آموزشخواندنی هاکاریابی در کانادا و آمریکا

رابطه 10 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و مشاغل مناسب

معرفی بهترین رشته های کارشناسی ارشد برای ادامه تحصیل

در این مقاله به معرفی 10 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و مشاغل مناسب آن می پردازیم تا هنگام مهاجرت انتخاب رشته بهتری برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داشته باشید . برای انجام بسیاری از مشاغل لازم است مدرک لیسانس داشته باشید تا بتوانید در آن حرفه مشغول به کار شوید. البته باید توجه داشت در بعضی موارد هنگامی که در یک رشته تحصیلی درس می‌خوانید شغل شما نیز متناسب با آن رشته تعیین می‌شود که ممکن است باعث شود تا از انجام سایر کارها در بقیه زمینه‌ها باز بمانید. داشتن رشته تحصیلی مرتبط با شغل به شما کمک می‌کند تا در آن حرفه تخصص پیدا کنید.

به گزارش تلویزیون مهاجر و به نقل از indeed، در این مطلب سعی داریم تا بهترین رشته‌هایی را که داشتن تحصیلات کارشناسی ارشد در آنها باعث می‌شود تا شغلی خوبی پیدا کنیم به شما معرفی کنیم تا در هنگام انتخاب رشته برای مهاجرت بهترین ها را انتخاب کنید:

diagram

1- کارشناسی ارشد آمار

آمارگران با تحلیل داده‌ها، شناسایی تازه‌های بازار، توسعه مدل‌های ریاضی و ساخت برنامه‌های نمونه‌های تصادفی به حل مشکلات مردم در جهان واقعی کمک می‌کنند. مدرک کارشناسی ارشد آمار به کسب دانش عمیق در مسائل آماری کمک می‌کند و نحوه به کارگیری آمار در زندگی روزمره را به شما می‌آموزد. با تحصیل در این رشته می‌توانید در زمینه‌های مختلفی همچون روش‌های جمع‌آوری داده، عملکرد الگوریتم‌ها، انجام محاسبات، روش‌های ریاضی و آمار محیطی متبحر شوید.

مشاغلی که با این مدرک می‌توانید در آنها مشغول به کار شوید طیف گسترده‌ای دارد و دربرگیرنده زمینه‌هایی چون تجارت، خدمات درمانی، علوم و مهندسی است؛ مثلاً می‌توانید موارد کلاهبرداری را شناسایی کنید، برای ارزیابی محصولات آزمایش‌هایی را طراحی کنید و به شرکت‌ها کمک کنید تا استراتژی‌های بازار را دریابند.

فرصت‌های شغلی: تحلیل‌گر آمار، محقق آمار، زیست آماری

finance

2- کارشناسی ارشد امور مالی

با این مدرک می‌توانید در شغل‌های مرتبط به مدیریت امور مالی و زمینه‌های مشابه آن کار کنید. کلاس‌هایی که برای دریافت این مدرک برگزار می‌شود شامل امور مالی مشارکتی، تحلیل سرمایه‌گذاری و امور مالی مدیریتی است. موضوعات دیگر نیز درباره اخلاق تجارت، اداره شرکت، مدیریت سهام، مدل‌سازی مالی و ادغام و هزینه‌هاست.

سازمان‌ها به دنبال افراد متخصصی هستند که بتوانند بودجه را مدیریت کنند، راه‌حل‌هایی برای مدیریت مالی ارائه دهند و گزینه‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی کنند و به همین دلیل فرصت‌های شغلی زیادی در این زمینه برای محصلان این رشته وجود دارد.

فرصت‌های شغلی: مدیر مالی، آمارگر، مشاور مالی

engineer

3- کارشناسی ارشد عمران

مهندسان عمران به طراحی و نگهداری از جاده‌‎ها، تونل‌ها، پل‌ها، ساختمان‌ها و سیستم‌های فاضلاب می‌پردازند. برای انجام کارهای مربوط به مهندسی عمران باید دست‌کم مدرک کارشناسی عمران داشت. با مدرک کارشناسی ارشد این رشته می‌توان در زمینه‌های گوناگونی چون طراحی سازه، مهندسی هیدرولیک، مهندسی ژئوتکنیکی و حمل‌ونقل کار کرد. دورنمای شغلی این رشته بسیار امیدوارکننده است. اداره آمار کار، رشد 11 درصدی فرصت‌های شغلی برای محصلان این رشته را در 2016-2026 پیش‌بینی کرده است.

فرصت‌های شغلی: مهندس ژئوتکنیک، مهندس حمل‌ونقل، مهندس محیط زیست

computer

4- کارشناسی ارشد کامپیوتر

در مشاغل مربوط به علوم کامپیوتری افراد با کمک گرفتن از برنامه‌های نرم‌افزاری در زمینه‌های گوناگون به حل مشکلات در زمینه‌های تجارت، مهندسی، موسیقی، ریاضی، جمع‌آوری داده و امور مالی می‌پردازند. با داشتن مدرک لیسانس در این رشته با موضوعاتی چون ساختار داده‌ها، به‌کاراندازی سیستم‌ها و الگوریتم‌ها آشنا می‌شوید، اما با تحصیل در مقطع ارشد می‌توانید در زمینه‌های آمار زیستی، سیستم‌های نرم‌افزاری و امنیت شبکه آشنا شوید. مرکز آمار کار پیش‌بینی کرده از سال 2016 تا 2026 حدود 557 هزار و 100 فرصت شغلی جدید در این زمینه ایجاد شود.

فرصت‌های شغلی: متخصص کامپیوتر، مهندس توسعه نرم‌افزار، مهندس امنیت شبکه

nurse 1

5- کارشناسی ارشد پرستاری

رشد صنعت خدمات درمانی و بهداشتی در جهان باعث شد تا تقاضا برای شغل پرستاری بیشتر شود. داشتن مدرک کارشناسی ارشد پرستاری ملزم به گذراندن دوره‌های عملی است. معمولاً این دوره 2 یا سه سال طول می‌کشد. شما با کارشناسی ارشد پرستاری می‌توانید در شغل‌های زیادی مشغول به کار شوید؛ مثلاً پرستاران مشاور می‌توانند با تفسیر و ارزیابی اطلاعات پزشکی در محیط‌های قضایی به وکلا کمک کنند.

فرصت‌های شغلی: استاد پرستاری، محقق در رشته پرستاری، پرستار مشاور

health

6- کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشت و درمان

کسانی که در این رشته تحصیل می‌کنند به مدیریت تجهیزات، نظارت بر سیاست‌ها و سرپرستی بودجه کلی مؤسسات می‌پردازند. دوره کارشناسی ارشد این رشته حدود 2 تا سه سال طول می‌کشد و موضوعاتی چون بازاریابی، مهارت‌های مدیریت، اقتصاد حوزه سلامت، آمار و مدیریت مالی را در بر می‌گیرد. با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشت و درمان می‌توانید موقعیت‌های شغلی مختلفی را از مدیریت مالی بخش‌ها تا نظارت بر طرح‌های استراتژیک بر عهده گیرید.

فرصت‌های شغلی: مدیر بیمه، مدیر سلامت جمعیت، مدیر کیفی

politic

7- کارشناسی ارشد علوم سیاسی

با داشتن مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی می‌توانید در شغل‌هایی که مربوط به قانون‌گذاری، سیاست یا خط‌مشی‌های سازمان یا کمپین‌های مختلف است مشغول به کار شوید. در بیشتر مواقع به محصلان این رشته قوانین محلی یا حکومتی، روندهای قانونی و چگونگی اثرگذاری سیاست بر ملت را یاد می‌دهند. با این مدرک می‌توانید در زمینه‌هایی چون رسانه، حقوق، آموزش و تجارت کار کنید؛ مثلاً یک تحلیل‌گر می‌تواند با جمع‌آوری و بررسی داده‌ها عملکرد مردم یا سازمان‌های خصوصی را بسنجد.

فرصت‌های شغلی: تحلیل‌گر سیاسی، مدیر کمپین، دلال سیاسی

oil

8- کارشناسی ارشد مهندسی نفت

این افراد شیوه‌هایی را برای دستیابی و استخراج نفت و گاز ارائه می‌کنند. کار مهندسان نفت طرح‌ریزی شیوه‌های حفاری، طراحی تجهیزات و اجرای پروژه است. شخصی که دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی نفت است می‌تواند در این زمینه‌ها کار کند؛ مثلاً قادر است بر روند حفاری نظارت کند. ممکن است بعضی از دوره‌های کارشناسی ارشد نفت عملی نیز باشد.

فرصت‌های شغلی: کارشناس نفت، بازرس نفت، مهندس نفت

manage

9- کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی امروزه به یکی از محبوب‌ترین رشته‌ها تبدیل شده، چون دانشجویان می‌توانند از طریق این رشته مهارت‌های گوناگونی را یاد گیرند. این مهارت‌ها دربرگیرنده موضوعاتی همچون توانایی تحلیل سریع و دقیق حجم زیادی از داده‌ها، ارائه راه‌حل‌های خلاقانه برای مدیریت گروهی و چالش‌های تجاری است. معمولاً در این رشته با زمینه‌های مختلفی مثل منابع انسانی، امور مالی و بازاریابی آشنا می‌شوند.

فرصت‌های شغلی: مدیر پروژه‌های تجاری، مدیر فناوری اطلاعات، مدیر بازاریابی

electr

10- کارشناسی ارشد مهندسی برق

با گرفتن مدرک کارشناسی ارشد مهندسی برق می‌توانید شغل‌های مربوط به سرپرستی و نظارت را انجام دهید. فارغ‌التحصیلان این رشته یاد می‌گیرند چطور بر پروژه‌های تحقیقاتی نظارت کنند، تجهیزات الکتریکی طراحی کنند یا فناوری‌های جدید بسازند. این دوره‌ها دربردارنده موضوعاتی چون طراحی سیستم، فناوری و مدارهای الکتریکی است.

فرصت‌های شغلی: مهندس برق، مهندس اتوماسیون، مهندس نرم‌افزارهای ثابت

 

 

عضو کانال تگرام مهاجر تی وی شوید.
کانال یوتیوب تلویزیون مهاجر را دنبال نمایید.
کانال اینستاگرام آسانترین راه ارتباط

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 2 میانگین: 5]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا