آموزشخواندنی هاکاریابی در کانادا و آمریکا

استراتژی یافتن شغل خوب

روش های کاریابی در مهاجرت

تفاوت‌هایی بین «یافتن شغل» و «یافتن شغل خوب» وجود دارد که اغلب مستلزم پیروی از یک استراتژی مناسب است. شناخت آرزوها، هدف‌ها و نیازهایی که شغل مناسب شما دربرگیرنده آنها باشد مشکل است؛ اما در نظر گرفتن این عوامل در هنگام یافتن شغلی که مناسب شما باشد آنقدرها هم ساده نیست. در این مطلب به برخی از ویژگی‌های لازم برای یافتن شغل مناسب اشاره می‌کنیم.

به گزارش تلویزیون مهاجر، به نقل از «indeed»، می‌خواهیم بدانیم که چگونه می‌توانیم شغل مناسبی پیدا کنیم؟

hire

  • یک شغل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • عناوین شغلی و تعاریف آنها را بررسی کنید
  • حقوق و مزایای مشاغل مختلف را بررسی کنید
  • داشتن چه مشخصه‌هایی در شغل مورد نظر شما ضروری است؟
  • مشاغل مختلف را در اینترنت جست‌وجو کنید
  • از ابزارهای جست‌وجوی پیشرفته کمک بگیرید تا مشاغل بی‌ربط نمایش داده نشوند
  • درباره شرکت‌ها تحقیق کنید
  • آیا برای انجام این شغل واجد شرایط هستید؟

از نظر شما یک شغل خوب چه ویژگی‌های باید داشته باشد؟

وقتی به دنبال کار می‌گردید در نظر داشته باشید که این شغل چیزی است که در آینده شما را با آن خواهند شناخت. آیا علاقه دارید که یک شغل مشخص را برای کارفرماهای مختلف انجام دهید؟ آیا می‌خواهید مسیر شغلی خود را تغییر دهید؟ آیا برای اولین بار است که می‌خواهید مشغول به کار شوید؟ آیا بعد از مدتی بیکاری درصدد انتخاب شغل جدیدی هستید؟

با پاسخ به سوالات بالا می‌توانید محدوده شغلی خود را انتخاب کنید. حال چگونه باید این کار را انجام دهید؟ برای اینکه شغل‌های مختلف را بررسی کنید باید به عناوین و تعاریف آنها نگاهی بیندازید و ببینید که چه مهارت‌هایی برای انجام این مشاغل لازم است. یکی از منابع برای انتخاب شغل در خارج از کشور Bureau of Labor Statistics است که اطلاعات جامع و به‌روزی را از مشاغل مختلف ارائه می‌دهد.دستمزد مشاغلی را که مد نظر دارید در مناطق مختلف جست‌وجو کنید. عنوان شغلی را بنویسید و دستمزد آن را در شهرهای مختلف مورد بررسی قرار دهید.

داشتن چه ویژگی‌هایی در شغل مورد نظر شما ضروری است؟

job hire

گام بعدی برای یافتن شغل مناسب این است که بدانید چه مواردی «باید» در شغل شما وجود داشته باشد و در مقابل چه نکاتی هستند که می‌توانید از آنها چشم‌پوشی کنید. طبیعتاً هر شخص ویژگی‌های متمایزی را برای شغل خود تصور می‌کند. در زیر به چند نمونه از این بایدها اشاره می‌کنیم:

شرکت یا رشته‌ای که می‌خواهید در آن کار کنید

حداقل دستمزد شما چقدر است

مزایایی مثل بیمه یا مرخصی

مکان مورد نظر و زمان رسیدن به آنجا

مواردی که قابل چشم‌پوشی است:

به عناوین شغلی مثلاً «متخصص» یا «کارشناس» اهمیت نمی‌دهید

مزایایی مثل دورکاری را دوست دارید؛ اما اگر این امکان فراهم نبود به محل کار خواهید رفت

حاضرید به جای شرکت‌های بزرگ درکسب‌وکارهای کوچک همکاری کنید

تعداد روزهایی که به ماموریت می‎روید

اگر به این موارد فکر کنید و خوب تصمیم بگیرید که کدام ویژگی برای شما ضروری و کدام قابل چشم‌پوشی است؛ آنگاه می‌توانید با کارفرمای خود درباره این مسائل به توافق برسید.

مشاغل مختلف را در اینترنت جست‌وجو کنید

بهترین راه برای آنکه ببینید در حال حاضر چه شغل‌هایی برای شما وجود دارد این است که مشاغل مختلف را در اینترنت جست‌وجو کنید. وقتی این کار را انجام می‌دهید کم‌ کم درباره مشاغل اطلاعات زیادی کسب می‌کنید. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، بهتر است با عبارت‌های کلی شروع کنید و بعد آنها را جزئی‌تر کنید؛ مثلاً اول «پشتیبانی مشتری» در آستین تگزاس را جست‌وجو کنید که هزاران شغل در این رابطه نمایان می‌شود. بعد می‌توانید «متخصص پشتیبانی مشتری» در آستین تگزاس را بیاورید که این دفعه صدها شغل در لیست جست‌وجو نمایش داده می‌شود.

ممکن است در این جست‌وجوها به عناوین شغلی جدید برسید که می‌توانید درباره آنها نیز تحقیق کنید. بعضی از وبسایت‌های کاریابی به نحوی طراحی شده‌اند که می‌توانید گزینه‌ای را فعال کنید که در صورت پیدا شدن شغل جدید به صورت روزانه یا ماهانه مشاغل قابل پیگیری را به ایمیل شما بفرستد. این گزینه را در نظر داشته باشید.

job

از ابزارهای جست‌وجوی پیشرفته استفاده کنید

قدم بعدی برای یافتن کار استفاده از جست‌وجوی پیشرفته است. در این قسمت می‌توانید گزینه‌هایی چون محدود کردن نتایج، اضافه کردن رزومه و خواندن نظرات راجع به شرکت‌ها را فعال کنید.

گوش به زنگ باشید

شما تلاش زیادی کردید تا شغلی پیدا کنید پس نباید فرصت‌ها را از دست بدهید. حتماً به صورت روزانه سری به ایمیل‌ها بزنید و وبسایت‌هایی را که در آنها ثبت‌ نام کرده‌اید بررسی کنید.

آیا واجد شرایط انجام این کار هستید؟

قبل از اینکه برای کار مورد نظرتان درخواست دهید، مطمئن شوید که شرایط و دستورالعمل‌های مرتبط به کار را خوانده‌اید و سپس اقدام کنید.

 

عضو کانال تگرام مهاجر تی وی شوید.
کانال یوتیوب تلویزیون مهاجر را دنبال نمایید.
کانال اینستاگرام آسانترین راه ارتباط

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 3 میانگین: 3.3]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا