آموزشخواندنی هاکاریابی در کانادا و آمریکا

چگونه می‌توان شغل خوب بدست آورد؟

سه عادت در ارسال درخواست شغلی که شانس شما را افزایش می‌دهد

پیدا کردن شغل مناسب برای مهاجران همیشه چالش‌برانگیز بوده است. این امر بسیار طبیعی است که در خلال یافتن شغل احساس شکست و ناامیدی کنید.  اما حقیقت این است که افرادی وجود دارند که هر روز اپلیکیشن‌های مختلف کاریابی را زیر و رو می‌کنند و امیدوارند که بر اساس نیازشان شغل مناسبی پیدا کنند.

به گزارش تلویزیون مهاجر، به نقل از «indeed»، یکی از اهداف اصلی جویندگان کار این است که به کارفرمایان بالقوه نشان دهند که چرا برای این موقعیت شغلی بهترین گزینه هستند. دانستن این مسأله که دقیقا چه چیزی باعث می‌شود شانس شما برای گرفتن موقعیت شغلی مورد نظرتان افزایش یابد دشوار به نظر می‌رسد؛ اما ما در این مطلب درصددیم تا کارهایی را که مصاحبه‌شوندگان برای دریافت کار انجام داده‌اند و به‌واسطه آنها شانس خود را برای گرفتن آن موقعیت شغلی افزایش داده‌اند معرفی کنیم.

job3

در مورد مشاغلی که برای انجام آنها درخواست می‌دهید گزینشی عمل کنید

مهم‌ترین کاری که برای یافتن شغل می‌توانید انجام دهید این است که هر شغل را به دقت ارزیابی و بررسی کنید. وقتی موقعیت شغلی‌ مورد علاقه‌تان را یافتید، از خود بپرسید که آیا این همان شغلی است که شما واجد شرایط آن هستید و دلتان می‌خواهد آن را انجام دهید. هنگامی که به دنبال کار می‌گردید، شاید تصور کنید بهترین کار این است که شانس خود را با فرستادن درخواست‌های مکرر‌ به شرکت‌های مختلف افزایش دهید. ما به شما توصیه می‌کنیم که برای هر شغلی که فکر می‌کنید از طرف کارفرمایان پاسخ مثبتی خواهید گرفت درخواست ندهید. تنها برای مشاغلی درخواست دهید که با تجربه حرفه‌ای شما متناسب باشد.

این نکته را در نظر داشته باشید که تعداد درست درخواست‌های شغلی برای هر نفر متفاوت خواهد بود. بهتر است به جای تمرکز بر تعداد درخواست‌ها، انرژی خود را برای بررسی بیشتر شغل‌ها بگذارید تا بتوانید درخواست‌های با کیفیت بالا ارسال کنید. در زیر به چند مورد از کارهایی می‌پردازیم که شاید بخواهید قبل از فرستادن درخواست‌های شغلی می‌توانید آنها را انجام دهید:

1.شرح وظایف آن شغل را تا آخر بخوانید

2.مشخص کنید که این شغل چه جاذبه‌ای برای شما دارد

3.تصمیم بگیرید که آیا با توجه به رزومه و مهارت‌ها و مدارکی که دارید می‌توانید این شغل را انجام دهید

4.هر دستورالعملی را که راجع به فرستادن درخواست شغلی ذکر شده یادداشت کنید

5.وقتی که کار با اپلیکیشن‌های کاریابی را شروع کردید، موارد را به دقت بخوانید و به آنها پاسخ دهید

6.پاسخ‌های خود را پیش از ارسال دوباره بررسی کنید

job2

ممکن است این روش‌ها کمی وقت‌گیر باشد؛ اما به طور کلی روند جست‌وجوی شما را برای یافتن کار تسریع می‌بخشند؛ زیرا درخواست‌هایتان بسیار عالی خواهد شد و احتمال پاسخ به آنها از سوی کارفرمایان افزایش خواهد یافت.

جست‌وجو برای یافتن شغل را به صورت منظم انجام دهید

موفق‌ترین جویندگان کار کسانی هستند که با نظم و برنامه فرصت‌های شغلی را پیدا می‌کنند. این روش شبیه آن است که برای امتحان آماده شوید یا یک کار کلاسی سخت را تکمیل کنید. پس می‌بایست برای آن وقت بگذارید و گام‌به‌گام پیش بروید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید با نظم کارهایتان را پیش ببرید استفاده از حساب کاربری indeed است. اگر وارد این سیستم شوید، می‌توانید به سرعت شغل‌های مورد نظر خود را ذخیره کنید و بعداً برای بررسی بیشتر سری به آنها بزنید. با این حساب می‌توانید وضعیت هر شغل را ببینید مثلاً شغل‌های مورد نظرتان در وضعیت ذخیره‌شده، اِعمال‌شده، در حال مصاحبه، پیشنهادشده و استخدام‌شده قرار می‌گیرند.

job1 1

با پر کردن درخواست در اپلیکیشن‌ها وقت خود را ذخیره کنید

به دلیل آنکه وقت زیادی را صرف بررسی هر شغل می‌کنید، بهتر است که در زمان فرستادن درخواست وقت خود را ذخیره کنید. با استفاده از رزومه‌ای که در indeed درست می‌کنید، می‌توانید بسیار سریع عمل کنید و از طریق تلفن همراهتان درخواست‌ها را ارسال کنید.

رزومه تمیز و مرتب به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید مهارت‌ها و تجارب گذشته‌تان را در آن بگنجانید. هر چه جزئیات بیشتری را به رزومه خود اضافه کنید، احتمال دریافت پاسخ از سوی کارفرمایان نیز بیشتر خواهد شد. اگر رزومه‌تان مرتب و طبقه‌بندی‌شده باشد خواندن آن نیز آسان‌تر است.

به یاد داشته باشید که هدف شما این است که کارفرمایان به‌راحتی به درخواست شما پاسخ مثبت دهند. پس با اجرایی‌ کردن عادات گفته شده شانس خود را برای برداشتن گام‌های بعدی افزایش دهید.

عضو کانال تگرام مهاجر تی وی شوید.
کانال یوتیوب تلویزیون مهاجر را دنبال نمایید.
کانال اینستاگرام آسانترین راه ارتباط

چطور بود؟ ستاره بدین.
[کل: 1 میانگین: 5]

ادمین مهاجر

تلویزیون مهاجر در سال ۱۳۹۸ در شهر ونکوور کانادا تاسیس شد. هدف اصلی تلویزیون مهاجر که یک رسانه مشتمل بر ۸ بخش مختلف است٬ انتقال اطلاعات صحیح به مهاجران فارسی زبان و علاقمندان مهاجرت٬ فارغ از هر جهت گیری مذهبی و سیاسی می باشد. در تلاشیم مهاجرت را توام با آگاهی و راه موفقیت را برای مهاجران هموار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا