اخبار کانادامهاجرت کانادا

نوسازی سیستم مهاجرت و تسهیل ورود مهاجران به کانادا

وزیر مهاجرت کانادا اقدامات IRCC (اداره مهاجرت، پناهندگان و تابعیت کانادا) را برای بهبود شرایط و تسهیل ورود مهاجران و تازه واردان به کانادا بیان کرد.

به گزارش تلویزیون مهاجر به نقل از cicnews، وزیرمهاجرت کانادا مارکو مندیچینو در 12 ماه می سخنرانی با موضوع ” نوسازی سیستم مهاجرت کانادا” ارائه کرد.

مارکو مندیچینو در یک رویداد مجازیبه میزبانی باشگاه کانادایی اتاوا سخنرانی کرد. از سال 1903 این باشگاه میزبان سخنرانان مشهور و برجسته‌ای در مورد مهمترین مسائل کشور بوده است.

on

قبل از تاسیس کانادا در سال 1867 مهاجرت موضوع مهمی بوده است و در طی همه گیری ویروس کرونا و پس ازآن به موضوع مهم‌تری تبدیل شده است.

در اواخر ماه اکتبر، مندیچینوطرح مهاجرت سال 2021-2023 را  مطرح کرد. این طرح خواستار بالاترین میزان مهاجرت در تاریخ کانادا برای حمایت از بهبود اقتصادی کشور پس از ویروس کرونا است.کانادا در هرسال پذیرای 401,000 مهاجر در سال است و آمارها نشان می‌دهد که دستیابی به این هدف در سال2021 با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

او همچنان بیان کرد که اداره مهاجرت، پناهندگان و تابعیت کانادا(IRCC) در شرایط پاندمی و با وجود محدودیت‌های سفر به دنبال طرح‌های بلندپروازانه است.

به عنوان مثال: بزرگترین اکسپرس انتری (Express Entry) یا مهاجرت سریع به کانادارا در تاریخ 13 فوریه برگزار کرد و 6استریم جدید اقامت دائم را در 6 ماه می عرضه کرد.

مندیچینو سخنرانی خود را با ذکر این نکته آغاز کرد که با وجود چالش‌های کووید-19، IRCC (اداره مهاجرت و پناهندگان و تابعیت کانادا) مسیرهای مهاجرت را باز نگه داشته داست تا مسافران مورد نیاز بتوانند با خیال راحت وارد کشور شوند. علاوه بر این، کانادا همچنان به ارائه کمک‌های بشردوستانه ادامه می‌دهد و در حال حاضر مهاجر پذیرترین کشور دنیا و مقصد شماره یک جهان برای اسکان پناهندگان شده است.

مندیچینو در ادامه اظهار داشت که کانادا باید به سیستم مبتنی بر کاغذ پایان دهد و عنوان کرد که کانادا به سمت داشتن یک سیستم مهاجرتی مدرن در حال حرکت است.

درحال حاضر، سیستم مهاجرت کانادا گرفتارروش قدیمی و منسوخ کاغذ بازی شده است. در بودجه سال 2021 که به‌تازگی ارائه شد، اتاوا پیش‌بینی کرده است 429 میلیون دلار طی 5 سال آینده برای یک پلتفرم دیجیتال جدید اختصاص خواهد داد که به ظور تدریجی جای سیستم کنونی بررسی به پرونده‌های مهاجرت را خواهد گرفت.

پلتفرم جدیدی که وزارت مهاجرت مدنظر قرار داده است، امکان رسیدگی به تعداد بیشتر پرونده‌های مهاجرتی را برای وزارت‌خانه میسر خواهد کرد. راه‌اندازی این سیستم ضرورت استفاده از تقاضاهای کتبی را کاهش خواهد داد ضمن این‌که کار با این سیستم برای متقاضیان مهاجرت ساده‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

همه متقاضیان قادرخواهند بود درخواست‌های خود را به صورت آنلاین ارسال کنند و از طریق اداره امور مهاجرت و شهروندی IRCC پیگیری کنند.به عنوان مثال دانشجویان بین المللی فقط باید یک برنامه آنلاین را تکمیل کنند. شهروندان جدید کانادا می‌توانندقسم شهروندی را به صورت آنلاین ادا کنند. آقای وزیر همچنین بیان کردکه نزدیک به 50,000 کانادایی جدید طی یک سال گذشته با شرکت در حدود 9000 مراسم شهروندی مجازی قسم شهروندی خورده‌اند.

مندیچینو همچنین بر اهمیت کنار گذاشتن سییستم قدیمی مدیریت پرونده متقاضیان مهاجرت و ورود به کانادا تاکید کرد.

cad 1

این سرمایه گذاری به اداره مهاجرت و شهروندی و پناهندگان IRCC اجازه خواهد داد تا برنامه‌ها را خیلی سریعتر پردازش کند و این زیر سازی پیشرفته، سنگ بنای سیستم مهاجرت مدرن کانادا خواهد بود. او در ادامه اذعان داشت که هدف اصلی این به روز رسانی جلب اعتماد متقاضیان مهاجرت به کانادا است.

بخش اصلی استراتژی مهاجرتی کنونی کانادا دادن اقامت دائم به کسانی است که از قبل در کشور هستند چرا که این امر آن‌ها را ترغیب می‌کند تا درکانادا ساکن شوند و در بلند مدت به شکوفایی و رونق کانادا کمک کنند.

او در ادامه گفت که امیدوار است کانادایی‌ها به این تلاش‌ها نگاه کنند و از کارگران و تازه واردانی که سهم عمده در مبارزه با کووید-19 در کشورداشتند، قدر دانی کنند.

عضو کانال تگرام مهاجر تی وی شوید.
کانال یوتیوب تلویزیون مهاجر را دنبال نمایید.
کانال اینستاگرام آسانترین راه ارتباط

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 5 میانگین: 3.2]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

‫2 نظر از خوانندگان

  1. سلام خسته نباشید خب پس به چه علت ک ویزا دانشجوهای ایرانی رو دارن ریجکت می‌کنند؟ و از چه طریقی میشه از ایران برای اومدن به کانادا اقدام کرد ب جز دانشجویی

    1. سلام این فکر شتباهیه که کسی رو به خاطر ایرانی بودن ریجکت کنند چون میبینید که بسیاری از ایرانی ها موفق به اخذ ویزا می شوند . ولی برای مهاجرت به کانادا روش اصلی اکسپری اینتری هست . البته روشهای سزمایه گذاری و استارت آپ هم برای افرادی که شرایط مالی و حرفه ای داشته باشند وجود داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا