت‌ جدیدتر باشد، سرعت اتصال سریع‌تر است.

2-اتصال به کابل‌های زیر دریا نیز مهم است؛ زیرا این کابل‌های فیبر نوری عظیم در زیر دریا حدود 97 درصد از داده‌های ارتباطی سراسر جهان را منتقل می‌کنند.

3-اندازه کشور، زیرا وسعت یک سرزمین بر مقدار هزینه‌ای که می‌بایست برای به‌روزرسانی زیرساخت‌ها خرج شود تأثیر می‌گذارد. هر چه کشور کوچک‌تر باشد، هزینه ارتقای سیستم کابلی آن کمتر می‌شود.

4- سرمایه‌گذاری نیز از عوامل دخیل در سرعت اینترنت است. سرمایه‌گذاری برای در اولویت قرار دادن دسترسی به اینترنت در کشورهای مختلف متفاوت است.

قطعاً عوامل دیگری نیز وجود دارند که بر سرعت اینترنت تأثیر بگذارند؛ عواملی چون قوانین دولت و کاهش عامدانه سرعت اینترنت که در کشورهایی مثل ترکمنستان اعمال می‌شود.

رتبه‌بندی سرعت اینترنت پهنای باند ثابت

شاخص جهانی سرعت اینترنت از داده‌های صدها میلیون نفر در بیش از 190 کشور استفاده کرده تا هم سرعت اتصال پهنای باند ثابت و هم موبایل را ارزیابی کند.

وقتی صحبت از سریع‌ترین اینترنت ثابت می‌شود، نام سنگاپور با سرعت بارگیری 262.2 مگابایت بر ثانیه به میان می‌آید که این مقدار بیش از 2 برابر سرعت جهانی است.

کشور سرعت جهانی (مگابایت بر ثانیه)
1 سنگاپور 262.2
2 هنگ‌کنگ 254.4
3 موناکو 242.9
4 سوییس 222.0
5 تایلند 221.0
6 رومانی 217.9
7 کره‌ جنوبی 216.7
8 دانمارک 216.13
9 شیلی 209.8
10 فرانسه 210.6

 

وسعت کشوری مثل سنگاپور در سرعت اینترنت مؤثر بوده است؛ زیرا سنگاپور یکی از کوچکترین و متراکم‌ترین کشورهای جهان است. این کشور تنها 280 مایل مربع وسعت دارد و به اندازه شهر آستین در تگزاس است.

دولت سنگاپور اولویت خود را در سرمایه‌گذاری بر زیرساخت‌های دیجیتالی این کشور بنا نهاده‌ است. این دولت در سال 2020 وعده داد که 2.52 میلیارد دلار هزینه نوآوری‌های دیجیتال کند و بخشی را نیز برای به‌روزرسانی زیرساخت مخابراتی این کشور اختصاص دهد.

درست در آن سر طیف سرعت اینترنت کشور کوبا قرار دارد. پهنای باند این کشور 3.46 مگابایت بر ثانیه است. کوبا علاوه بر بودجه محدود دولت، به کابل‌های زیر دریا نیز دسترسی محدود دارد. در حالی که بیشتر کشورها به چندین کابل متصل‌اند، این کشور تنها به یک کابل اتصال دارد.

موبایل

رتبه‌بندی سرعت اینترنت موبایل

اینترنت موبایل از دکل‌های مخصوص برای انتقال اینترنت بی‌سیم به گوشی همراه شما استفاده می‌کند. رتبه‌بندی سرعت اینترنت موبایل به دلیل وجود همین عنصر اضافی با اینترنت ثابت متفاوت است.

کشور سرعت اینترنت موبایل (مگابایت بر ثانیه)
1 امارات متحده عربی 195.52
2 کره جنوبی 192.16
3 نروژ 173.54
4 قطر 169.17
5 چین 163.45
6 عربستان سعودی 149.95
7 کویت 141.46
8 قبرس 136.18
9 استرالیا 126.97
10 بلغارستان 126.21

 

امارات متحده عربی با سرعت بارگیری 195.5 مگابایت بر ثانیه در صدر لیست دارندگان پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل قرار دارد. داده تلفن همراه در امارات هم سریع است و هم نسبت به سایر کشورها ارزان است. میانگین هزینه یک گیگابایت از اینترنت موبایل در امارات حدود 3.78 دلار است. این در حالی است که همین مقدار در کره جنوبی (که در رتبه دوم قرار دارد) حدود 10.94 دلار محاسبه می‌گردد.

ظهور اینترنت 5جی در آینده

نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید در حال تغییر دادن چشم‌اندازهای دیجیتالی جهان هستند و پدیده‌هایی مانند شبکه‌های 5جی به سرعت در حال پیشرفت هستند.

داده‌های این رتبه‌بندی، به دلیل ماهیت متغیر این صنعت، هر ماه به‌روزرسانی می‌گردد تا آخرین اخبار از سرعت اینترنت در سراسر جهان در اختیار مخاطب قرار گیرد. این بدین معناست که سرعت اینترنت به تدریج در حال بالا رفتن است و بهره‌مندی از اینترنت سریع و قوی به هنجاری جهانی تبدیل شده است و کشورهایی که به این خدمات مجهز نیستند بیش از پیش پسرفت خواهند کرد.

 

عضو کانال تگرام مهاجر تی وی شوید.
کانال یوتیوب تلویزیون مهاجر را دنبال نمایید.
کانال اینستاگرام آسانترین راه ارتباط

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 0 میانگین: 0]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا