کار کاناداکاریابی در کانادا و آمریکا

معرفی 15 موقعیت‌ شغلی پردرآمد مرتبط با روانشناسی

شغل هایی که با مدرک روانشناسی می‌توانید در آن مشغول شوید

راه‌های زیادی وجود دارد تا پس از اخذ مدرک روانشناسی در دانشگاه بتوانید شغلی پیدا کنید. اگر به دنبال شغلی با حقوقی مشخص در رشته روانشناسی می‌گردید می‌توانید با توجه به اهداف و سبک زندگی‌تان آن را بیابید.

به گزارش تلویزیون مهاجر و به نقل از indeed، اگر میزان دستمزد برای شما در اولویت قرار دارد، مشاغل زیادی در ارتباط با رشته روا‌نشناسی وجود دارد که حقوق بالایی دارند. بعضی از این مشاغل به مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری نیاز دارند و برخی دیگر مدرک کارشناسی را قبول می‌کنند. در زیر 15 شغل پردرآمد در رشته روانشناسی را معرفی می‌کنیم:

mental

1- تراپیست

میانگین حقوق: ساعتی 28.12 دلار

شرح وظایف: تراپیست یا درمانگر به افراد کمک می‌کند تا افکار، احساسات و تصمیمات‌شان را بیان کنند. آنها به بهبود سلامت روان و شادمانی مراجعه‌کنندگان کمک می‌کنند. هر درمانگر شیوه خاص خود را دارد، اما درمانگران معمولاً افراد را مورد سنجش قرار می‌دهند و از طریق صحبت با آنها سعی در درک بیشتر مشکلات‌شان دارند. درمانگرها می‌توانند در زمینه‌های مختلفی چون ازدواج و مشکلات خانوادگی یا اجتماعی فعالیت کنند.

2- مدیر برنامه‌ روانشناسی

میانگین حقوق: سالی 61 هزار و 632 دلار

شرح وظایف: این افراد برنامه‌های مربوط به سلامت رفتار و ذهن را برای مؤسسات خصوصی و دولتی تنظیم می‌کنند. آنها این برنامه‌ها را رهبری و مدیریت می‌کنند و اغلب مسئول تصمیم‌گیری‌های مهم، استخدام و طراحی برنامه‌های مختلف روانشناسی هستند.

3- تحلیلگر رفتار

میانگین حقوق: سالی 72 هزار و 56 دلار

شرح وظایف: تحلیلگران رفتار طرح‌هایی را برای ارتقا یا تغییر جنبه‌های مختلف رفتار انسان‌ها ارائه کرده و درباره آن مطالعه می‌کنند. شاید این افراد در بیمارستان، مدرسه، دارالتادیب، بخش‌های دولتی و غیره مشغول به کار شوند. آنها با بیماران گوناگونی مثل کسانی که آسیب مغزی دیده‌اند یا بیماران روانی، کودکان و سربازان جنگ‌دیده کار می‌کنند.

4- پژوهشگر

میانگین حقوق: سالی 72 هزار و 505 دلار

شرح وظایف: پژوهشگران برای درک بهتر سلامت روان، رفتار و دیگر موضوعات مرتبط به روانشناسی نظریه‌های علمی را آزمایش و ارائه می‌کنند. پژوهشگران می‌توانند در شرکت‌های خصوصی، آزمایشگاه‌ها یا اداره‌های دولتی مشغول به کار شوند. داوطلبان انجام این شغل می‌توانند در ابتدا در سِمت دستیار کار کنند.

5- استاد رشته روانشناسی

میانگین حقوق: سالی 51 تا 75 هزار دلار

شرح وظایف: استادان روانشناسی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به دانشجویان نکاتی را درباره اصطلاحات روانشناسی، روش‌ها، نظریه‌ها و مباحث دیگر یاد می‌دهند. آنها برنامه‌های درسی را تنظیم می‌کنند و به صورت منظم کلاس‌هایی را برگزار می‌کنند. استادان مسئول نظارت به تکالیف و پروژه‌های درسی، ارزشیابی پایان‌نامه‌ها، نمره دادن به دانشجویان و آزمون‌سازی هستند.

1

6- روانشناس صنعتی

میانگین حقوق: سالی 52 تا 92 هزار دلار

شرح وظایف: روانشناسان صنعتی یا سازمانی از دانش خود درباره گروه‌ها و سازمان‌ها بهره می‌گیرند تا به افراد آموزش دهند، روند پیشرفت آن سازمان را بهبود بخشند و جنبه‌های دیگر مرتبط به کارهای تجاری را ارتقا بخشند.

7- روانشناس نظامی

میانگین حقوق: سالی 31 تا 95 هزار دلار

شرح وظایف: روانشناسان حوزه نظامی به کهنه‌سربازان و پرسنل نظامی کمک می‌کنند تا اختلالاتی چون اضطراب پس از حادثه و مانند آن را درمان کنند. همچنین به ارزیابی و درمان سلامت ذهن و رفتار خانواده‌های نظامیان می‌پردازند.

8- مشاور

میانگین حقوق: سالی 50 تا 95 هزار دلار

شرح وظایف: مشاور با مراجعه‌کنندگان یا بیمارانی که به دنبال توصیه‌های روانشناسی هستند جلسات مشاوره برگزار می‌کند. افراد می‌توانند با صلاح‌دید خود یا به توصیه پزشک به مشاور مراجعه کنند. برخی از مشاوران در دفتر خود کار می‌‌کنند و بعضی دیگر ممکن است در بیمارستان یا مراکز دیگر مشغول به کار شوند.

9- روانشناس تربیتی

میانگین حقوق: سالی 64 تا 95 هزار دلار

شرح وظایف: روانشناس تربیتی به طور خاص با مجرمان و خانواده‌های آنها کار می‌کنند. کار اصلی آنها در زندان‌ است، اما به اشخاصی که آزاد شده و به زندگی عادی بازگشته‌اند نیز مشاوره می‌دهند.

psy

10- روانشناس ورزشی

میانگین حقوق: سالی 64 تا 95 هزار دلار

شرح وظایف: این روانشناسان برای حل مشکلات روحی و رفتاری با ورزشکاران کار می‌کنند. ممکن است این افراد برای از بین بردن موانعی چون کمبود اعتمادبه‌نفس یا ناتوانی در رهبری راه‌هایی را ارائه کنند، اما به حل مشکلات جدی روانی ورزشکاران نیز می‌‌پردازند.

11- روانشناس بالینی

میانگین حقوق: سالی 95 هزار و 635 دلار

شرح وظایف: روانشناسان بالینی به مطالعه، تشخیص و طراحی برنامه‌های درمانی برای بیماران روانی می‌پردازند. آنها معمولاً در بیمارستان کار می‌کنند، اما بعضی مواقع ممکن است به خانه بیماران یا خانه‌های سالمندان نیز بروند.

12- روانشناس تجربی

میانگین حقوق: سالی 64 تا 97 هزار دلار

شرح وظایف: روانشناسان تجربی با پژوهشگران کار می‌کنند تا آزمایش‌های مختلف را کشف و اجرا کنند و بتوانند درباره سلامت روان و رفتار انسان‌ها اطلاعاتی کسب کنند. آنها به آزمایش و یادگیری درباره عملکردهای روانشناسی می‌پردازند.

13- روانشناس حقوقی

میانگین حقوق: سالی 50 تا 210 هزار دلار

شرح وظایف: روانشناسان حوزه قضایی رفتار مجرمان را بررسی می‌کنند تا به پرسش‌هایی که درباره مجرمان آینده مطرح می‌شود پاسخ گویند. آنها معمولاً با حوزه‌های قضایی محلی یا دولتی کار می‌کنند و گاهی با پلیس همکاری می‌کنند.

ps

14- پزشک اعصاب و روان

میانگین حقوق: سالی 210 هزار دلار

شرح وظایف: این افراد پزشکانی هستند که به مشاهده، تشخیص و درمان ناهنجاری‌های مرتبط به مغز و سیستم عصبی می‌پردازند. معمولاً این پزشکان در بیمارستان کار می‌کنند، اما ممکن است برخی از آنها با مراکز بهداشتی یا خانه‌های سالمندان نیز در ارتباط باشند.

15- روانپزشک کودک

میانگین حقوق: سالی 57 تا 210 هزار دلار

شرح وظایف: این روانپزشکان تنها با کودکانی که درگیر مشکلات رفتاری و روانی‌ هستند کار ‌می‌کنند. پزشکان متخصص این حوزه در بیمارستان یا مدرسه به تشخیص و درمان کودکانی که علائم مشخصی دارند، می‌پردازند.

عضو کانال تگرام مهاجر تی وی شوید.
کانال یوتیوب تلویزیون مهاجر را دنبال نمایید.
کانال اینستاگرام آسانترین راه ارتباط

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 2 میانگین: 5]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

‫2 نظر از خوانندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا