مهاجرت کانادازندگی کانادایی

نحوه پس انداز پول پیش پرداخت خرید خانه در کانادا

اگر شما تازه وارد هستید و رویای داشتن خانه در کانادا را در سر می‌پرورانید، نکات آورده شده در این مقاله به شما در جهت پس انداز پول پیش پرداخت خرید خانه در کانادا و رسیدن به اهدافتان و تحقق رویاهایتان به واقعیت کمک می‌کند.

به گزارش تلویزیون مهاجر به نقل از arrivein، یافتن خانه درکانادا برای یک تازه وارد می‌تواند فرایندی چالش برانگیز باشد. برای خرید خانه به پیش پرداخت نیاز دارید. پس انداز برای پیش پرداخت زمان‌بر است و به فداکاری نیاز دارد. به این معنا که شما باید هزینه‌های دیگر خود همچون مسافرت و رفتن به رستوران را کاهش دهید و امتیاز اعتباری خود را افزایش دهید.

m 1

پیش پرداخت چیست؟

پیش پرداخت مبلغ مشخصی پول است که شما باید برای خریدهای بزرگ کنار بگذارید (دراینجا خرید خانه) تا کمی از قیمت خرید خانه را تامین کنید که معمولاً به صورت نقدی یا معادل آن پرداخت می‌شود. درکانادا پیش پرداخت غالباً برای تایید وام مهم است. وام دهنده (موسسه مالی یا بانک)پیش پرداخت شما را از قیمت خرید خانه کسر می‌کند و برای مبلغ باقیمانده وام می‌دهد.

نحوه محاسبه حداقل پیش پرداخت درکانادا

در کانادا می‌بایست 5 تا 20 درصد از قیمت خانه توسط خریداربه صورت پیش پرداخت، پرداخته شود. اگرقیمت خانه مورد نظرتان کمتر از 500.000 دلار باشد، حداقل پیش پرداخت درکانادا 5 درصد است. اگر قیمت خانه بین 500.000 تا 999.999 دلار باشد، حداقل پیش پرداخت 5درصد در اولین 500.000 دلار و 10 درصد برای مبلغ بالای 500.000 دلار است. اگر قیمت خانه 1 میلیون دلار یا بیشتر باشد، حداقل پیش پرداخت در کانادا 20درصد است. با این حال، اگر شغل آزاد دارید و یا سابقه اعتباری ضعیفی دارید، وام دهنده ممکن است به پیش پرداخت بیشتری نیاز داشته باشد.

قیمت خرید خانه کمتر از 500.000 دلار بین 500.000 تا 1.000.000دلار بیشتر از 1.000.000 دلار
میزان پیش پرداخت حداقل 5% پیش پرداخت حداقل 5% پیش پرداخت برای اولین 500.000دلار و 10درصد برای بالاتر از 500.000دلار

 

حداقل 20% پیش پرداخت
 

مثال

قیمت خانه:

450.000دلار

حداقل پیش پرداخت

22.500دلار

قیمت خانه:

800.000دلار

حداقل پیش پرداخت

55.000دلار

قیمت خانه:

1.300.000دلار

حداقل پیش پرداخت

260.000دلار

چگونه پیش پرداخت بر کل هزینه وام شما تاثیر می‌گذارد؟

هرچه پیش پرداخت شما بیشتر باشد، حق بیمه وام مسکن کمتری پرداخت خواهید کرد.درصورتی که قادر به پرداخت وام خود نباشید، این بیمه از وام دهنده حمایت می‌کند و از شما محافظت نمی‌کند.اگر پیش پرداخت شما کمتر از 20 درصد قیمت کل خانه باشد، شما باید بیمه وام رهنی خریداری کنید.به هزینه‌ای که برای بیمه وام رهنی پرداخت می‌کنید حق بیمه (premium) گفته می‌شود که معمولاً بین 0.6 تا 4.5 درصد از کل هزینه وام شما است.

p

7 نکته برای پس انداز برای پیش پرداخت درکانادا

7 راهکاربرای کمک به تازه واردان به کانادا برای پس انداز پول پیش خانه عبارتند از:

  1. اهداف مالی و زندگی خود را اولویت بندی کنید.

پس انداز برای خریدهای بزرگ، مانند خرید اولین خانه، آسان نیست و هنگامی که صحبت از بودجه بندی و ارزیابی “نیازها” درمقابل “خواسته‌ها” به میان آید، معمولاً تصمیم گیری سخت خواهد بود. شاید مجبور باشید در راستای تحقق رویای خرید خانه قید تعطیلات، غذا خوردن در رستوران، حتی خرید وسایل روزمره مانند لباس و مواد غذایی گران قیمت را بزنید. اگر تصمیم دارید که پس انداز برای پیش پرداخت را دراولویت قرار دهید، سعی کنید به دنبال کاهش دیگر هزینه‌ها در زندگیتان باشید. بسیار مهم است که برنامه ریزی مالی دقیق انجام دهید. اگر نمی‌دانید که چگونه برنامه ریزی مالی انجام دهید پیشنهاد می‌کنیم که قرارملاقات با یک مشاور مالی را تنظیم کنید.

  1. قبل از دریافت وام، بدهی‌های خود را پرداخت کنید.

وام گرفتن یک تعهد بزرگ است. در صورت داشتن هر نوع بدهی، سعی کنید قبل از دریافت وام بدهی‌های خود را پرداخت کنید که درمورد بدهی کارت اعتباری نیزصادق است. اگر ماهانه قسط می‌دهید، پس انداز برای پیش پرداخت دشوار خواهد بود.رهایی از بدهی‌های دیگرمی‌تواند امتیاز اعتباری واجد شرایطبودن شما را برای دریافت وام با نرخ رقابتی افزایش دهد.

  1. امتیاز اعتباری خود را در وضعیت مناسب نگهدارید.

اگر می‌خواهید واجد شرایط دریافت وام با نرخ مناسب باشید، بسیار مهم است که امتیازاعتباری خود را در وضعیت مناسبیحفظ کنید وامتیاز اعتباری خود را بالا ببرید. ساده‌ترین روش برای اینکاراین است که تمام قبض‌هایتان را به موقع پرداخت کنید، بیشتر از حد مجاز از کارت اعتباری خود استفاده نکنید.شما می‌توانید سابقه اعتباری خود را با استفاده منظم از کارت اعتباری، بازپرداخت بدهی‌های خود همچون شهریه دانشگاه و وسیله نقلیه بالا ببرید. این کار به وام دهندگان نشان می‌دهد که شما توانایی پرداخت بدهی‌های خود را دارید و آن‌ها می‌توانند به شما اعتماد کنند.

  1. از RRSP(حساب پس انداز بازنشستگی ثبت شده) خود وام بگیرید.

آیا می‌دانستید برای خرید اولین خانه خود درکانادا می‌توانید تا سقف 35.000 دلار کانادا بدون مالیات از RRSP(برنامه ثبت شده برای پس انداز بازنشستگی است) وام بگیرید؟ اگرشما و همسرتان هر دو برای اولین بار است که می‌خواهید خانه بخرید، می‌توانید تا سقف 70.000 دلار کانادا از RRSP وام بگیرید. درست استکه به مدت 15 سال طول می‌کشد که وام خود را تسویه کنید اما روشی عالی برای افزایش پیش پرداخت خرید خانه است. باید در نظر داشته باشید که برای واجد شرایط شدن دریافت این وام، باید به مدت یکسال ازخرید یا ساخت خانه، ازآن به عنوان محل اقامت اصلی خود استفاده کنید.

  1. از مزایای طرح ویژه کانادا با نام مشوق خریدار خانه اولی‌ها”مشوق خانه اولی‌ها” استفاده کنید.

استفاده از این طرح (First-Time Home Buyer Incentive) به شما درکاهش بازپرداخت ماهانه وام دریافتی کمک خواهد کرد.در این طرح به افرادی که قصد خرید اولین خانه را در زندگی خود دارند، مبلغی از سوی دولت پرداخته می‌شود. این کمک هزینه در واقع یک نوع وام بدون بهره است. با کمک این وام، مقدار پولی که باید بابت هر قسط از وام مسکن بپردازید، کاهش می‌یابد. از نظر قانونی، این کمک هزینه را دریافت می‌کنید، در واقع دولت کانادا مالک بخشی از خانه‌تان (مثلا 10 درصد از آن)خواهد بود. اگر ارزش خانه شما افزایش یابد، دولت در سود سهیم می‌شود. با این وجود، فقط شما به عنوان مالک حق استفاده از ملک را خواهید داشت.

درصد کمک دولت نیز به نوع ملک مورد نظر بستگی دارد. اگر خانه ای که می‌خواهید بخرید تازه ساز باشد، این کمک هزینه 5 تا 10 درصد از قیمت کل خانه را می‌پردازد. اگر خانه مورد نظر تازه ساز نباشد تا 5 درصد از قیمت خانه از سوی دولت پرداخت می‌شود و اگر خانه ای که انتخاب کرده‌اید سیار و یا متحرک (خانه‌ای که می‌توان مکان آن را تغییر داد) باشد دولت 5 درصد از قیمت خانه را به شما کمک می‌کند. این مبالغ به پیش پرداخت شما اضافه می‌شود. این بدان معناست که شما  به مبلغ کمتری برای وام مسکن نیازخواهید داشت. خریداران خانه باید این کمک هزینه را طی مدت 25 سال یا موقع فروش خانه بازگردانند

  1. از پس انداز TFSA خود استفاده کنید.

حساب‌های پس انداز بدون مالیات TFSA گزینه خوبی برای پس انداز پیش پرداخت درکانادا است. استفاده ازاین گزینه حتی می‌تواند بهتر از RRSP برای تامین هزینه پیش پرداخت باشد چرا که شما می‌توانید بدون محدودیت از TSFA استفاده کنید و محدودیت زمانی برای بازپرداخت پول ندارید. به این حساب در هرزمان، برای هر هدفی بدون مداخله مالیاتی می‌توان دسترسی داشت. همچنین می‌توانید برای تهیه پول پیش پرداخت ازهر دو حساب RRSP (حساب پس انداز بازنشستگی ثبت شده) و TSFA( حساب پس انداز بدون مالیات) استفاده کنید.

  1. تمام هزینه‌های نگهداری و دیگر هزینه‌ها را در نظر بگیرید.

یادتان باشد که هزینه‌ها فقط به قیمت خانه ختم نمی‌شود. شما باید هزینه‌های نگهداری ودیگرهزینه‌ها را از جمله هزینه‌های حقوقی، هزینه‌های بازرسی از خانه، هزینه‌های بررسی زمین، هزینه‌های ارزیابی، مالیات نقل و انتقال ملک، ضمانت نامه خانه جدید را درنظر بگیرید. این هزینه‌ها اختیاری نیست و می‌تواند هزاران دلار به صورتحساب نهایی شما اضافه کنند. بسیار مهم است که این هزینه‌ها را نیز در برنامه مالی خود بگنجانید.

خرید خرید اولین خانه به عنوان تازه وارد در کانادا یک نقطه عطف مهم است. شرایط افراد با یکدیگر متفاوت است. علاوه برنکات ذکر شده،  بسیار حائز اهمیت است که در مورد چگونگی پس انداز برای پیش پرداخت خانه و رسیدن به رویای خانه دار شدن با یک مشاور مالی مشورت کنید. اگر امیدوارید که در چند سال آینده صاحب خانه می‌شوید، همین امروز قرار ملاقات با یک مشاور تنظیم کنید ویک برنامه ریزی مالی دقیق انجام دهید و رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

 

 

عضو کانال تگرام مهاجر تی وی شوید.
کانال یوتیوب تلویزیون مهاجر را دنبال نمایید.
کانال اینستاگرام آسانترین راه ارتباط

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 3 میانگین: 2.3]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا