اخبار اروپااخبار

صدور ویزای شنگن ایتالیا

سفارت ایتالیا تقاضای شنگن بیشتری را رسیدگی میکند

افزایش نوبت دهی ویزای شنگن در سفارت ایتالیا

با محدودیت های شیوع کرونا صدور ویزای شنگن در ایران هم تحت تاثیر قرار گرفته است. علیرغم محدودیت های صدور ویزای شنگن توسط کشور های اتحادیه اروپا، سفارت ایتالیا در تهران اعلام کرد: مهلت صدور ویزای شنگن تحصیلی ایتالیا برای ورودی های ابتدای سال تحصیلی 2020-2021 را تمدید خواهد کرد. بر اساس این اطلاعیه متقاضیان تا آخر نوامبر (10 آذر ماه) برای دریافت ویزا فرصت خواهند داشت.

در اقدامی مثبت سفارت ایتالیا در تهران اعلام کرد که تعداد نوبت های روزانه خود را برای صدور ویزای دانشجویی اضافه خواهد کرد. اخیرا سفارت ایتالیا رسیدگی به درخواست ویزا را به شرکت دیگری برون سپاری کرده است. اما در هر صورت این تغییرات و بهبود نوبت دهی از فردا 18 سپتامبر ( 28 شهریور) اجرایی خواهد شد.

ویزای شنگن اتحادیه اروپا

در حال حاضر اتحادیه اروپا و ایتالیا ویزای توریستی شنگن به ایرانیان اعطا نمیکنند. ویزاهای صادره از ایتالیا نوع D است که شامل ویزای اعضای خانواده، ویزای تحصیلی، ویزای کار، خود اشتغالی و فرصت مطالعاتی میشود.

سایر کشور های عضو اتحادیه اروپا فعلا روند صدور ویزای برای ایرانیان را کند کرده یا اصلا ویزا صادر نمیکنند. به نقل از وبسایت یورو نیوز شرایط صدور ویزای شنگن توسط سایر کشور های عضو اتحادیه اروپا در حال حاضر یه شرح ذیل است:

ویزای شنگن سفارت هلند : سفارت هلند در ایران در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرد که مرکز درخواست ویزای این کشور به صورت محدود در تهران از تاریخ ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) از سر گرفته شده است. درخواست‌های ویزا تنها برای گروه‌های مشخص و به‌صورت محدود ارائه می‌شود.

ویزای شنگن سفارت آلمان : سفارت آلمان در ایران نیز اوایل سپتامبر در اطلاعیه اعلام کرد که تلاش دارد زمان انتظار برای تعیین وقت مصاحبه ویزای دانشجویی را کاهش دهد. در این وبسایت راهکاری نیز در این زمینه ارائه شده است.

ویزای شنگن سفارت اتریش : سفارت اتریش در ایران در وب سایتش نوشته است که «بخش کنسولی و ویزای سفارت اتریش در تهران تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و مراجعه کننده نمی پذیرد.» با این حال در اطلاعیه دیگر اعلام کرده‌ است بخش صدور ویزا فعالیت بسیار محدودی دارد.

ویزای شنگن سفارت انگلیس : سفارت بریتانیا در ایران نیز از حدود یک ماه و نیم پیش فعالیت برای بررسی درخواست‌های ویزا را از سر گرفت اما این سفارتخانه نیز به مانند سایر سفارتخانه فعالیت های محدودی در صدور ویزا دارد.

ویزای شنگن سفارت دانمارک : سفارت دانمارک در ایران نیز با تاکید به محدودیت‌های صدور ویزا درباره درخواست صدور ویزای تجاری-کاری گفته است که این درخواست باید از شش ماه قبل از زمان برنامه‌ریزی شده ارائه شود.

اگر مطلب فوق را مفید دیدید با ابزار های اشتراک گذاری آنرا برای دوستانتان ارسال کنید.

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 4 میانگین: 4]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

‫4 نظر از خوانندگان

  1. درود و عرض ادب و سپاس از دانستنیهای خوب و مفیدی که برای علاقه مندان به اشتراک می‌گذارید.👏⁦✌️⁩⁦✌️⁩⁦✌️⁩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا