اخبار کانادااخبار

تأثیر کرونا بر درآمد دانشگاه های کانادا

زیان دانشگاه های کانادا به دلیل کرونا

زیان میلیونی یا حتی میلیاردی دانشگاه های کانادا به دلیل کرونا

آژانس آمار کانادا پیش بینی کرد که دانشگاه ها در سال جاری ممکن است تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا، معادل 3.4 میلیارد دلار متحمل زیان شوند که دلیل اصلی آن کاهش تعداد دانشجویان خارجی است.

آژانس آمار کانادا در این گزارش سعی کرد زیان بودجه دانشگاه ها را برای سال 2021-2020 تخمین بزند. لازم به ذکر است هزینه های تحصیل دانشجویان بخش عمده ای از درآمد دانشگاه ها را تشکیل می داده است.

هزینه های تحصیل دانشجویان در سال تحصیلی 2014-2013، 24.7 درصد از بودجه دانشگاه ها را تشکیل می داد. در سال تحصیلی 2019-2018 این رقم 29.4 درصد بود و در این سال عمده درآمد دانشگاه ها از محل بودجه دولت تأمین می شده است.

دانشگاه های کانادا

آژانس آمار کانادا بیان کرد هزینه های تحصیل و شهریه که توسط دانشجویان خارجی به دست آمده، 5 برابر بیشتر از شهروندان کانادایی است. گفتنی است در سال های تحصیلی 2018-2017، حدود 40 درصد از کل شهریه ها توسط دانشجویان خارجی پرداخت شده است.

بر اساس اظهارات آژانس آمار کانادا، دانشگاه های کانادا در سال تحصیلی جدید احتمالاً بین 377 میلیون تا 3.4 میلیارد دلار که درصدی حدود 0.8 درصد تا 7.5 درصد مجموع درآمد آن ها است، خسارت خواهند دید.

پیش بینی آژانس بر اساس تعداد صدور مجوز های تحصیلی برای مهاجران، پناهندگان و شهروندان کانادایی که متناسب با تعداد دانشجویان خارجی در کشور کانادا است، صورت گرفته است.

تعداد مجوزهای تحصیلی صادر شده برای مهاجران در سال 2020 کاهش یافت و حدود 13 درصد از مجوزهای از پیش صادر شده نیز دیگر در ماه سپتامبر اعتبار ندارند.

کانادا

آژانس آمار کانادا همچنین گفت که تعداد دانشجویان کانادایی ثبت نامی نیز احتمالاً کاهش خواهد یافت. بر اساس یافته های این تحقیق، 20 درصد از جوانان 17 تا 24 ساله که در ماه مارس گذشته در دانشگاه حضور داشتند، بیان کردند که قصد ندارند در سال جاری به دانشگاه بازگردند.

Wendy Therrien  مدیر روابط خارجی و پژوهش های دانشگاه های کانادا اعلام کرد که «در حال حاضر خیلی زود است که دریابیم این پاندمیک چه تأثیری بر بودجه دانشگاه ها یا ثبت نام دانشجویان خواهد گذاشت.

وی همچنین گفت CERB برای دانشجویان و خانواده های آن ها شرایطی را فراهم کرد تا اطمینان لازم را برای بازگشت به دانشگاه در سال جاری به دست آورند.

Wendy Therrien در ادامه گفت «دانشگاه ها خود را با محدودیت های سفر وفق خواهند داد و به دانشجویان خارجی اجازه می دهند که از راه دور به تحصیل خود ادامه دهند. این کار در حفظ دانشجویان در کانادا تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.»

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 6 میانگین: 3]

تحریریه مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا