اخبار کانادااخبار

تولید واکسن کرونا در کانادا

اختصاص 214 میلیون دلار برای تولید واکسن کرونا

کانادا 214 میلیون دلار برای تولید واکسن کانادا اختصاص داد

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد دولت کانادا 214 میلیون دلار برای تولید واکسن احتمالی کووید_19 اختصاص داده است. این بودجه به شرکتهای داروسازی مدیکاگو در کبک و پرسیژن نانوسیستمز در بریتیش کلمبیا که در حال تحقیق بر روی واکسن کرونا هستند، تعلق می گیرد.

ترودو اعلام کرد بر اساس توافقنامه ای که با مدیکاگو دارد، در صورت تایید تاثیرگذاری ایمن و موثر واکسن این شرکت، بودجه ای برای تولید 75 میلیون دوز واکسن و راه اندازی کارخانه ای در شهر کبک به آن اختصاص داده می شود.

جاستین ترودو همچنین تاکید کرد که کانادا صدها هزار بسته آزمایشی از شرکت ابوت نیز برای توزیع در استانها و مناطق دریافت کرده است.

شرکت مدیکاگو در کبک به همراه شرکت انگلیسی گلاکسواسمیت کلاین در حال ساخت واکسن هستند. بر اساس نتایج پیش از تستهای کلینیکی، یک دوز این واکسن سطح بالایی از آنتی بادیها را در بدن تولید می کند.

در صورتیکه نتایج کلینیکی این واکسن موفقیت آمیز باشد، این واکسن در نیمه سال آینده ارائه خواهد شد. این شرکت اعلام کرد که در سال 2021 می تواند 100 میلیون دوز واکسن تولید کند.

دولت فدرال تاکنون مبلغ 173 میلیون دلار برای تهیه واکسن و ساخت تاسیسات بزرگتر، به این شرکت کمک کرده است. شرکت پرسیژن نانوسیستمز در بریتیش کلمبیا نیز مبلغ 18.2 میلیون دلار برای تولید وکسن و دارو از دولت فدرال دریافت کرده است.

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 2 میانگین: 5]

تحریریه مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا